Hop til indhold

Klikkertrænings tråden

LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Når nu jeg er begyndt at klikkertræne på fuld tid :banan: så skal vi der bruger klikkertræning have vores egen tråd :fornaermet::lol::mrgreen:

Har så har jeg liiige et spørgsmål :engel:

Hver gang man klikker skal hunden jo have en godbid, men hvad hvis hunden ikke vil tage i mod godbidden/ spise den? :vedikke: Gælder det så stadig som at hun har fået en? :vedikke:

Og så kan jeg da lige blære mig med at min lille tøs, næsten kan elefanten! :klap::banan: Hun kan gå rundt lige så længe jeg også gør det, og næsten lige så længe jeg vil :banan::klap:

Og potetarget styrer vi bare for vildt til :klap:

Har bestilt en targetstick, men den er ikke kommet endnu :evil: Den skulle have været her i dag :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver gang man klikker skal hunden jo have en godbid, men hvad hvis hunden ikke vil tage i mod godbidden/ spise den? :vedikke: Gælder det så stadig som at hun har fået en? :vedikke:

Så har du ikke fundet en godbid der er god nok i din hunds øjne, og nej, det gælder ikke som om hun har fået en, hunden bestemmer ultimativt om den belønning du giver hende rent faktisk også er en belønning i hendes øjne

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu jeg er begyndt at klikkertræne på fuld tid :banan: så skal vi der bruger klikkertræning have vores egen tråd :fornaermet::lol::mrgreen:

Og så kan jeg da lige blære mig med at min lille tøs, næsten kan elefanten! :klap::banan: Hun kan gå rundt lige så længe jeg også gør det, og næsten lige så længe jeg vil :banan::klap:

Har bestilt en targetstick, men den er ikke kommet endnu :evil: Den skulle have været her i dag :evil:

:banan::banan::banan:

Super ide Lise :5up:

Ja Ronja skal have en belønning når du har klikket, men hvis hun af en grnd på det tidspunkt ikke er intreseret i godbidder så kan du jo bruge dit legetøj som hun var glad for at holde, eller kæl hende lidt, eller ld hende snuse eller bare noget som kan virke so en belønning for hene i situationen :mrgreen:

glæder mig til at se jeg træne elefanten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, så må du finde en bedre belønning :blink:

En pind med et stykke sort tape e.l. omkring så har du en targetstick :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

God ide:-D

Flot, meeeen det er jo "snyd":mrgreen: Du skal ikke gå med rundt;-)

Min var også sent på den

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn!!! Skal jeg så have pølsestykker med på gåturen? :shock:

Har de fleste gange fået hende til at tage imod efter lidt tid, men er bare i tvivl om hun spytter den ud igen? :vedikke: Skal de sluge for at det gælder? :genert:

Hunden skal jo føle, at godbidden er en værdig belønning - så hvis hunden spytter ud, så syntes hunden vist ikke, at den var besværet værd at sluge ;-)

Der findes mange gode købegodbidder. Jeg foretrækker lakse-kronch. Fish for dogs har også deres "Star Fish", som man kan købe i små beholdere. Men de er vist lidt for små til Møffe.

Ellers har Chrisco "bløde mundgodt". De plejer også at falde i god jord hos mange hunde, men indholdet er ikke det bedste (masser af korn, sukker og biprodukter :???:). Samme med Frolic, som også er meget populært blandt mange hunde. Begge de to sidstnævnte kan fås i super markeder.

Lidt mere besværligt er pølsestykker, kogt lever osv. i den stil. Men man kan købe hønsekød i tern, der får man vist rimelig meget for ikke så mange penge. Har dog ikke prøvet det endnu, og har hørt, at man skal passe på ikke at give så meget af det.

