Hop til indhold

Jeg bliver så gal og så tosset og så gal nogen gange


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Iiih nogle hundeejere kan sq få mig helt op i det røde felt og så lidt til :damn::damn::damn:

 

Og i dag mødte jeg hende der gør det allerbedst herude og hun er faktisk den eneste for hvem, almindelige hensyn så vi alle føler at vi kan være her, bare er en by i rusland... male17-male-mad-angry-smiley-emoticon-000059-large.gif

 

Med mindre man altså har en hanhund, der er større end hendes rottweiler (der sku ellers er sød nok).

 

Nå men Misja er altså hammer bange og utryk ved den hanhund, af uvisse årsager "lugter/ser" hun bare noget i ham der får hendes hale ned mellem benene og hun stikker fluks af, hvis han kommer i mod hende og hun har muligheden for det. Så selvfølgelig skal de ikke mødes og han ikke hen til hende, men ejer er så evigt ligeglad og det har medført en hel del ophedet ord i mellem os - også i dag :damn:

 

Det ER ikke altid muligt at gå væk eller at spotte dem før de står henne ved en og nå det så sker og jeg tager Misja bag ved mig og tydeligt (hun ved det godt fra tidligere igennem snart nogle år) siger at dén hanhund ikke skal hen til Misja (hvilket han rigtig gerne vil) flejner hun ud på mig mens hendes hanhund bare får lov at gå helt op i hovedet på min tøs der kravler sammen bag mig.

 

Vi har prøvet, tidligere, at lave positive møder og da han var hvalp og stor unghund legede de fint sammen, men så blev han voksen og siden har Misja absolut ikke ville have ham i nærheden. Hun pakker fuldkommen sammen og flygter over stok og sten, eller kryber sammen bag mig hvis hun er i snor :cry:

 

Nå.....jeg trængt til at få luft gjorde jeg så, hun er dum i nakken og forstår simpelthen ikke hvorfor jeg i dag bliver gal på hende. Men tidligere forklarede og forklarede jeg og hun kunne sku da SE på Misja hvor bange Misja blev! - men næ nej, i dag fik jeg at vide at jeg fandme bare kunne skride et andet sted hen og lufte for her gik HUN (omrking vores eget boligkvater)!

 

At jeg ikke er den eneste hundejere der oplever hende sådan gør ikke mit "oppe i det røde felt" mindre, snare tværtom, for det eneste jeg beder om er en smule hensyn og retten til selv at bestemme over hvad og over hvem min hund skal udsættes for :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lyder sgu da som noget fatsvag, hvor i alverden kan hun ikke bare gå uden og jer og lade jer være i fred ???

Jeg forstår det heller ikke, Lonny - det koster hende intet - eller hun kan lige holde ham tilbage så jeg kan gå uden om med Misja.... Det er ikke så svært og sådan vi andre små 150-200 hundeejere gør herude :damn:

 

Vi går langs vejen så derfor kan jeg ikke bare lige hoppe ud og over på den anden side - altså hundene går inde i græsrabatten og vi mennesker ude på vejen langs med...

 

ÆV-ÆV-ÆV :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvorfor hun opfører sig sådan, jeg mener, det koster hende så lidt at være høflig, så hvorfor skal hun absolut være på tværs :confused:

Det eneste hun bliver ved at fremture med er, at hendes hund ikke gør noget.....og det gør han sikkert heller ikke, men det har heller aldrig været min begrundelse.

 

Dén ser hun tilgengæld ud til helt at overhøre/ikke at ville forstå, for hendes svar er bare at hendes hund ikke gør Misja noget - og så står vi der! :vedikke:

 

Misja er hammer ræd for ham, han gør ikke noget :vedikke:

 

Men jeg vil ikke have hun skal tvinges ud i et samvær når jeg har set hvor meget hun reagere på ham, det vil damen så bare ikke hverken forstå eller respektere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok stoppe hende en dag hvor I begge var uden hunde, og spørge hende hvorfor det er så enormt vigtigt for hende, når nu du ikke vil have det, for jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvad hendes tanke bag dette er.

 

Måske VIL hun bare overbevise dig om at han ikke gør noget, og hvis du nu i fred og ro kunne forklare hende, at det altså ikke er det der er problemet, men derimod at Misja er usikker, så kunne det jo være at hun ville sænke paraderne og rent faktisk høre efter hvad du siger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok stoppe hende en dag hvor I begge var uden hunde, og spørge hende hvorfor det er så enormt vigtigt for hende, når nu du ikke vil have det, for jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvad hendes tanke bag dette er.

 

Måske VIL hun bare overbevise dig om at han ikke gør noget, og hvis du nu i fred og ro kunne forklare hende, at det altså ikke er det der er problemet, men derimod at Misja er usikker, så kunne det jo være at hun ville sænke paraderne og rent faktisk høre efter hvad du siger?

