Hop til indhold

Den værste dag i mit liv!


Dimsen
 Share

Recommended Posts

Igår startede dagen super godt, med hunde luftning og ridetur, sommer og sol.

 

Op af dagen beslutter vi så at tage til søen med hundene så de kan køle af, og Bambi kan lege i vandet som hun elsker.

 

Da vi er ca halvvejs rundt om søen, kommer der en stor brun lab løbende i høj fart mod hundene.

Jeg markere verbalt overfor Labell at hun ikke skal flegne, hvilket Labell ellers gør når der kommer en fremmede hund for tæt på.

Og denne hund var ikke venlig stemt, den var stiv i sin krop, stirre hårdt og halen rokkede sig ikke ud af flækken.

 

Endelig dukker der nogle folk op, langt bag hunden.

Alle hundene render hend til dem, for at hilse.

 

Dernæst flyver Labell flere meter igennem luften.

DEN SKIDE KÆLLING, sparkede sq min hund :megaked:

Labell høl høl :megaked:

 

Jeg var PAF, for ikke at snakke om mundlam.

 

Labell kommer selvfølgelig kravlende hen til mig, og jeg koncentrere mig kun om hende.

 

Da damen så kommer tættere på spørger jeg i et meget bestemt tonefald, hvad fanden hun har gang i?

 

Damen: "goddag" med et smil på læben.

Mig: igen "hvad har du gang i?"

Damen: "?"

Mig: " du skal sq da ikke sparke min hund"

 

Ej, det fortsætter et stykke tid, med at jeg bestemt fortæller hende at hun så absolut ikke skal sparke min hund.

Og hun bare står og halv griner af mig, og siger "det er privat omrade den hund skal ikke komme hend til mig".

 

Var det ikke fordi jeg der havde Labell på armen havde jeg pandet hende sådan een!!

Var så sur at da hundene var på plads i bilen, bad jeg manden, om at skynde at køre ellers er jeg ikke klar over hvad jeg kunne ha budt hende.

 

Er SÅ sur og ked af det :megaked:

 

Min stakkels lille hund, der bare så glad ville hilse.

 

Og så havde hun ikke engang det mindste styr på sin egen hund, der var så fjentlig, men det kan jeg godt forstå hvis den er vandt til at blive banket.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved fanme heller ikke hvad der sker for sådan en opførelse. Havde det været mig og kæresten det var sket for, så havde han pandet hende en.

 

Han har været tæt på at pande en nabo, da vi boede i lejlighed, fordi han kaldte Akira til sig, viklede snoren om hans hånd og sagde at han ville lære vores hund noget om respekt, og begyndte så at hive hårdt ned i snoren :evil:

 

Aldrig har jeg hørt Jesper råbe så højt, jeg var oppe i lejligheden, og da han kom op fortalte han det og sagde at hvis jeg havde været med, så havde han satme pandet ham en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Havde sgu nok også losset til damen :evil:

 

Håber Labell ikke lader sig mærke af denne medfart *S*

 

Mange labber stiller sig på stive ben og rejser børster, uden at deres hensigt er uvenlig, kunne også være den var usikker på situationen, men det hjælper jo ikke på at Labell bliver sparket

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt det ikke skete for mig, for så havde jeg siddet i arresten nu :evil:

 

Håber Labell ikke har mén af sparket. Forhåbentlig kan du finde heksen igen hvis der bliver en dyrlægeregning.

 

 

Min opsyn med Labell fortæller mig, at hun var øm igår (tror da fanden efter så hårdt et spark lige i siden), og hun var lidt trykket, men det hjalp at vi kørte direkte ud til svigerforældrene, hvor hun elsker at være.

Idag virker hun egentlig normal, og ikke så øm mere.

Så tror ikke dr.dyr er nødvendig i første omgang, men kommer der tegn på det mindste er vi kørt.

 

Det værste er at Bambi faktisk var mere påvirket af det, selvom jeg havde overladt hende til manden, så hun ikke blev på virket af mit humør.