PS. Jeg synes ikke du snyder - sådan lærte jeg også Møffe elefanten (vi fik så aldrig trænet den færdig) og hvis du ser den film, som Canis har om udgangsstilling, så står føreren også på den anden side af kassen og får hunden til at bevæge benene ved selv at bevæge sig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn!!! Skal jeg så have pølsestykker med på gåturen? :shock:

Har de fleste gange fået hende til at tage imod efter lidt tid, men er bare i tvivl om hun spytter den ud igen? :vedikke:Skal de sluge for at det gælder? :genert:

Selvfølgelig skal de det :lol:

Du skal huske at godbidden/legetøjet skal motivere hende til at udføre øvelsen igen, og hvis du er tvinger den ned i halsen på hende, eller hun slet ikke vil have den, så tror jeg altså ikke at hun bliver særligt motiveret :blink:

Jo bedre dine belønninger er, jo bedre og hurtigere lærer hun, så du skal helst bruge noget hun vil hoppe på tungen for, i hvertfald når du er ude i den "virkelig verden" og skal konkurrere med alle de spændende indtryk

Link til indlæg
Del på andre sites

PS. Jeg synes ikke du snyder - sådan lærte jeg også Møffe elefanten (vi fik så aldrig trænet den færdig) og hvis du ser den film, som Canis har om udgangsstilling, så står føreren også på den anden side af kassen og får hunden til at bevæge benene ved selv at bevæge sig ;-)

Jeg bevæger mig da også:-D Men jeg går ikke med hele vejen rundt.

Og nu var det sagt i sjov:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal de det :lol:

Du skal huske at godbidden/legetøjet skal motivere hende til at udføre øvelsen igen, og hvis du er tvinger den ned i halsen på hende, eller hun slet ikke vil have den, så tror jeg altså ikke at hun bliver særligt motiveret :blink:

Jo bedre dine belønninger er, jo bedre og hurtigere lærer hun, så du skal helst bruge noget hun vil hoppe på tungen for, i hvertfald når du er ude i den "virkelig verden" og skal konkurrere med alle de spændende indtryk

ØV! Bruger lige for tiden en blanding af Tikki og Kingsmoor's ostekræs :???:

Hun kan gå fra at spise dem med glæde, til ikke engang at ville snuse til dem? :vedikke:

Det er ellers nogle af de godbidder der har været lækrest til gåturene :???:

Måske hun bare skal falde ned efter hun blev bidt? :vedikke: Det var jo frikadelle der var årsagen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan gå fra at spise dem med glæde, til ikke engang at ville snuse til dem? :vedikke:

Måske hun bare skal falde ned efter hun blev bidt? :vedikke: Det var jo frikadelle der var årsagen ;-)

Alt efter hvor spændende omgivelserne er vil godbiddernes værdi ændres, jo kedeligere miljø jo kedeligere godbidder kan du bruge, men hvis der er mange spændene ting i området, så skal du vælge de allerbedste godbidder du kan finde.

Luna er f.eks. ikke voldsomt madglad og i et spændende miljø vil hun slet ikke have godbidder, hun spytter dem ud igen og betragte dem vist mere som en straf end en belønning...

I denne tråd har jeg bedt om hjælp til at finde belønninger til hende som også vil virke på mere spændende steder http://www.hunde-forum.dk/debat/16105-forstaerkere-eller-mere-populaert-belonning.html

Så du er nødt til at prøve dig frem og finde ud af hvad der kan motivere hende når miljøet er mere spændende end dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev bidt? Så hun er måske helt oppe at køre, tænker jeg? Når en hund er stresset, tager den ikke imod godbidder overhovedet. Så hvis det er det, der er tilfældet, så skal du måske kræve lidt ro af hende, tænker jeg. Simpelthen stå stille, til hun er faldet ned og så først der give godbidder?

Men jeg ved det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt efter hvor spændende omgivelserne er vil godbiddernes værdi ændres, jo kedeligere miljø jo kedeligere godbidder kan du bruge, men hvis der er mange spændene ting i området, så skal du vælge de allerbedste godbidder du kan finde.