Måske!

 

Jeg synes at jeg prøvede den form de første mange gange, men du har ret i at der var begge hunde der og det var pænt kaotisk fordi Misja bare ville væk og han bare ville hen til Misja...

 

Desværre ser jeg hende kun når vi støder ind i hinanden på lufteture, men jeg vil da give hende så meget at jeg måske skulle overveje at skrive et pænt brev til hende så og forklare igen-igen :hmm:

 

Min tiltro (indrømmer det blankt) er bare ikke såå stor, for IMØ ville et hvert andet normalt menneske sku da for længe siden bare sig okay og så give den anden (mig) en chance for at undgå at de to hunde støder sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang stikker du hånden ned foran hanhunden og råber "GÅ HJEM!" e.l. af dine lungers fulde kraft af hanhunden.

 

Ja, ved godt det måske ikke er hensigtsmæssigt, men hanhunden tør måske ikke nærme sig en anden gang så, Misja bliver overbevidst om at du nok skal få kræet til at smutte og ejeren til hanhunden bliver forhåbentlig så forskrækket/fornærmet at hun går en bue udenom eller i det mindste holder hunden væk en anden gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste gang stikker du hånden ned foran hanhunden og råber "GÅ HJEM!" e.l. af dine lungers fulde kraft af hanhunden.

 

Ja, ved godt det måske ikke er hensigtsmæssigt, men hanhunden tør måske ikke nærme sig en anden gang så, Misja bliver overbevidst om at du nok skal få kræet til at smutte og ejeren til hanhunden bliver forhåbentlig så forskrækket/fornærmet at hun går en bue udenom eller i det mindste holder hunden væk en anden gang.

Det har jeg gjort de sidste mange gang ;-) - også i dag (har et stort stemme-organ) - han er pænt ligeglad og det er hun også, hun reagere først når jeg henvender mig direkte til hende og det med en ord-svada og ikke med at tage hensyn og holde hendes hund hos sig, så vi kan komme forbi :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg gjort de sidste mange gang ;-) - også i dag (har et stort stemme-organ) - han er pænt ligeglad og det er hun også, hun reagere først når jeg henvender mig direkte til hende og det med en ord-svada og ikke med at tage hensyn og holde hendes hund hos sig, så vi kan komme forbi :damn:

 

Det var dog utroligt! :shock: Den virker altid her... hold da fast en ko og en fatsvag hund :shock:

 

Nå, men hvis Misja er skudsikker kan du så ikke tage en hundeprop pistol med og fyrre af næste gang eller et eller andet... et eller andet må da kunne få både hund og ejer til at forstå at de skal holde sig på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog utroligt! :shock: Den virker altid her... hold da fast en ko og en fatsvag hund :shock:

 

Nå, men hvis Misja er skudsikker kan du så ikke tage en hundeprop pistol med og fyrre af næste gang eller et eller andet... et eller andet må da kunne få både hund og ejer til at forstå at de skal holde sig på afstand.

Ja okay! :shock::lol:

 

Men du har ret, det virker som oftest enten på ejer og/eller på hund og ejer at man stiller sig i mellem og råber op :???:

 

Jeg er ellers kommet dertil, mod min vilje for jeg bliver så sur, at jeg ellers går over på den anden side af vejen når jeg ser dem komme for jeg har opgivet at trænge igennem til hende..

 

Men så som i dag, hvor en kollision ikke kunne undgås og hun bare er SÅ kold og ligeglad, ja så bliver jeg altså gal og giver også udtryk for det fordi det har stået på i nogle år nu og bare er det samme og det samme....jamen min hund gør ikke noget....NEEEJ men min hund er bange for ham så de skal ikke mødes....jamen min hund gør jo ikke noget - hva siger man til den :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay! :shock::lol:

Når ja så kan det da være de fatter budskabet og den skader jo ikke nogen :mrgreen: men tror dog alligevel heller ikke jeg kunne få mig selv til det :lol:

 

Men du har ret, det virker som oftest enten på ejer og/eller på hund og ejer at man stiller sig i mellem og råber op :???:

 

Jeg er ellers kommet dertil, mod min vilje for jeg bliver så sur, at jeg ellers går over på den anden side af vejen når jeg ser dem komme for jeg har opgivet at trænge igennem til hende..

 

Men så som i dag, hvor en kollision ikke kunne undgås og hun bare er SÅ kold og ligeglad, ja så bliver jeg altså gal og giver også udtryk for det fordi det har stået på i nogle år nu og bare er det samme og det samme....jamen min hund gør ikke noget....NEEEJ men min hund er bange for ham så de skal ikke mødes....jamen min hund gør jo ikke noget - hva siger man til den :vedikke:

Man siger: "Jeg ved godt at din hund ikke gør noget, men det ved min hund ikke og den har ikke fundet ud af det efter utallige møder mellem dem, så nu vil jeg ikke udsætte hende for mere ubehag DERFOR skal din hund IKKE hilse på min hund. Kan du godt forstå det?".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sammar
Ja okay! :shock::lol:

 

Men du har ret, det virker som oftest enten på ejer og/eller på hund og ejer at man stiller sig i mellem og råber op :???:

 

Jeg er ellers kommet dertil, mod min vilje for jeg bliver så sur, at jeg ellers går over på den anden side af vejen når jeg ser dem komme for jeg har opgivet at trænge igennem til hende..

 

Men så som i dag, hvor en kollision ikke kunne undgås og hun bare er SÅ kold og ligeglad, ja så bliver jeg altså gal og giver også udtryk for det fordi det har stået på i nogle år nu og bare er det samme og det samme....jamen min hund gør ikke noget....NEEEJ men min hund er bange for ham så de skal ikke mødes....jamen min hund gør jo ikke noget - hva siger man til den :vedikke:

 

Sig din hund har fået tendens til at angribe fordi den er bange:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når ja så kan det da være de fatter budskabet og den skader jo ikke nogen :mrgreen: men tror dog alligevel heller ikke jeg kunne få mig selv til det :lol:

Man siger: "Jeg ved godt at din hund ikke gør noget, men det ved min hund ikke og den har ikke fundet ud af det efter utallige møder mellem dem, så nu vil jeg ikke udsætte hende for mere ubehag DERFOR skal din hund IKKE hilse på min hund. Kan du godt forstå det?".

Og det skulle man synes er til at forstå, men det har jeg haft sagt til hende, både pænt - og mindre pænt utallige gange :vedikke:

 

Hvis hun er så fatsvag, hvad så med at sige til hende, at din hund er smækfyldt af lopper, eller har en vildt smittefarlig kødædende bakterie...:stupid:

Den med bakterien er nok en go idé :lol:

 

Sig din hund har fået tendens til at angribe fordi den er bange:mrgreen:

Jaah, men nu er Misja altså iiiikke ret stor, damen har pæn respekt for de der har en større hund herude (jow, hun har et rygte igennem mange år både med hende nuværende og hendes forrige hund) :evil: - men sådan en bette lille fis som min der kravler sammen med halen mellem benene når den ser hendes hund, har hun absolut ingen høje tanker om! :damn:

 

Seriøst så er jeg selv løbet tør for gode og brugbare ideer, men det med et brev er ikke afprøvet og det vil jeg tænke over om det så kan dur - det kan vel ikke blive værre :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Hold da op hun lyder da godt nok ikke for kvik :evil:.

 

Det er desværre sådanne hundejere som giver andre hundeejere et dårligt ry, for hun kalder den sikkert heller ikke til sig hvis hun møder andre uden hund, og nu er det jo ikke alle som er trygge ved hunde.

 

"Den gør ikke noget" er simpethen en møg irriterende undskyldning for ikke at kunne kalde sin hund til sig. Man høre den bare så tit fra hundeejere som står på flere meters afstand og som forgæves har prøvet at kalde deres hund til sig (hun har måske bare opgivet at prøve :damn:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for et fjols - jeg bliver så ked af at høre det på min hund's race's vegne - det ender jo med at rottweileren også ryger på forbudslisten når der findes sådanne fjolser :stupid:

 

Men næste gang så må du sige til hende at din hund har "SKAB" en meget smitsom hudsygdom eller måske kennelhoste - så kan det da være hun får hendes hund kaldt til sig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah sikke da en tomhjernet k*lling:stupid:

 

man kunne godt få fornemmelsen af at det fordi hun savner opmærksomhed :hmm:

 

har du overvejet at ignorere hende fuldstændig og bare gå vider?(

self. med Misja så langt væk fra hanhunden som muligt? kunne godt forestille mig hun ville blive lidt paf og undre sig en del vis du bare ikke sagde en lyd til hende og gik forbi:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah sikke da en tomhjernet k*lling:stupid:

 

man kunne godt få fornemmelsen af at det fordi hun savner opmærksomhed :hmm:

 

har du overvejet at ignorere hende fuldstændig og bare gå vider?(

self. med Misja så langt væk fra hanhunden som muligt? kunne godt forestille mig hun ville blive lidt paf og undre sig en del vis du bare ikke sagde en lyd til hende og gik forbi:blink:

Det gør jeg normalt også for jeg har vist bare opgivet hende, men den dag stødte vi (hundene) sammen og så kunne jeg ikke holde min mund :oops::evil:

 

Hmm Altså... Det bliver sku nok ikke nemt at slippe for hende :???:.

Jaah! ....men altsååå, nogle mennesker er bare :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...