Selv da vi var nået ud til svigerforældrene, vat hun nervøs.

Gøede meget og og gik ikke direkte til min svigerfar som hun ellers plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min opsyn med Labell fortæller mig, at hun var øm igår (tror da fanden efter så hårdt et spark lige i siden), og hun var lidt trykket, men det hjalp at vi kørte direkte ud til svigerforældrene, hvor hun elsker at være.

Idag virker hun egentlig normal, og ikke så øm mere.

Så tror ikke dr.dyr er nødvendig i første omgang, men kommer der tegn på det mindste er vi kørt.

 

Det værste er at Bambi faktisk var mere påvirket af det, selvom jeg havde overladt hende til manden, så hun ikke blev på virket af mit humør.

Selv da vi var nået ud til svigerforældrene, vat hun nervøs.

Gøede meget og og gik ikke direkte til min svigerfar som hun ellers plejer.

 

Selvom der ikke er noget at se eller sådan at mærke, ville jeg nu tage til doktoren alligevel, hvis damen har sparket hårdt, ved man jo ikke om der kan være indre skader..

 

Så synd for dem begge, også at den anden er blevet meget påvirket af det, hvilket man jo sagtens kan forstå. det må ha været noget af et chock fr den at se. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde sgu nok også losset til damen :evil:

 

Håber Labell ikke lader sig mærke af denne medfart *S*

 

Mange labber stiller sig på stive ben og rejser børster, uden at deres hensigt er uvenlig, kunne også være den var usikker på situationen, men det hjælper jo ikke på at Labell bliver sparket

 

 

Den var ikke venlig, det viste det hele.

Selv overlæben kørte på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Man skal ikke sparke på hunde - det er de li´som ikke designede til :cry:

 

Jeg syntes det er en rigtig ØV oplevelse I havde, MEN jeg forstår altså godt damen lidt.....

 

Hvis man bevæger sig ind på privat område især med løse hunde, så beder man selv om øretæver på en eller anden måde.

 

Jeg tror også, at de fleste herinde var blevet temmelig sure, hvis de gik i deres have og der så pludselig kom et par fremmede løse hunde og mennesker gående i selvsamme have - jeg gider ihvertfald ikke at fremmede hunde og mennesker invaderer min grund og lufter hund, det må de gøre på offentlige steder eller i egen have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke sparke på hunde - det er de li´som ikke designede til :cry:

 

Jeg syntes det er en rigtig ØV oplevelse I havde, MEN jeg forstår altså godt damen lidt.....

 

Hvis man bevæger sig ind på privat område især med løse hunde, så beder man selv om øretæver på en eller anden måde.

 

Jeg tror også, at de fleste herinde var blevet temmelig sure, hvis de gik i deres have og der så pludselig kom et par fremmede løse hunde og mennesker gående i selvsamme have - jeg gider ihvertfald ikke at fremmede hunde og mennesker invaderer min grund og lufter hund, det må de gøre på offentlige steder eller i egen have.

 

 

Der er sq ingen undskyldning for at sparke på andres hunde!!!

Privat område eller ej!!

 

Vi vidste ikke det var privat område, området blir brugt af ALLE.

Hun kunne ha fortalt os at det var privt område, hvis der var nogen problemer i det, længere er den vidst ikke!!!

 

Hendes problem var IKKE at vi var der, hun bad os kun om at tage snor på hvis vi ville være der.

 

Men derfra og så til at sparke på tilfældige hunde, der er sq langt, og det er da slet ikke til at forsvarre sådan en opførsel!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke sparke på hunde - det er de li´som ikke designede til :cry:

 

Jeg syntes det er en rigtig ØV oplevelse I havde, MEN jeg forstår altså godt damen lidt.....

 

Hvis man bevæger sig ind på privat område især med løse hunde, så beder man selv om øretæver på en eller anden måde.

