Hop til indhold

Markus-Mühle

bellas mor
 Share

Recommended Posts

Vil gerne høre om nogle har erfaring med Markus-Mühle, Bella er jo

DESV. stadig MEGET kræsen, og vil IKKE spise, jeg har prøver snart alt "tror" jeg, men har nu hørt lidt om Markus-Mühle

,så jeg vil gerne høre om nogle her bruger det..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har efterhånden prøvet en del foder - men vi vender altid tilbage til Markus Mühle - enten den orginale - eller luposan varianten og nu er der kommet en ny som hedder Canis neutral og den har jeg lige bestilt hjem.

Det startede med at min ene beagle Oscar havde ekstremt dårlig mave og opkastning - så fandt jeg frem til MM og i løbet af ingen tid gik hans mave i orden og det er absolut det foder han trives bedst på.

Jeg har lige fået en ny hvalp 9½ uge, og han skulle have det hvalpefoder han fik hos opdrætteren - men igen syntes jeg hans afføring var dårlig og frem for alt lugtede som sildelage :badr: så nu er jeg ved at køre ham over på MM og de sidste par dage har han bare leveret rigtige pøller :5up:

Foderet er jo et all round foder og kan bruges helt fra hvalpe stadiet.

Nu er jeg spændt på hvad mine hunde siger til Canis neutral som jeg forventer leveret i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kræsne aslan var vild med det, dog er det et magert foder og Aslan tabte sig meget på MM og lukulluse.

Nu er vi begyndt på acana og overvejer at putte liiiidt MM eller lukulluse i, d hans afføring nu driller lidt :roll:

Aslans afføring var sååååå fin da han fik det koldpressede, desværre begyndte han at få sure opstød på lukullusen:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kun gode ting at sige om MM. Samson elsker det og han har spist det i næsten et år nu. og han elsker dem også som godbidder. og så er det et billigt kvalitetsfoder. i hvert fald hvis man køber det på zooplus.de. Der koster det 260kr for 15kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg køber Real Nature til Jason i dag som så skal blandes i hans foder. Jeg eeeelsker tanken om koldtpresset (men MMs ingrediensliste lever ikke op til noget jeg vil fodre med:genert:) og jason elsker RN og vi har mange kunder hvis hunde kan bruge noget ekstra sul på kroppen, der tager på af RN (i form af muskelmasse - ikke fedt).

Jeg har hidtil holdt mig fra RN da der ikke er vildt meget fedt i, men efter at have set udviklingen for et par kunder (bl.a. en kæmpe schæfer hvor man uden problemer kunne se hoftebenene da han kom første gang), ja så er jeg overbevist: de kan virkelig udnytte ingredienserne meget bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun sige vedr. Marcus Mühle, prøv det prøv det :-D Victor elsker det, men der er desværre ikke nok kalorier i det til, vi kan bruge det til andet end guffer, skånekost og når Vic er dametosset og skal have særkost :fornaermet::lol:

Uanset kritikken af det, så fiksede det jo Vic mave, der efter jul, da han havde haft den slemme maveinfektion, og vi ikke kunne få styr på hans mave med andre typer foder og div. kosttilskud fra dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kræsne aslan var vild med det, dog er det et magert foder og Aslan tabte sig meget på MM og lukulluse.

Nu er vi begyndt på acana og overvejer at putte liiiidt MM eller lukulluse i, d hans afføring nu driller lidt :roll:

Aslans afføring var sååååå fin da han fik det koldpressede, desværre begyndte han at få sure opstød på lukullusen:cry:

Forstår jeg det rigtig,:hmm:at hvis jeg vil prøve M.M så skal der ekstra kosttilskud da det er magert,

Bella har tabt sig en del og skulle ikke ret gerne tabe sig mere, men hun spiser jo næsten heller intet i øjeblikket:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jeg det rigtig,:hmm:at hvis jeg vil prøve M.M så skal der ekstra kosttilskud da det er magert,

Bella har tabt sig en del og skulle ikke ret gerne tabe sig mere, men hun spiser jo næsten heller intet i øjeblikket:damn:

Hvis jeg var dig, det er jeg ikke ;-), så ville jeg bare se om hun ville spise det, og så pyt med om vægten ikke ryger helt op med det samme, men hvis hun spiser (i forhold til ikke at spise noget), så må vægten da stige noget, om så det er på magert "Mühle-mad" ,som vi kalder det herhjemme :blink:

Du kan evt. supplere med nogle ziwipeak som godbidder, de er på hele 29 % fedt, og der er i hvert fald ikke noget i hun kan få dårlig mave af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vores erfaring ja, men har ikke set andre nævne det, så måske det kun er aslans vægt der er utidig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde taber sig ikke - men holder en fin stabil vægt - de er moderat aktive - så jeg er super glad for det foder - pelsen er også fin - faktisk pænere end da jeg gav dem acana hvor pelsen blev mat og Oscar begyndte at fælde.

Jeg er så småt begyndt at give min hvalp det - han er 10 uger og elsker det endnu mere end hvalpefoderet

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde taber sig ikke - men holder en fin stabil vægt - de er moderat aktive - så jeg er super glad for det foder - pelsen er også fin - faktisk pænere end da jeg gav dem acana hvor pelsen blev mat og Oscar begyndte at fælde.

Jeg er så småt begyndt at give min hvalp det - han er 10 uger og elsker det endnu mere end hvalpefoderet

Lyder dejligt, jeg har prøvet at bestille nogle prøver,

kan ikke finde nogle her omkring der forhandler det,

så HÅBER jeg Bella vil spise det, er træt af at købe "forkert" hundemad, (tror snart jeg kan starte salg) :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har forstået det rigtigt, taber de sig så af det? I så fald kan jeg ikke bruge det.

Gracie får Hennes Petfood, fordi hun også fik det hos tidligere ejer/opdrætter, men hun var for tynd da jeg fik hende og har ikke taget på. Det mente forrige ejer ellers hun ville gøre, fordi hun flyttede fra landet til byen og nok ville løbe mindre, men hun render altså stadig sit foder af sig.

Nu varer det ikke længe inden sækken er tom, så jeg leder med lys og lygte efter et alternativ, så hun kan få en blød overgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har forstået det rigtigt, taber de sig så af det? I så fald kan jeg ikke bruge det.

Gracie får Hennes Petfood, fordi hun også fik det hos tidligere ejer/opdrætter, men hun var for tynd da jeg fik hende og har ikke taget på. Det mente forrige ejer ellers hun ville gøre, fordi hun flyttede fra landet til byen og nok ville løbe mindre, men hun render altså stadig sit foder af sig.

Nu varer det ikke længe inden sækken er tom, så jeg leder med lys og lygte efter et alternativ, så hun kan få en blød overgang.

Det er ikke alle der har tabt sig på det :blink:

Vi er gået over på acanas agiliy og sport som har høj fedt og protein indhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Ja Jason har så valgt at mens Real Nature er SUUUUPER som godbidder (og er over kogt kylling i lækkerhed) så dur det IKKE som fuldkost :megaked: Nu har jeg købt det i lørdags, men siden lørdag har han sorteret det fra i madskålen og vil nu heller ikke have det som godbidder længere (så nu skal jeg finde noget andet "super-dygtig" godbidsros):megaked::damn::megaked::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo også kun knap 10% fedt indhold i MM varianterne - mine hunde holder vægten fint og de elsker bare det foder som de også får som godbidder - acana foderet er blevet kasseret til fordel for bozita som de får sideløbende. Vi kan ikke undvære MM varianterne her i huset :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke alle der har tabt sig på det :blink:

Vi er gået over på acanas agiliy og sport som har høj fedt og protein indhold.

Tak for svar. Tror ikke jeg vil købe det, nu jeg har en hund der skal tage lidt på.

I stedet har jeg netop bestilt Wulfblut fra Tyskland i forskellige varianter, så tager vi den derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak for svar. Tror ikke jeg vil købe det, nu jeg har en hund der skal tage lidt på.

I stedet har jeg netop bestilt Wulfblut fra Tyskland i forskellige varianter, så tager vi den derfra.

Vi havde det samme problem med vores Aussie pige, dengang hun var hvalp. Hun tog faktisk ikke nok på af olivers hvalpefoder.. Vi valgte at skifte til MM og gav så tilskud i form af luposan pulver, først da hun begyndte at få MM tog hun på :-) Ikke at det måske gælder for alle hunde.. Men her hjemme tog Caia på af det..

Wulfblut tror jeg er et super super super godt foder. Jeg har selv bestilt sådanne 2 kg. poser i forskellige varianter som er ment til brug i form af godbidder, selvom MM sagtens kan bruges.. hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde det samme problem med vores Aussie pige, dengang hun var hvalp. Hun tog faktisk ikke nok på af olivers hvalpefoder.. Vi valgte at skifte til MM og gav så tilskud i form af luposan pulver, først da hun begyndte at få MM tog hun på :-) Ikke at det måske gælder for alle hunde.. Men her hjemme tog Caia på af det..

Wulfblut tror jeg er et super super super godt foder. Jeg har selv bestilt sådanne 2 kg. poser i forskellige varianter som er ment til brug i form af godbidder, selvom MM sagtens kan bruges.. hehe

Lidt uden for tråden - må jeg spørge hvad det er for noget luposan pulver du gav Caia?

Problemet er at min beaglehvalp Darwin ikke rigtigt vil tage på af det hvalpefoder han får - han vejer kun 4,5 kg hvor han på dette stadie knap 12 uger burde veje 1½ kg mere. Jeg overvejer også at skifte ham over på MM selvom det er mere fedtfattigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Lidt uden for tråden - må jeg spørge hvad det er for noget luposan pulver du gav Caia?

Problemet er at min beaglehvalp Darwin ikke rigtigt vil tage på af det hvalpefoder han får - han vejer kun 4,5 kg hvor han på dette stadie knap 12 uger burde veje 1½ kg mere. Jeg overvejer også at skifte ham over på MM selvom det er mere fedtfattigt

Jamen vi blev anbefaldet dette pulver da vi gik over på MM : Safedog.dk - livsstilsprodukter til kaeledyr og deres ejere...

Vi havde nemlig samme problem mht. at Caia ikke tog på af hendes hvalpefoder.. Men MM med Luposan hjalp virkelig enormt meget, og vi har aldrig fortrudt det.

Og netop fordi MM er fedtfattigt, fik vi af vide at det var utrolig vigtigt at hun fik tilskud i form af Luposan, også i forhold til knogler osv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen vi blev anbefaldet dette pulver da vi gik over på MM : Safedog.dk - livsstilsprodukter til kaeledyr og deres ejere...

Vi havde nemlig samme problem mht. at Caia ikke tog på af hendes hvalpefoder.. Men MM med Luposan hjalp virkelig enormt meget, og vi har aldrig fortrudt det.

Og netop fordi MM er fedtfattigt, fik vi af vide at det var utrolig vigtigt at hun fik tilskud i form af Luposan, også i forhold til knogler osv. :-)

Tak for linket - jeg havde godt nok kigget på om det var den luposan - så det vil jeg prøve at give min tændstiktynde beagle :mrgreen: Han elsker nemlig Charlie og Oscars MM foder :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak for linket - jeg havde godt nok kigget på om det var den luposan - så det vil jeg prøve at give min tændstiktynde beagle :mrgreen: Han elsker nemlig Charlie og Oscars MM foder :cool:

Super - Så håber jeg at Darwin tager lidt på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites