Hop til indhold

Nu med watertail :(


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

 

Kan en watertail give infektioner?? Hun har som hvalp og unghund haft et elendigt immunforsvar, og det er kun 4 mdr. siden at hun ud af den blå luft fik høj feber og en voldsom infektion, uden nogen som helst årsag.. Vil bare gerne være obs, på at hun ikke bliver rigtig skidt igen :S

 

Jeg tror ikke at det kan give infektioner, der er jo ikke hul hvor der kan komme bakterier ind, men det er ikke noget jeg 100% ved

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at det kan give infektioner, der er jo ikke hul hvor der kan komme bakterier ind, men det er ikke noget jeg 100% ved

 

Sidst skyldtes det heller ikke et sår, men bare lavt immunforsvar og en baktusse af en art.. Men må snakke med dylle.

Blir hun først sløj, kommer der tit andre ting til..

 

Kennelhoste, hjertelungeorm, vægttab, høj feber, underlige sygdomsforløb på flere måneder med ro osv. er ikke unormalt.. Men på det sidste har hendes immunforsvar været bedre, så har håbet lidt at hun var kommet over det, nu hvor hun er blevet ældre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
ååårrrhhh, Stakkels Baldur! Det er da også stygt af Fox at være så sød så han blir så glad..

 

Det billede ligner Basse meget godt lige nu!.. På nær at hendes hale lige går to cm ud og så falder ned!.. Nu ligger hun i sofaen og putter..

 

------

 

Kan en watertail give infektioner?? Hun har som hvalp og unghund haft et elendigt immunforsvar, og det er kun 4 mdr. siden at hun ud af den blå luft fik høj feber og en voldsom infektion, uden nogen som helst årsag.. Vil bare gerne være obs, på at hun ikke bliver rigtig skidt igen :S

 

Jeg har en veninde med en dejlig labradordreng på ca 5 år (kan ikke huske præcis hvor gammel han er), han døjer også meget med watertail og ligeledes har han et par gange fået uforklarlig høj feber og har også i perioder døjet med maven -- de prøver der blev taget viste, at han har en autoimmun lidelse, der gør at hans immunforsvar nedbryder hans muskelceller :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, går I ude i Taastrup?!

 

Der går jeg jo også med Møffe! :mrgreen:

 

Går I på et fast tidspunkt? For så kunne det da være, at jeg kunne forsøge at ramme det, når jeg kan om tirsdagen igen :slem:

 

Altså, vores næste tid er tirsdag kl 18..

Vi har ikek decideret en fast tid..

 

Men vi skal vist til at gå om onsdagen i stedet, af hensyn til Carinas træning? Er ikke helt sikker på hvornår det er fra..?

Kunne være fedt lige at støde på hinanden :) Jeg eeeellskeerr bamser! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså, vores næste tid er tirsdag kl 18..

Vi har ikek decideret en fast tid..

 

Men vi skal vist til at gå om onsdagen i stedet, af hensyn til Carinas træning? Er ikke helt sikker på hvornår det er fra..?

Kunne være fedt lige at støde på hinanden :) Jeg eeeellskeerr bamser! :)

 

 

De sidste par gange har det været om tirsdagen.. Men det hedder sig bare en gang om ugen.

 

Jamen det med onsdags svømning bliver først aktuelt engang i starten af August pga. al opstart med AG, Føl, Lydighed, og tricks holdet...

Så der er lige noget tid til endnu :-)

 

Og jaaaaa deet kunne altså være mægtig hyggeligt at hilse på dig og Møffe... Elsker også bamser, det var faktisk min yndlings race i rigtig rigtig mange år... Jeg var fast besluttet på at det var racen for mig.... Hehe! Nu har jeg så en Terrier og en hyrdehund. Sjovt som man kan ændre smag...

 

Sig endelig til mht. hvornår i svømmer der ude også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sagde dyrlægen, Anja?

 

Hun var helt enig i min egen diagnose.

 

Jeg har fået en indsprøjtning i dag, og piller til de næste tre dage, så hun er smertedækket..

 

Det er allerede langt bedre end i nat hvor hun pev (kun tredje gang jeg har hørt hende pive), men hun er stadig ynkelig.

 

Det er jo en hund der ikke viser smerte, men det må godt nok ikke være rart.. Hun har ligget for sig selv hele dagen, på nogle sofahynder på gulvet..

Kender man Basse ved man at hun har det bedst i skødet, og nærmest bliver panikken hvis hun ikke får lov at ligge tæt op af mig i sofaen.. Så at hun foretrækker gulvet siger en del.

 

Hun sover bare..

Fik også taget hendes temperatur, og den var fin. Var jo lidt bekymret fordi hun var SÅ sløj, men det var bare en reaktion på at det gjorde avs..

 

Men JEG er rastløs.. Gad godt gå en lang tur eller noget. Tror dog ikke ligefrem det er det Basse har brug for..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var helt enig i min egen diagnose.

 

Jeg har fået en indsprøjtning i dag, og piller til de næste tre dage, så hun er smertedækket..

 

Det er allerede langt bedre end i nat hvor hun pev (kun tredje gang jeg har hørt hende pive), men hun er stadig ynkelig.

 

Det er jo en hund der ikke viser smerte, men det må godt nok ikke være rart.. Hun har ligget for sig selv hele dagen, på nogle sofahynder på gulvet..

Kender man Basse ved man at hun har det bedst i skødet, og nærmest bliver panikken hvis hun ikke får lov at ligge tæt op af mig i sofaen.. Så at hun foretrækker gulvet siger en del.

 

Hun sover bare..

Fik også taget hendes temperatur, og den var fin. Var jo lidt bekymret fordi hun var SÅ sløj, men det var bare en reaktion på at det gjorde avs..

 

Men JEG er rastløs.. Gad godt gå en lang tur eller noget. Tror dog ikke ligefrem det er det Basse har brug for..

 

Du er velkommen til at komme og gå med Luna:mrgreen:

 

Men stakkels Basse:cry: Jeg håber hun kommer sig hurtigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, vores næste tid er tirsdag kl 18..

Vi har ikek decideret en fast tid..

 

Men vi skal vist til at gå om onsdagen i stedet, af hensyn til Carinas træning? Er ikke helt sikker på hvornår det er fra..?

Kunne være fedt lige at støde på hinanden :) Jeg eeeellskeerr bamser! :)

 

Jada det ku'! :-D

 

De sidste par gange har det været om tirsdagen.. Men det hedder sig bare en gang om ugen.

 

Jamen det med onsdags svømning bliver først aktuelt engang i starten af August pga. al opstart med AG, Føl, Lydighed, og tricks holdet...

Så der er lige noget tid til endnu :-)

 

Og jaaaaa deet kunne altså være mægtig hyggeligt at hilse på dig og Møffe... Elsker også bamser, det var faktisk min yndlings race i rigtig rigtig mange år... Jeg var fast besluttet på at det var racen for mig.... Hehe! Nu har jeg så en Terrier og en hyrdehund. Sjovt som man kan ændre smag...

 

Sig endelig til mht. hvornår i svømmer der ude også :-)

 

Ej altså! :fornaermet: Tænk, sådan at forråde berneren! :mrgreen:

 

Jeg bestiller tid fra gang til gang. Så det eneste jeg ved, er, at jeg kommer på fredag :lol:

 

Er spændt på, om jeg får fanget jer! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jada det ku'! :-D

 

 

 

Ej altså! :fornaermet: Tænk, sådan at forråde berneren! :mrgreen:

 

Jeg bestiller tid fra gang til gang. Så det eneste jeg ved, er, at jeg kommer på fredag :lol:

 

Er spændt på, om jeg får fanget jer! :slem:

 