 

Jeg tror også, at de fleste herinde var blevet temmelig sure, hvis de gik i deres have og der så pludselig kom et par fremmede løse hunde og mennesker gående i selvsamme have - jeg gider ihvertfald ikke at fremmede hunde og mennesker invaderer min grund og lufter hund, det må de gøre på offentlige steder eller i egen have.

 

Desuden er det et ret øde område, så ikke at samligne med en have eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke sparke på hunde - det er de li´som ikke designede til :cry:

 

Jeg syntes det er en rigtig ØV oplevelse I havde, MEN jeg forstår altså godt damen lidt.....

 

Hvis man bevæger sig ind på privat område især med løse hunde, så beder man selv om øretæver på en eller anden måde.

 

Jeg tror også, at de fleste herinde var blevet temmelig sure, hvis de gik i deres have og der så pludselig kom et par fremmede løse hunde og mennesker gående i selvsamme have - jeg gider ihvertfald ikke at fremmede hunde og mennesker invaderer min grund og lufter hund, det må de gøre på offentlige steder eller i egen have.

 

Hvis det er privat område, så må man skilte med det, så folk er klar over at det er privta område.

 

Men derfra og så til at sparke en hund.. det er sq for langt ude.. Det skulle lige ha været min hund, hun havde satme godt nok fået en på kassen.. Privat område eller ej :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Der er sq ingen undskyldning for at sparke på andres hunde!!!

Privat område eller ej!!

 

Vi vidste ikke det var privat område, området blir brugt af ALLE.

Hun kunne ha fortalt os at det var privt område, hvis der var nogen problemer i det, længere er den vidst ikke!!!

 

Hendes problem var IKKE at vi var der, hun bad os kun om at tage snor på hvis vi ville være der.

 

Men derfra og så til at sparke på tilfældige hunde, der er sq langt, og det er da slet ikke til at forsvarre sådan en opførsel!!!!

 

Desuden er det et ret øde område, så ikke at samligne med en have eller andet.

 

Nej, ingen har ret til at sparke på hunde og jeg syntes det er rigtig synd for Labell :ae: men set udefra, så er det dig selv, der bringer hende i situationen - både ved at lufte hende på privat område og ved at lade hende løbe hen til fremmede - måske damen blev bange for Labell...dermed ikke sagt, at damens reaktion var OK.

 

Følte jeg mig truet ved, at en fremmede hund løb hen til mig og kom i nærkontakt, så er jeg bange for, at min reaktion kunne være den samme :genert:

 

Al privat område er at betragte på lige fod med en have, som også er privat, uanset beliggenhed - man kan vælge at lufte hunde på de sikre steder, eller tage chancen... set med positive øjne, så ved du jo så nu, at området er privat og derfor kan undgå det eller holde hundene i snor :5up:

 

Vi har selv et øde engstykke og jeg har det fint med, at andre bruger det til sporlægning osv udenfor sæsonen, hvor vildtet har unger - men det er efter aftale med mig og jeg ville blive godt knotten, hvis jeg så løse hunde blive luftet dernede - mit humør ville ikke blive bedre, hvis hund (ene) løb hen til mig og hoppede op - det ligner i mine øjne ligegyldighed overfor andre, at man ikke kalder hunden til sig... min egen løse hund eller ej.

 

Jeg ved jo udfra det du skriver herinde, at du ikke er ligeglad med andre, at Labell er sød, osv., men det er jo ikke noget man kan se på folk og hunde og nej, det giver stadig ikke andre ret til at sparke uanset hvad - jeg prøvede bare at se det fra damens side :blink:

 

EDIT* Private skove, der er over en vist størrelse, mener jeg er offentligt tilgængelige, men nok altid en god ide at undersøge først - hunde skal i 999 udaf 1000 gange være iført snor :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvis det er privat område, så må man skilte med det, så folk er klar over at det er privta område.

