Hop til indhold

Kamera problemer :(

Aussiepower!
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået problemer med mit kamera (hvilket jo virkeligt er et dårligt tidspunkt når man har hvalp i huset, der skal tages billeder af til H-F :mrgreen: ), eller det vil sige, kameraet i sig selv, virker til at virke ganske udmærket, problemet opstår når jeg har ført billederne og evt. video klip over på computeren, så kan jeg ikke åbne dem :confused::megaked:

Det er det samme kamera, den samme computer og den samme kortlæser som jeg altid har brugt, og jeg mener bestemt ikke jeg har ændret nogle indstillinger på hverken computer eller kamera :vedikke:

Hukommelseskortet er godt nok forholdsvis nyt, men har været brugte mange gange efterhånden, til både billeder og video uden problemer.

Er der nogle kloge hovder der har et bud på hvad hulen der er galt og hvordan jeg fixer det :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Kan du ikke højreklikke på billedet og så "tvinge" computeren til at åbne billedet via "åbn med" og så sætter flueben i boksen med "åbn altid med".

Så burde det åbne billedet i vlagte program hver gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du haft en opdatering på computeren efter du overførte billeder sidst?

Jeg synes det lyder mere som computerproblemer end kameraproblemer..

Ja, du har ret i at det egentlig mere er computer problemer end kamera problemer ;-)

Nej, til opdatering -ikke så vidt jeg husker i hvert fald :genert:

Kan du ikke højreklikke på billedet og så "tvinge" computeren til at åbne billedet via "åbn med" og så sætter flueben i boksen med "åbn altid med".

Så burde det åbne billedet i vlagte program hver gang

Er afprøvet med alle de billede programmer jeg har, men ingen af dem vil åbne billederne :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at maile et billede og få andre til at åbne dem? Belastende!

Nej det har jeg godt nok ikke :hmm:

Men jeg tvivler nu lidt på at det vil virke, jeg har prøvet med et videoklip at åbne det på kærstens computer i stedet (via min egen kortlæser) og det var heller ikke en ubetinget succes, ét af hans milliader af videofremvisningsprogrammer (eller hvad hylen sådan noget hedder ;-) ), kunne efter lidt besvær åbne videoklippet, men kunne ikke afspille det hele, klippet var ca. 30 minutter langt, computeren kunne afspille de 19 minutter og så stoppede den bare som om klippet ikke var længere :vedikke:

Jeg har ikke prøvet med billeder på hans computer.

Og ja, det er totalt belastende! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Jeg har prøvet: Windoes billedegalleri, Microsoft Digital Image Suite 2006, Paint, Microsoft Office Picture manager og Photofitre. Det er jpeg filer.

Hvad sker der når du prøver ?

Det undrer mig en del du ikke kan "tvinge" programmet via højreklik og lurer på om der måske er røget en fil et sted

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der når du prøver ?

Det undrer mig en del du ikke kan "tvinge" programmet via højreklik og lurer på om der måske er røget en fil et sted

Digital Image Suite siger bare "Sorry, this file can not be opened"

Picture manager viser bare et rødt kryds hvor billedet skulle have været.

Paint siger "Paint kan ikke åbne denne fil. Enten er dette ikke en gyldig bitmap-fil eller også understøttes formatet ikke"

Photofilter siger "Unabel to load image in file"

Når jeg holder musen henover billede i mappen (der bliver vist en eller anden blomst-ting i stedet for billedet), står der bare at det er et JPEG billede og fylder 1,15 mb.

Alle de gamle billeder i samme mappe, som stammer fra samme kamera, virker stadig fint, det er kun nye billeder der er problemer med :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Pudsigt det kun er de nye :confused:

Du må gerne prøve at sende et til mig hvis du ikke har prøvet at sende til andre og se om de kan åbne dem.

Plejer dine filer kun at være 1,5 mb ?

For kan jo også være fejl under overførsel eller ved skrivning til selve kortet

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt det kun er de nye :confused:

Du må gerne prøve at sende et til mig hvis du ikke har prøvet at sende til andre og se om de kan åbne dem.

Plejer dine filer kun at være 1,5 mb ?

For kan jo også være fejl under overførsel eller ved skrivning til selve kortet

Ja, det er kun et lille, billigt kamera jeg har, kvaliteten er sjældent overvældende, så mine billeder plejer gerne at ligge et sted mellem 1 og 2 mb, i original størrelse.

Hvis du giver mig en mail adresse vil jeg meget gerne prøve at sende et til dig og se om du kan åbne det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Mail sendt :-D

Men når jeg kigger på den mail jeg har sendt til dig, er der kun et rødt kryds der hvor det vedhæftede billede skulle være, så mon ikke det er det samme du modtager :vedikke::???:

Der er ingen af mine 5 programmer der kan åbne filen, ej heller selvom jeg omdøber den osv...

Kan du se billederne på kameraet, for kan du det, så må det næsten være en overførsels fejl.

Hvis du har flere kort så prøv i første omgang et andet, eller sæt kortet i og se om du kan se billederne

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen af mine 5 programmer der kan åbne filen, ej heller selvom jeg omdøber den osv...

Kan du se billederne på kameraet, for kan du det, så må det næsten være en overførsels fejl.

Hvis du har flere kort så prøv i første omgang et andet, eller sæt kortet i og se om du kan se billederne

Det tænkte jeg nok :cry: Men mange tak for forsøget i al fald :5up:

Ja, jeg kan godt se billederne på kameraet, men så snart jeg har sat kortet i kortlæseren og sætter den i computeren, kan jeg ikke åbne billederne, heller ikke selv om jeg forsøger at se dem direkte fra kortet på computeren, uden at overføre billedet til computeren :vedikke:

Jeg trooor nok at jeg har mit gamle kort liggende et eller andet sted, så jeg må prøve om jeg kan grave det frem og se om det så viker ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Yes, så er problemet løst :banan:

Det er åbenbart min kortlæser dims den er gal med, så nu har jeg vendt og drejet min computer og fundet en kortlæser i selve computeren -hvilket jeg egentlig ikke mente at den havde, men det havde den så og nu virker både billeder og videoklip også på computeren :-D

Super :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Mon ikke synderen er en hub, hvis kortlæseren sættes til der? I brugsanvisningen til mit nye kamera advares der direkte mod at bruge hubs, men i stedet anvende et usb-stik direkte på computeren.

Jeg investerede en gang i en hub, fordi jeg syntes det kunne være rart med flere usb-stik, men efter et par dages eksperimenter, bl.a. med ulæselige billeder som beskrevet her opgav jeg at bruge den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke synderen er en hub, hvis kortlæseren sættes til der? I brugsanvisningen til mit nye kamera advares der direkte mod at bruge hubs, men i stedet anvende et usb-stik direkte på computeren.

Jeg investerede en gang i en hub, fordi jeg syntes det kunne være rart med flere usb-stik, men efter et par dages eksperimenter, bl.a. med ulæselige billeder som beskrevet her opgav jeg at bruge den.

:confused: Jeg har ingen anelse om hvad en hub er? :oops:

Men min kortlæser bliver sat direkte til USB stik i computeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
:confused: Jeg har ingen anelse om hvad en hub er? :oops:

Men min kortlæser bliver sat direkte til USB stik i computeren.

En usb-hub, altså sådan en slags 'stikdåse' med mange stik.

Link til indlæg
Del på andre sites