Luna er f.eks. ikke voldsomt madglad og i et spændende miljø vil hun slet ikke have godbidder, hun spytter dem ud igen og betragte dem vist mere som en straf end en belønning...

I denne tråd har jeg bedt om hjælp til at finde belønninger til hende som også vil virke på mere spændende steder http://www.hunde-forum.dk/debat/16105-forstaerkere-eller-mere-populaert-belonning.html

Så du er nødt til at prøve dig frem og finde ud af hvad der kan motivere hende når miljøet er mere spændende end dig

Her hvor jeg bor er der intet spændende :lol:

Så må jeg bare lade være med at klikke :fornaermet::lol::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev bidt? Så hun er måske helt oppe at køre, tænker jeg? Når en hund er stresset, tager den ikke imod godbidder overhovedet. Så hvis det er det, der er tilfældet, så skal du måske kræve lidt ro af hende, tænker jeg. Simpelthen stå stille, til hun er faldet ned og så først der give godbidder?

Men jeg ved det ikke.

Det var i søndags :oops:

Tror godt at det kan være stress der stadig "plager" hende :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var i søndags :oops:

Tror godt at det kan være stress der stadig "plager" hende :hmm:

Tror også godt det kan være "biddet" som tricker lille Ronja måske... For sån som jeg har forstået det er det først efter biddet det med godbidder blev et problem ikke???

Der til træning i mandags da efter du havde siddet lidt med hende og forsøgt lidt leg med legetøjet der blev hun tilsidst så motiveret at du kunne belønne med godbidder ikk???

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også godt det kan være "biddet" som tricker lille Ronja måske... For sån som jeg har forstået det er det først efter biddet det med godbidder blev et problem ikke???

Der til træning i mandags da efter du havde siddet lidt med hende og forsøgt lidt leg med legetøjet der blev hun tilsidst så motiveret at du kunne belønne med godbidder ikk???

Jo og Jo :mrgreen:

Hun plejer at eeeelske Tikki'erne, men så efter søndag duede de bare ikke mere :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare i orden, jeg misforstod måske også..

Og det er helt forståeligt at du ikke er i godt humør pt.

Ja, der skal jo selvfølgelig indsættes et "ikke" i min sætning, men det gættede du dig vist frem til :lol:

Tak for forståelse :kys:

Nej, det var vist mig, der misforstod. Jeg troede, at du mente, at du shapede 110% (dvs. ikke animerede Luna ved også selv at gå lidt rundt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er min targetstick kommet :banan::banan::banan:

Vi er begyndt, og det funker godt indtil videre :klap:

Men så begyndte hun at bide i den :???:, og så slog jeg bare op i det "hæfte" jeg fik af Linda til træning, så nu bruger vi negativ straf :banan::klap:

Tak Linda! :mrsgreen:

Hvad er negativ straf?

Men fedt at den er kommet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er negativ straf?

Men fedt at den er kommet:-D

Det er tilbageholdelse af belønning ;-)

Sætter lige "skemaet" op:

Positiv forstærkning: Tilføjelse af gode ved rigtig adfærd

Negativ forstærkning: Udeblivelse af ubehag ved rigtig adfærd

Positiv straf: Tilføjelse af ubehag ved forkert adfærd

Negativ straf: Udeblivelse af gode ved forkert adfærd

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er min targetstick kommet :banan::banan::banan:

Vi er begyndt, og det funker godt indtil videre :klap:

Men så begyndte hun at bide i den :???:, og så slog jeg bare op i det "hæfte" jeg fik af Linda til træning, så nu bruger vi negativ straf :banan::klap:

Tak Linda! :mrsgreen:

Hehe, frækkert :mrgreen:

Tillykke med den nye targetstick!

Møffe bed også i sin, jeg sørgede bare for at klikke, INDEN han nåede at bide i den :-D Også selvom det betød, at jeg klikkede for at snuden bare kun næsten var der.

Giver det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites