Hop til indhold

HVorfor gør hun det ??

Gæst Tradsborg82
 Share

Recommended Posts

Gæst Tradsborg82

Vores hund fik hvalpe i lørdags de sødeste 7 guldklumper..

Det er første gang vores hund for hvalpe, hun er en labrador.

Man hun er begyndt at "grave" i alt, vores tæppe under sofabordet, i vores bede undefor (der har hun aldrig gravet før. Ja i dag var hu sågar oppe i vores datters seng og "grave" så der gik hul i lagnet.

Hvorfor gør hun det og skal vi stoppe hende eller??

Håber der er nogle kloge folk der kan hjælpe os..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder nok naturligt, men for mig lidt overdrevent.

Mine tæver graver også , men hun burde blive hos hvalpene, når de er så små.

Hun har sikkert intensioner om at flytte dem til et andet sted.

Er hun i et rum med ro uden trafik af familiens medlemmer. Kommer der gæster (for mange ) og skal kigge..Hun må ikke stresse for meget, så kan hun tabe mælkeproduktionene.

Min, den ene tæve gravede også i hjørnet under min seng, så det er nok hormonpåvirkning.

Og jeg har også fundet store huller under buske i haven.

Men ro er påkrævet for mælkepruduktionen skal toppe de næste uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tradsborg82

HUn er i et rum væk fra det hele, dog ikke et rum hun er vant til at være i, hendes kurv er i stuen, men vi flyttede hende op på et værelse for netop at hun fik ro.

Vi har faktisk kun haft barselsbesøg hos hende 3 gange.

Hun er også ved hvalpene stort set hele tiden, men er selvfølgelig ude og tisse osv.

Hun fik 8 hvalpe med den ene døde med det sammen, kan det have noget med den ene hvalp der døde at gøre??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
HUn er i et rum væk fra det hele, dog ikke et rum hun er vant til at være i, hendes kurv er i stuen, men vi flyttede hende op på et værelse for netop at hun fik ro.

Vi har faktisk kun haft barselsbesøg hos hende 3 gange.

Hun er også ved hvalpene stort set hele tiden, men er selvfølgelig ude og tisse osv.

Hun fik 8 hvalpe med den ene døde med det sammen, kan det have noget med den ene hvalp der døde at gøre??

Det optimale for en drægtig tæve, er at vænne hende til det sted og evt fødekasse, hun skal være i, under fødslen og de 1. mange uger derefter - i meget god tid, så hun kommer til, at finde tryghed der.

En anden ting er, at de første 3 uger - der er der ingen besøg hos tæven/hvalpene, da det stresser tæven unødigt meget.

Tvivler på, at det er den døde hvalp der gør det, men derimod besøgene og at hun ikke er vænnet til stedet i god tid, hvor hun har hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tre besøg er mange, hvis det ikke er folk, hunden elsker og nærmest har daglig gang i huset. Tror også, det er dette rum, hvor hun føler sig usikker, så du bør nok sove der også.

I et så pænt kuld vil hun ikke huske sin døde hvalp, det er kun ved f.eks 2 -3 stk , hvor den ene dør, at de kan se, at en mangler.

Nogle tæver , nok især urutinerede, kan blive meget forvirrede over skift af undelag, altså at man ikke fjerner en hvalp.Det hele skal undersøges inden det fjernes, så skift i starten , mens hun er der.

Link til indlæg
Del på andre sites