 

Men derfra og så til at sparke en hund.. det er sq for langt ude.. Det skulle lige ha været min hund, hun havde satme godt nok fået en på kassen.. Privat område eller ej :evil:

 

Nu ved jeg ikke hvad du har af jord, eller om du bare har en have, men hvis ja til en af delene, har du så skiltet med privat ejendom?

Tager du det ikke som en selvfølge, at folk ikke render ind i andre folks haver og lufter løse hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg mene der er stor forskel på en indhegnet have og et stykke jord..

 

Men hvis alle nu kommer der og der aldrig er blevet sagt noget før, hvorfra skulle hun så vide at det var privat grund, hvis der ikke er skiltet med det?

 

Jeg ved at mange her hvor jeg bor(i byen) skilter med privat grund og hvis de ikke gjorde det, hvor skulle jeg så vide at det var privat, hvis det ikke er hegnet ind eller oplyst om det på anden måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nu vil jeg mene der er stor forskel på en indhegnet have og et stykke jord..

 

Men hvis alle nu kommer der og der aldrig er blevet sagt noget før, hvorfra skulle hun så vide at det var privat grund, hvis der ikke er skiltet med det?

 

Jeg ved at mange her hvor jeg bor(i byen) skilter med privat grund og hvis de ikke gjorde det, hvor skulle jeg så vide at det var privat, hvis det ikke er hegnet ind eller oplyst om det på anden måde?

 

Man må som udgangspunkt gå ud fra, at hvis der ikke er skiltet med, at området er offentligt - jamen så er det privat.... eller man kan tage chancen ;-)

 

Og nej, der er ingen forskel på en have og et stykke jord - begge dele koster penge og ejer har brugsret, hvilket vel er fair nok! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må som udgangspunkt gå ud fra, at hvis der ikke er skiltet med, at området er offentligt - jamen så er det privat.... eller man kan tage chancen ;-)

 

Og nej, der er ingen forskel på en have og et stykke jord - begge dele koster penge og ejer har brugsret, hvilket vel er fair nok! :-)

 

Så må det være meget anderledes her hvor jeg bor.. For der blir nu ikke skiltet med at stedet er offentligt.

 

selvfølgelig har man brugsret, men hvis der nu ikke er hegn, skilt eller andet hvordan skal man så kunne vide at det er privat.. mere det jeg mente.

 

Jeg går ikke udfra at det er privat grund, hvis der ikke er noget der fortæller mig det, og det kan så være mange forskellige ting, der kan indikere at det er privat grund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg mene der er stor forskel på en indhegnet have og et stykke jord..

 

Men hvis alle nu kommer der og der aldrig er blevet sagt noget før, hvorfra skulle hun så vide at det var privat grund, hvis der ikke er skiltet med det?

 

Jeg ved at mange her hvor jeg bor(i byen) skilter med privat grund og hvis de ikke gjorde det, hvor skulle jeg så vide at det var privat, hvis det ikke er hegnet ind eller oplyst om det på anden måde?

 

Fordi at det er utroligt lidt jord i DK, der ligger "uejet" hen - i byen er det vel reelt kun veje og parker, mens det på landet nok er begrænset til veje.... det er vel ikke nogen hemmelighed?

 

Størsteparten af skov/engområderne i DK er privatejede - lige pånær de store statsskove. Skovejerne er så pålagt at offentligheden skal have adgang - efter gældende regler. De steder, hvor der ikke er skilte med regler ved de normale indgange (stier og veje), ja der har man ingen adgang.

 

Jeg bor på en grusvej, der er kommunal de første 3-400 meter, resten af vejen er privatejet - selv om den går mellem to asfalterede veje og er ca. 1½ km lang. Jeg tog chancen i starten og luftede hundene løs på vejen, hvilket ejeren også selv gør (hans 4 hunde løber efter hans bil), men fik en kraftig reprimande fra ham. Jeg må gerne gå der - for vejen er gennemgående - men efter hans regler og de siger hund i snor.... hvor tosset det så end er. Der er intet langs vejen - ingen huse eller noget, kun marker, men alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...