Aslan Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Kan fed tørfoder godt gøre at hunden føler sig mindre mæt? Vi er jo begyndt på acana agilety og sport. Og da aslan har haft lidt dum mave, har jeg ikk ehelt kunne bedømme hvor meget der kommer ud bag til. Men han spiser både morgen og aften nu, vel at mæke HVIS man går morgen tur, og NÅR aftensturen er ved solnedgang (ellers er det for varmt at spise). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2010 Pablo får Uniq power med 27 procent fedt...og han æder gladeligt, uanset hvornår på dagen det er...hehe... Men når du siger "Mindre mæt", mener du så mere sulten? hehe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Men når du siger "Mindre mæt", mener du så mere sulten? hehe... Glasset halt fyldt eller halvt tomt Ja mere sulten. Aslan har jo altid været en svagt spisende hund. Men efter at vi er gået over på acana syntes jeg han spiser meget i forhold til da han fik MM og lukuluse som der var 10% fedt i istedet for de nyværende MANGE % Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Mio har jo igen tabt sig Men da jeg nævnte for Gudrun, at jeg fx havde givet ham lakse-paté i maden og han havde dårlig mave, var hun overbevist om, at han ikke kan tåle for fed mad, og derfor skal vi ikke fylde hans skål med fed paté men bare forsøge at give ham mere tørkost. Tænkte lige om det også kunne være derfor Aslan havde dårlig mave? Til dit spørgsmål, så vil jeg mene, at højt protein/fiber-indhold vil give større mæthed - uden at være prof på området :hmm: Hvis jeg fx spiser hvedetoast med pålægschokolade til morgen, er jeg hurtigt sulten igen, mens en fibertoast med ost holder længere.. giver det nogen mening?! Måske Aslan spiser mere, fordi det er et nyt og dejligt foder?! Og ja, varmen har også påvirket Mio, han var jo ellers lige begyndt at spise så pænt af det nye foder, men nu spiser han intet i løbet af dagen og fodersøg er igen spild af de dyre piller! :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Mio har jo igen tabt sig Men da jeg nævnte for Gudrun, at jeg fx havde givet ham lakse-paté i maden og han havde dårlig mave, var hun overbevist om, at han ikke kan tåle for fed mad, og derfor skal vi ikke fylde hans skål med fed paté men bare forsøge at give ham mere tørkost. Tænkte lige om det også kunne være derfor Aslan havde dårlig mave? Nej Aslans mave blev dårlig før vi gik 100% over på acana. Faktisk fik han meget lidt af acana på daværende tidspunkt. Men da vi nu var på ris, kunne vi ligeså godt gå over på acana med det samme Til dit spørgsmål, så vil jeg mene, at højt protein/fiber-indhold vil give større mæthed - uden at være prof på området :hmm: Hvis jeg fx spiser hvedetoast med pålægschokolade til morgen, er jeg hurtigt sulten igen, mens en fibertoast med ost holder længere.. giver det nogen mening?! Jo det giver mening Måske Aslan spiser mere, fordi det er et nyt og dejligt foder?! Erj det kan jeg ikke tro, ikke aslan, vi er nok nærmere derhenne hvor han driller, lader som om han kan li, og wupti....så får jeg nye grå hår, når han ikke gider spise igen :hmm: verdensherredømmet and all Og ja, varmen har også påvirket Mio, han var jo ellers lige begyndt at spise så pænt af det nye foder, men nu spiser han intet i løbet af dagen og fodersøg er igen spild af de dyre piller! :damn: arg det er bare så træls når man prøver og prøver :ae: og intet virker :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Nej Aslans mave blev dårlig før vi gik 100% over på acana. Faktisk fik han meget lidt af acana på daværende tidspunkt. Men da vi nu var på ris, kunne vi ligeså godt gå over på acana med det samme Jo det giver mening Erj det kan jeg ikke tro, ikke aslan, vi er nok nærmere derhenne hvor han driller, lader som om han kan li, og wupti....så får jeg nye grå hår, når han ikke gider spise igen :hmm: verdensherredømmet and all arg det er bare så træls når man prøver og prøver :ae: og intet virker :ae: Hehe, det er ikke sådan når de tror de er ved at overtage verdensherredømmet på tom mave! :stupid: Hvad blev der af "uden mad og drikke, du'r helten ikke"?! Men så igen kunne det være en del af en større sammensværgelse, for til slut kun at få serveret ost og salami?! :hmm: Anyway.. :kys: for :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Hehe, det er ikke sådan når de tror de er ved at overtage verdensherredømmet på tom mave! :stupid: Hvad blev der af "uden mad og drikke, du'r helten ikke"?! Men så igen kunne det være en del af en større sammensværgelse, for til slut kun at få serveret ost og salami?! :hmm: Anyway.. :kys: for :ae: ARHA!!! Det er der den ligger...........Aslan the mouse....det er for at få serveret ostehaps dagen lang (den hund vil gøre alt for at få lidt ost). Nå, men opdaten er at HVIS vi går med aslan morgen, spiser han ca 200g til morgenmad, og ca 300 gram til aftensmad, så det er jo fint, og hans mave er begyndt at blive bedre også :5up: Og jeg har læst mig til at når man f. eks barfer, kan man se resultatet i løbet af 14 dage, så mon ikke det er det samme med tørfoder, at vi kan om 14 dages tid se om han tager på af det, eller om han er en af de hunde der bare ikke kan tage på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 ARHA!!! Det er der den ligger...........Aslan the mouse....det er for at få serveret ostehaps dagen lang (den hund vil gøre alt for at få lidt ost). Nå, men opdaten er at HVIS vi går med aslan morgen, spiser han ca 200g til morgenmad, og ca 300 gram til aftensmad, så det er jo fint, og hans mave er begyndt at blive bedre også :5up: Og jeg har læst mig til at når man f. eks barfer, kan man se resultatet i løbet af 14 dage, så mon ikke det er det samme med tørfoder, at vi kan om 14 dages tid se om han tager på af det, eller om han er en af de hunde der bare ikke kan tage på Du kunne også overveje at give ham hvalpefoder. Huckie har også haft problemer med vægttab og tynd mave, men hvalpefoder har haft en positiv effekt på ham. De sidste 4 måneder har han fået Real Nature hvalpefoder til store racer. Han har ikke en eneste gang haft dårlig mave siden, og han har øget sin vægt med 4,4 kg - og den stiger støt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Aner det ikke, Vic spiser lige småt uanset om det er fedende eller slankende (mm. det er bacon eller ostehaps så siger det klonk! væk!), men vil bare svare på mht. Acana at vi gik fra det da vi nåede 50/50 så blev Vic's mave blød, og så røg han tilbage på ørne-power mad. Ret ærgeligt, for han var ellers helt vildt glad for smagen (igen det var ikke til at vide om det var nyt/godt), men det gik i den forkerte retning med maven, syntes vi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Måske i skal prøve Fromm's hvis Aslan er så glad for ost, det er jo lavet på ægte amerikansk cheddar ost Det var helt sikkert det Vic var på (han er også en mus), hvis ikke det kun solgtes i 15 kg's poser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts