Hop til indhold

Nu med watertail :(


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Øv øv, Basse er IGEN blevet sløj..

 

Vi var til svømning i går som vi er hver tirsdag, og jeg ved ikke om det er fordi vi også har svømmet lidt ved stranden i søndags, men det var for meget i hvert fald..

 

Hun sover altid ved mig om natten.

I nat ved 4-tiden vågnede jeg ved at hun trissede rundt på gulvet. Kaldte hende op til mig, og det tog lidt tid for hende. Da hun så skulle lægge sig PEV hun bare højt (og hun piver aldrig) og snuste til halen. Da hun igen forsøgte at lægge sig, pev hun endnu mere og var helt ynkelig. Jeg mærkede på halen og det var helt klart den der var skideøm..

Hun gik ind i sin kurv og sov i et helt andet lokale (hvilket ellers aldrig sker) og hun troede vist at jeg gjorde ondt på hende :(

 

Her til morgen vil hun så ikke logre eller noget, hun tøffer bare rundt og hænger med mulen..

 

Vi har en tid hos dyllen 15.20, og hvis de får tid inden, ringer de til mig, så jeg lige kan køre forbi.. Hvor er det altså bare ærgerligt :S

Og jeg er virkelig bange for at jeg måske har presset hende for meget, fordi hun også svømmede på stranden i søndags og legede i vandet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det er ikke sikkert, at det er grundet 2 omgange svømninger. Så vidt jeg husker, er det mere noget med, at hunden eller halen vist helst skal holdes lidt varm / ikke udsættes for træk efter en svømmetur - det er noget med at vandet er koldt, mener jeg.

 

Mon ikke hun får noget smertestillende ved dyrlægen? Rigtig god bedring til hende - og er helt sikker på, at hun nok skal sove ved dig igen snart :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Stakkels Basse pigen.

 

Anja, jeg tror altså ikke at du har presset hende for meget. Hun er jo ikke i dårlig form eller noget, og vi har jo været til svømning en gang om ugen et par gange efterhånden. Jeg tror simpelthen bare at Basse har været uheldig.

 

Jeg tænkte jo straks at det er Caias skyld, i og med at hun havde fat i Basses hale i straten af svømningen igår - Men det er ikke til at vide.

 

Du må ikke rende rundt og have dårlig samvittighed i hvert fald.

 

Håber at i kommer til noget før!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Basse:cry:

 

Men ja det kunne godt tyde på watertail..

 

Jeg var også ret nervøs/spændt på, hvordan Luna ville reagere i går.. Men der er heldigvis intet. Hun har ellers haft det 2 gange tidligere..

 

Du har ikke noget smertestillende hjemme? Rimadyl eller lignende?

 

God bedring til hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sikkert, at det er grundet 2 omgange svømninger. Så vidt jeg husker, er det mere noget med, at hunden eller halen vist helst skal holdes lidt varm / ikke udsættes for træk efter en svømmetur - det er noget med at vandet er koldt, mener jeg.

 

Mon ikke hun får noget smertestillende ved dyrlægen? Rigtig god bedring til hende - og er helt sikker på, at hun nok skal sove ved dig igen snart :ae:

 

Okay, det vidste jeg ikke.. Hun bliver nemt kold efter svømning, da hun er så tynd, men i går var hun faktisk ikke kølig.. Men vil jeg da helt sikkert være obs på.

 

Jooo, hun skal have smertestillende.. Det er også derfor de ringer hvis de får tid tidligere, så jeg lige kan komme ind og få det ordnet hurtigst muligt..

Hun er altså så uheldig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Basse pigen.

 

Anja, jeg tror altså ikke at du har presset hende for meget. Hun er jo ikke i dårlig form eller noget, og vi har jo været til svømning en gang om ugen et par gange efterhånden. Jeg tror simpelthen bare at Basse har været uheldig.

 

Jeg tænkte jo straks at det er Caias skyld, i og med at hun havde fat i Basses hale i straten af svømningen igår - Men det er ikke til at vide.

 

Du må ikke rende rundt og have dårlig samvittighed i hvert fald.

 

Håber at i kommer til noget før!

 

Det er altså slet ikke Caias skyld. Det er jeg helt sikker på..

 

Jeg tror det er en overbelastning, altså en form for forstuvning, og det har intet at gøre med at Caia har hivet hende lidt i halen..

 

Hun er bare så uheldig altså.. Men må lige snakke med dyllen ang. om vi skal aflyse vores tid på tirsdag eller om hun er fin igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Basse:cry:

 

Men ja det kunne godt tyde på watertail..

 

Jeg var også ret nervøs/spændt på, hvordan Luna ville reagere i går.. Men der er heldigvis intet. Hun har ellers haft det 2 gange tidligere..

 

Du har ikke noget smertestillende hjemme? Rimadyl eller lignende?

 

God bedring til hende

 

Nej, overhovedet ikke.. Hun har kun fået smertestillende da hun blev steriliseret sidste år, ellers har hun aldrig fået noget af den slags.. Hvis jeg roder lidt i gemmerne har jeg sikkert tonsvis af penicillin og antibiotika til hver gang hun kommer til skade, men ingen smertestillende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Ang. watertail - er det så racebestemt eller sagt på en anden måde, ser man det oftere ved nogle racer end andre.

 

Vores hunde svømmer/løber i perioder rigtig meget og det er fra den ene dag til den anden - selvfølgelig er de i en god kondi, jeg ser bare ofte, at når vi tager på sådan en 'heldagstur' med hundevenner, så er der forholdsvis mange hunde, der får det - specielt labrador.

 

Jeg har aldrig mødt en border collie med det?! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Okay, det vidste jeg ikke.. Hun bliver nemt kold efter svømning, da hun er så tynd, men i går var hun faktisk ikke kølig.. Men vil jeg da helt sikkert være obs på.

 

Jooo, hun skal have smertestillende.. Det er også derfor de ringer hvis de får tid tidligere, så jeg lige kan komme ind og få det ordnet hurtigst muligt..

Hun er altså så uheldig..

 

Du kan jo heller ikke vide det på forhånd, men spørg lige dyrlægen, jeg ved ikke om nogle hunde bare nemmere får det :vedikke: Hvis du bare kan sørge for at hun ikke ligger koldt / har noget over halen og numsen efter svømning i fremtiden, er det jo til at leve med :-D

 

God bedring igen, og du skal altså ikke bebrejde dig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke sikkert, at det er grundet 2 omgange svømninger. Så vidt jeg husker, er det mere noget med, at hunden eller halen vist helst skal holdes lidt varm / ikke udsættes for træk efter en svømmetur - det er noget med at vandet er koldt, mener jeg.

 

Mon ikke hun får noget smertestillende ved dyrlægen? Rigtig god bedring til hende - og er helt sikker på, at hun nok skal sove ved dig igen snart :ae:

 

Ja det kan komme af overanstrengelse og/eller kulde..

 

Ang. watertail - er det så racebestemt eller sagt på en anden måde, ser man det oftere ved nogle racer end andre.

 

Vores hunde svømmer/løber i perioder rigtig meget og det er fra den ene dag til den anden - selvfølgelig er de i en god kondi, jeg ser bare ofte, at når vi tager på sådan en 'heldagstur' med hundevenner, så er der forholdsvis mange hunde, der får det - specielt labrador.

 

Jeg har aldrig mødt en border collie med det?! :vedikke:

 

Labben er ihvertfald ret udsat. Og har de først haft det, har de lettere ved at få det igen:???:

 

Men ellers ved jeg ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Karen22

Må en uviden gerne have lov til at spørge hvad watertail er? :hmm:

 

Jeg går selv i svømmehallen med min hund 1 gang om ugen - men har aldrig været opmærksom på noget i den forbindelse.. burde jeg det?

 

God bedring med Basse....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvis jeg roder lidt i gemmerne har jeg sikkert tonsvis af penicillin og antibiotika til hver gang hun kommer til skade, men ingen smertestillende..

 

Der ligger også et kæmpe lager af diverse beroligende, ormekure, antibiotika i vores medicinskab - som jeg altså ikke går rundt og bruger af og beroligende har jeg aldrig givet - men af en eller anden grund, er det stadig ikke lykkedes mig, at huske hvilken slags smertestillende hunde må få når jeg står i nærheden af et apotek :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja det kan komme af overanstrengelse og/eller kulde..

 

 

 

Labben er ihvertfald ret udsat. Og har de først haft det, har de lettere ved at få det igen:???:

 

Men ellers ved jeg ikke..

 

Det er måske som med en tennisalbue - det vil altid ligge og lure :hmm:

 

Øv, at skulle gå og bekymre sig om det - det må ikke være sjovt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Må en uviden gerne have lov til at spørge hvad watertail er? :hmm:

 

Jeg går selv i svømmehallen med min hund 1 gang om ugen - men har aldrig været opmærksom på noget i den forbindelse.. burde jeg det?

 

God bedring med Basse....

 

Watertail er forstuvning af halen. Oppe ved roden. Det fåes blandt andet, hvis halen bliver overanstrengt eller for kold

 

Du kan læse mere om det her:

 

Water tail siden om hunde

 

Det er måske som med en tennisalbue - det vil altid ligge og lure :hmm:

 

Øv, at skulle gå og bekymre sig om det - det må ikke være sjovt :(

 

Ja tennis/golf albuerne kan jeg selv snakke med om:evil::???:

 

Jeg går nu ikke og bekymrer mig i hverdagen. Jeg har det bare lige let i baghovedet og sørger for at tørre hende godt igennem i de kolde tider.. Og så vil hun naturligvis ikke få lov til at svømme flere timer hver dag.. Men ellers tænker jeg ikke over det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Årh stakkels Basse:cry:

 

Men ja det kunne godt tyde på watertail..

