Hop til indhold

Den værste dag i mit liv!


Dimsen
 Share

Recommended Posts

Nu vil jeg mene der er stor forskel på en indhegnet have og et stykke jord..

 

Men hvis alle nu kommer der og der aldrig er blevet sagt noget før, hvorfra skulle hun så vide at det var privat grund, hvis der ikke er skiltet med det?

 

Jeg ved at mange her hvor jeg bor(i byen) skilter med privat grund og hvis de ikke gjorde det, hvor skulle jeg så vide at det var privat, hvis det ikke er hegnet ind eller oplyst om det på anden måde?

Jeg er fuldstændig enig :-)

 

Men uanset hvad og uanset hvor man er så synes jeg bare man burde straffes hårdt hvis man bruger vold mod en uskyldig hund :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et stykke eng jord og et stykke privat strand. Det sker at folk går ture der, hvilket er ok. Men de må finde sig i at vi og vores hunde er der. Vi skal være der, andre må være der hvis de ikke er til gene for os.

 

Det er da sket at en løs hund er løbet helt op til huset. Det kan ikke få mig til at fare i flint og skælde ud.

 

I min verden sparker man ikke til en hund, selv om den færdes på ens grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så må det være meget anderledes her hvor jeg bor.. For der blir nu ikke skiltet med at stedet er offentligt.

 

selvfølgelig har man brugsret, men hvis der nu ikke er hegn, skilt eller andet hvordan skal man så kunne vide at det er privat.. mere det jeg mente.

 

Jeg går ikke udfra at det er privat grund, hvis der ikke er noget der fortæller mig det, og det kan så være mange forskellige ting, der kan indikere at det er privat grund..

 

Det er heller ikke let, men det er som Splinten, mor og mig skriver - næsten al ikke skiltet jord er privat :-)

 

Jeg syntes det er rigtig ærgerligt, at der er forholdsvis mange, der har svært ved at respektere privat jord (uanset om det er med forsæt eller ej) da det er med til at ødelægge adgangen for mange - løse hunde er den primære årsag, ligeledes at man glemmer at spørge om lov.

 

Det er så vigtigt at være den søde og betænksomme hundeejer, da gode oplevelser med hundefolket kan være med til at åbne døre rundt omkring, så 'landet' kan blive åbnet op... og så nytter det ikke, at 'stå med hænderne i siden' og holde på sit - især ikke hvis man ikke har nogen ret :-)

 

Fordi at det er utroligt lidt jord i DK, der ligger "uejet" hen - i byen er det vel reelt kun veje og parker, mens det på landet nok er begrænset til veje.... det er vel ikke nogen hemmelighed?

 

Størsteparten af skov/engområderne i DK er privatejede - lige pånær de store statsskove. Skovejerne er så pålagt at offentligheden skal have adgang - efter gældende regler. De steder, hvor der ikke er skilte med regler ved de normale indgange (stier og veje), ja der har man ingen adgang.

 

Jeg bor på en grusvej, der er kommunal de første 3-400 meter, resten af vejen er privatejet - selv om den går mellem to asfalterede veje og er ca. 1½ km lang. Jeg tog chancen i starten og luftede hundene løs på vejen, hvilket ejeren også selv gør (hans 4 hunde løber efter hans bil), men fik en kraftig reprimande fra ham. Jeg må gerne gå der - for vejen er gennemgående - men efter hans regler og de siger hund i snor.... hvor tosset det så end er. Der er intet langs vejen - ingen huse eller noget, kun marker, men alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået skæld ud af flere, for at mine hunde har løbet frit på vores egen grund, end jeg har skældt andre ud, for at færdes på vores grund med løse hunde.

 

Jeg tror de fleste tror, at det er offentlig område, hvis der ikke er skiltning med privat område.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...