Hop til indhold

Mærkelig hund? ;o)


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Bestemte mig for, kl. halv to om natten, at jeg måtte se og lave nogle godbidder til i morgen da jeg er løber tør :mrgreen:

 

Så finder noget fiskefilet i fryseren, som jeg tør op i en skål med vand. Efterhånden som de to første er tøet, tager jeg dem og skærer dem i strimler, som jeg så vil koge.

 

Møffe får et stykke kastet ud fra sidelinien, det var jo så tyndt og porøst, at det ikke ville overleve en kogning :engel: Ned røg det. Fint nok, hvad ellers med det glubende kræ.

 

Så skærer jeg noget mere og da jeg så er færdig med at skære de her to stykker, har jeg en lille stump tilbage. Kaster den til Møffe og stiller så gryden over på komfuret og tænder for varmen. Da jeg så går tilbage for at lægge et par nye fileter i vandet, træder jeg på noget underligt blødt foran Møffe :confused: Kigger ned... Sørme så, om kræet ikke har tabt stykket og ikke fundet det!

 

Bukker mig ned for at give ham det, men - a' hva'?! Kræet, mit alt-ædende, altid udsultede kræ, snuser lidt, slikker lidt og vender så hovedet bort! :shock: Nej, hvad er nu det? Efter så lang tid seriøs mangel på bedre smagssans, så ender han rent faktisk med at vælge ulækre kogte grøntsager (sorry :engel: ) højt op over et stykke lækkert fisk?!

 

Prøver at dele det op i mindre stykker, men nix og nix og nix. Han vil bare ikke...!

 

Hmmm... Nå, men så må vi jo se, når det er kogt. Og det tog jo ikke længe. Køler et stykke af under vandhanen og tilbyder. Møffe snuser forsigtigt, slikker forsigtigt - tager i munden. Tygger akavet. Sluger!

 

Hmmm, ja. Så motiveret virkede han nu heller ikke... Prøver igen. Denne gang gik det lidt mere tjep - og han slikkede sig rent faktisk om munden!

 

Jaja da! Beslutter mig så for, at skære det nu kogte ud i stykker og det går ok - dog ikke anbefaldelsesværdigt, de gik alt for let i stykker. Tager så fem godbidder, får kaldt Møffe til mig og så prøver vi at træne lidt smæk-dæk, som vi lærte lidt om indlæringen af i går til træning. Vupti og kræet er på og smækker det bedste han har lært (hvilket ikke er specielt godt, men godt for en nybegynder). :banan:

 

Hmmmm... :confused: Fair nok...

 

Så er det tid til at gøre de næste godbidder klar. Skærer det rå fisk ud i strimler og små godbidder, for dem vil jeg bare lægge i ovnen, kogningen var jo ikke den store succes. Igen er der et par små, sølle og RÅ stykker i overskud. Giver Møffe et. Haps, synke. Hmmm...? Jamen, hvad sker der for det kræ? Tog det næste og brækkede det over i mindre stykker. Fik ham til at snuse... Han ville meget gerne have stykket. Og også det næste... Og det næste...

 

:confused:

 

Har jeg en mærkelig hund, eller er det bare mig? :klap:

 

PS. Godbidderne er vel færdige om 30-40min :genert: Glæder mig, så jeg kan komme i seng :lol:

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Var det rå fisk du startede med at give? For det synes Motor osse er totalt kedeligt, det smager ikke af en skid med mindre det er tilberedt.

Har jeg forstået det skrevne rigtigt?

 

Og hvad skete der så efter fisken havde været i ovnen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det rå fisk du startede med at give? For det synes Motor osse er totalt kedeligt, det smager ikke af en skid med mindre det er tilberedt.

Har jeg forstået det skrevne rigtigt?

 

Og hvad skete der så efter fisken havde været i ovnen?

 

Jamen, først ville han jo, så ville han ikke, og så ville han spise rå fisk. Jeg fatter hat af den hund :mrgreen:

 

De ovnbagte fisk er mums, syn's Møffe :banan: Brugte dem som godbidder på "morgen"turen og han var helt med på dem :klap:

 

Det er da bare fordi at han ikke vil spise mad der har lagt på gulvet:klap::-D:genert:

 

Nåja, selvfølgelig :stupid:

 

Så undrer det mig bare, at han gerne slikker mad op på andre tidspunkter :lol:

 

Sådan er Bassil osse, bare med rå kylling - ikke om han vil æde det :stupid:

 

Men en skive af et ben på Bedste's hereford kvæg - DET ER GUF! Der er fest når hun har knappet hovedet af en ko :mrgreen:

 

Hihi, Bassil dog - Møffe elsker kylling, rå som kogt :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...