 

Jeg var også ret nervøs/spændt på, hvordan Luna ville reagere i går.. Men der er heldigvis intet. Hun har ellers haft det 2 gange tidligere..

 

Du har ikke noget smertestillende hjemme? Rimadyl eller lignende?

 

God bedring til hende

 

Var i ude i Taastrup igår? Sorry for OT :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er altså slet ikke Caias skyld. Det er jeg helt sikker på..

 

Jeg tror det er en overbelastning, altså en form for forstuvning, og det har intet at gøre med at Caia har hivet hende lidt i halen..

 

Hun er bare så uheldig altså.. Men må lige snakke med dyllen ang. om vi skal aflyse vores tid på tirsdag eller om hun er fin igen..

 

 

Ja, jeg ved det godt. Men derfor tænkte jeg nu alligevel på det, da du skrev til mig :-)

 

Ja det er nok meget godt at få svar fra dyrlægen mht. om hun allerede må svømme på tirsdag. Ellers holder vi bare en uges svømme pause... Hvilket nok går :-)

 

Ja,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nope, vi svømmer på stranden;-) Mig i waders og Luna svømmende:mrgreen:

 

Jeg har ikke råd til svømmehallerne

 

 

Nååååå okay, troede lige at vi var blevet snydt for evt. at være så heldig at rende ind i dig og Luna.

Stranden er klart det bedste, og billigere.... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååååå okay, troede lige at vi var blevet snydt for evt. at være så heldig at rende ind i dig og Luna.

Stranden er klart det bedste, og billigere.... :-)

 

Hehe nej nej. Vi har dog svømmet i Tåstrup tidligere:-D Men Luna ligger skævt i vandet, fordi hun skal holde øje med hunden i nabo-karret, så det stoppede vi med igen.

 

Så nu tager vi stranden istedet for.. Og ja det er billigere.. Jeg skulle blot have et par waders, og så er der lidt benzin, indtil jeg får lappet cyklen og købt beslag til cykeltraileren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Watertail kan komme af mange ting og derfor syntes jeg ikke at du skal bebrejde sig selv :ae:

 

Baldur logrede sig engang til en watertail, han mødte fox herindefra, og han blev så glad at han logrede og logrede, og dagen efter havde han watertail.... Jeg skal ikke kunne sige om han på et tidspunkt fik banket halen ind i noget da han logrede, jeg kan bare fortælle at han altså hverken var våd, kold eller overanstrengt da det skete.

 

Dagen efter deres møde så han sådan her ud :cry:

 

3436823177_ff8b9e041f.jpg

 

Normalt havde han ret ryg og hans hale flugtede ryggen, den plejede bestemt ikke at hænge nedad.

 

God bedring med tøsen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Watertail kan komme af mange ting og derfor syntes jeg ikke at du skal bebrejde sig selv :ae:

 

Baldur logrede sig engang til en watertail, han mødte fox herindefra, og han blev så glad at han logrede og logrede, og dagen efter havde han watertail.... Jeg skal ikke kunne sige om han på et tidspunkt fik banket halen ind i noget da han logrede, jeg kan bare fortælle at han altså hverken var våd, kold eller overanstrengt da det skete.

 

Dagen efter deres møde så han sådan her ud :cry:

 

3436823177_ff8b9e041f.jpg

 

Normalt havde han ret ryg og hans hale flugtede ryggen, den plejede bestemt ikke at hænge nedad.

 

God bedring med tøsen :ae:

 

ååårrrhhh, Stakkels Baldur! Det er da også stygt af Fox at være så sød så han blir så glad..

 

Det billede ligner Basse meget godt lige nu!.. På nær at hendes hale lige går to cm ud og så falder ned!.. Nu ligger hun i sofaen og putter..

 

------

 

Kan en watertail give infektioner?? Hun har som hvalp og unghund haft et elendigt immunforsvar, og det er kun 4 mdr. siden at hun ud af den blå luft fik høj feber og en voldsom infektion, uden nogen som helst årsag.. Vil bare gerne være obs, på at hun ikke bliver rigtig skidt igen :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det ikke, men synes du skal spørge dyrlægen. Også om alt andet i forbindelse med det, jeg vil egentlig gerne vide mere om det.

 

 

Det gør jeg også :) Min dyrlæge er meeeeget obs på basses helbred..

 

Hun har jo f.eks tabt sig en hel del efter sterilisationen sidste år (hendes stofskifte er helt vildt) og da min dylle opdagede det, blev der taget prøver til den store guldmedalje! Hun var virkelig bekymret på min Basses vegne. Men alt var selvfølgelig fint, Basse er bare en lidt speciel hund :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...