Vi bestiller også fra gang til gang! :P

Næste gang du skal bestille siger du bare "Hvornår har Carina og Anja bestilt tid? Eller Caia og Gaia?".. og så er den skid slået! :P

 

Arrhh altså Jeanette, så først din besked nu :P øv øv hva.. Smadderuheldigt!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bestiller også fra gang til gang! :P

Næste gang du skal bestille siger du bare "Hvornår har Carina og Anja bestilt tid? Eller Caia og Gaia?".. og så er den skid slået! :P

 

Hahaha, okay. Tænk, jeg troede faktisk din tøs hed Basse - det kalder du hende jo altid!

 

Hm, lige i næste uge skal jeg dog til træning tirsdag og det er vist det i fast vælger, eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha, okay. Tænk, jeg troede faktisk din tøs hed Basse - det kalder du hende jo altid!

 

Hm, lige i næste uge skal jeg dog til træning tirsdag og det er vist det i fast vælger, eller hvad?

 

Altså, jeg kalder hende ALDRIG Gaia.. Og en af de primære grunde er at Carinas hund jo hedder Caia.. Og hun reagerer væsentligt bedre end min, så det stakkels kræ bliver en anelse forvirret.. Så vi kalder hende altid Basse :)

Min far kalder hende dog Gurli-Margrethe, så der er nærmest frit slag for hvad man vil kalde hende!

 

Dog ser folk lidt underlige ud når de spørger om navn og man svarer "basse". Det samme gør de nu også når de skal skrive ned og man siger "Caia og Gaia"! Det er ikke nemt! :stupid:

 

Jaaa, vores næste tid er tirsdag. Evt. må vi lige koordinere det herinde jo :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg kalder hende ALDRIG Gaia.. Og en af de primære grunde er at Carinas hund jo hedder Caia.. Og hun reagerer væsentligt bedre end min, så det stakkels kræ bliver en anelse forvirret.. Så vi kalder hende altid Basse :)

Min far kalder hende dog Gurli-Margrethe, så der er nærmest frit slag for hvad man vil kalde hende!

 

Dog ser folk lidt underlige ud når de spørger om navn og man svarer "basse". Det samme gør de nu også når de skal skrive ned og man siger "Caia og Gaia"! Det er ikke nemt! :stupid:

 

Jaaa, vores næste tid er tirsdag. Evt. må vi lige koordinere det herinde jo :P

 

Hehe, jep, det finder vi bare ud af :5up:

 

Hihi, kan godt forstå, at Caia blev forvirret! :lol: Tor bare jeg vil kalde hende hoppe-bolden - det lyder søødte :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Godt at læse at hun fik noget smertestillende, håber hun har det bedre i dag.

Men hvad så ellers? Sagde dyrlægen noget om i fremtiden? Og hvad sagde hun det kom fra? Bare uheldigt eller kulde eller overanstrengelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jada det ku'! :-D

 

 

 

Ej altså! :fornaermet: Tænk, sådan at forråde berneren! :mrgreen:

 

Jeg bestiller tid fra gang til gang. Så det eneste jeg ved, er, at jeg kommer på fredag :lol:

 

Er spændt på, om jeg får fanget jer! :slem:

 

Jeg ved det - Det er yderst dårlig stil sådan at skifte race.... :slem:

 

Jeg synes vi skal prøve at se om vi ikke kan være heldige mht. at fange hinanden der ude....

 

Jeg tror det primært bliver mandag eller tirsdag vi kan frem til august, hvor det så stort set vil komme til at være om onsdagen, evt. fredag. Da alle andre dage er afsat til træning for Chili og Caia her hjemme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at læse at hun fik noget smertestillende, håber hun har det bedre i dag.

Men hvad så ellers? Sagde dyrlægen noget om i fremtiden? Og hvad sagde hun det kom fra? Bare uheldigt eller kulde eller overanstrengelse?

 

Nu svarer jeg, selvom jeg ikke var der, men har prøvet det et par gange med Luna:lol:

 

Der er ikke så meget at gøre.. Sørge for at hunden ikke overanstrenger halen, at den ikke bliver for kold.. Luna har gået en 4-5 år nu uden watertail, så det er ikke nødvendigvis noget, der lurer lige om hjørnet.. Man skal bare lige have det i baghovedet og så bruge sin sunde fornuft;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det - Det er yderst dårlig stil sådan at skifte race.... :slem:

 

JA! :fornaermet:

 

Jeg synes vi skal prøve at se om vi ikke kan være heldige mht. at fange hinanden der ude....

 

Jeg tror det primært bliver mandag eller tirsdag vi kan frem til august, hvor det så stort set vil komme til at være om onsdagen, evt. fredag. Da alle andre dage er afsat til træning for Chili og Caia her hjemme :-)

 

Jep. I må lige skrive, hvornår I har fået ny tid på tirsdag, for jeg kommer nok afsted onsdag... Så kan vi måske ramme hinanden næste uge igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
JA! :fornaermet:

 

 

 

Jep. I må lige skrive, hvornår I har fået ny tid på tirsdag, for jeg kommer nok afsted onsdag... Så kan vi måske ramme hinanden næste uge igen :blink:

 

Vi skal nok give besked når vi har været til hundesvømning på tirsdag.

Tidspunktet for hvornår vi plejer at svømme, er omkring 17.30-19.30.

Tror det bliver ved en 18 tiden fremover, pga. trafikken :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal nok give besked når vi har været til hundesvømning på tirsdag.

Tidspunktet for hvornår vi plejer at svømme, er omkring 17.30-19.30.

Tror det bliver ved en 18 tiden fremover, pga. trafikken :-)

 

Oka, øv, at det er så sent, men forståeligt nok, det er jo ikke alle, der er hjemmegående ligesom jeg - jeg plejer at komme så tidligt som overhovedet muligt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oka, øv, at det er så sent, men forståeligt nok, det er jo ikke alle, der er hjemmegående ligesom jeg - jeg plejer at komme så tidligt som overhovedet muligt :lol:

 

 

Ja, det er altså Carinas skyld! :P De fleste dage sidder jeg bare herhjemme og stener nemlig.. Hehe..

 

Hun har det i øvrigt langt bedre i dag, dog ser halen stadig lidt sjov ud.. Men hun logrer i dag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, det er altså Carinas skyld! :P De fleste dage sidder jeg bare herhjemme og stener nemlig.. Hehe..

 

Hun har det i øvrigt langt bedre i dag, dog ser halen stadig lidt sjov ud.. Men hun logrer i dag :)

 

Ej hvor godt Anja - Så skal Basse nok være klar til på søndag :-)

 

Og ja det er min skyld, at vi først kan være der på denne tid, jeg er hjemme kl 16 fra arbejde..:-)

 

Men faktisk synes jeg det er ganske fint, for så mange er der heller ikke når vi svømmer. Det er i hvert fald meget forskelligt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er altså Carinas skyld! :P De fleste dage sidder jeg bare herhjemme og stener nemlig.. Hehe..

 

Hun har det i øvrigt langt bedre i dag, dog ser halen stadig lidt sjov ud.. Men hun logrer i dag :)

 

godt at høre med Basse! :klap:

 

Ej hvor godt Anja - Så skal Basse nok være klar til på søndag :-)

 

Og ja det er min skyld, at vi først kan være der på denne tid, jeg er hjemme kl 16 fra arbejde..:-)

 

Men faktisk synes jeg det er ganske fint, for så mange er der heller ikke når vi svømmer. Det er i hvert fald meget forskelligt....

 

Nej, jeg har i hvert fald endnu max prøvet, at der var en med to labradors sammen med mig. Og de brugte endda kun et bassin.

 

PS. Du er tilgivet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...