Hop til indhold

Alene hjemme


Tine1
 Share

Recommended Posts

Flere tanker fra mig inden anskaffelse af hund...:

 

Hvor længe er det rimeligt at lade en hund være alene hjemme...?? Jeg er generelt hjemmemenneske og de steder jeg tager hen privat er for det meste steder, hvor jeg sagtens kunne tage en lille hund med.

 

- men arbejder joo..!! Og er alene med mine 3 børn. Så der er for det meste, ingen der kommer tidligt hjem.. Jeg arbejder dog kun 32 timer om ugen, så det er kun gennemsnitligt 4 vagter om ugen, hvor jeg vil være hjemmefra ca. 8 timer.

 

Hvad mener I, at man kan tillade sig..?

 

Det skal lige siges, at jeg drømmer om en Løwchen og at jeg desværre under ingen omstændigheder kan have den med på arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo et meget ømtåleligt emne, du nærmer dig der;-)

 

Men jeg havde (er pt arbejdsløs) fuldtidsjob og over 1 times transporttid (hver vej).. Så det kan du nok regne ud var lang tid..

 

Da Luna var hvalp prøvede vi at min daværende underbo (nuværende overbo) luftede hende midt på dagen. Det gik slet ikke.. Luna lavede en masse ballade, når hun blev efterladt 2. gang..

 

Så hun var alene hjemme og ligger bare og sover, når det er..

 

Det vil selvfølgelig være bedre, hvis man kunne være hjemme hele dagen, men det er der altså ikke mange mennesker der kan, hvis de også skal arbejde..

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer kan de fleste hunde vende sig til, men så går man heller ikke igen om aftenen.

En lille hvalp kan ikke være alene i 8 timer, det skal læres og tager tid, som minimum skal du regne med 3-4 uger for at lære en hvalp at være alene -3-4 timer, udvidelse til 8 timer kan ske langsomt over de næste måneder, det kan løses ved at man i starten får en nabo eller lign. til at hente hunden efter få timer og øger tiden langsomt.

Vær opmærksom på at for de fleste hunde er det ikke nok at blive luftet efter de 3-4 timer, det er selvskab hunden mangler, dvs hunden skal passes til man kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær opmærksom på at for de fleste hunde er det ikke nok at blive luftet efter de 3-4 timer, det er selvskab hunden mangler, dvs hunden skal passes til man kommer hjem.

 

Dvs at en selskabshund ikke kan holde sig i 3-4 timer...?? Eller hvordan? Er ikke helt med.. sorry:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs at en selskabshund ikke kan holde sig i 3-4 timer...?? Eller hvordan? Er ikke helt med.. sorry:oops:

 

nej det er ikke lige det jeg mener..

Når man får nogen til at komme efter at hvalpen har været alene i 3-4 timer i starten, så skal den person der kommer ikke bare lufte hunden, det er ikke nok, vedkommende skal passe hunden til du kommer hjem, det er nemlig ikke bare det at blive luftet som hunden mangler i starten det er selvskab..

En voksen hund kan for det meste nemt holde sig i mange timer, det er slet ikke problemet, men nogle hunde kan ikke være alene i mange timer ikke fordi de ikke kan holde sig, men fordi de mangler selvskab og ingen hvalpe kan være alene i mange timer uden at have lært det langsomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har siddet og læst lidt frem og tilbage om træning til at være alene hjemme... Hmm.. det er sgu svært... Har ikke lige en nabo/ven, der lige kan bruge 3-4 timer om dagen på min hvalp..:???:

 

Forstår godt din forklaring nu - tak...

 

Jeg vil jo bare så gerne have en sund glad hund - og kan slet ikke bære tanken om, at skulle vente 5 år til den mellemste kan gå lige hjem fra skole og lufte hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går hjemme og er sygemeldt lige nu, men ellers arbejder jeg mellem 5 og 8 timer hver dag. Det kan fint gå med mine hunde. De er jo selvfølgelig trænet op til det, men de kan godt holde sig i 8 timer. Jeg går en lang tur med hundene om morgenen, og så får de deres morgenmad som fodersøg på græsplænen, så de er godt trætte bagefter. Så sover de faktisk, indtil jeg kommer hjem igen.

Jeg har så et princip med, at jeg ikke efterlader dem 2 gange på en dag, så når jeg kommer hjem, så bliver jeg hjemme, eller også tager jeg hundene med, hvis jeg skal noget.

Da Oskar var hvalp, der havde jeg 6 ugers ferie, så jeg kunne træne alene hjemme med ham, inden jeg skulle på arbejde igen. Det var så ikke helt nok, da han kun var oppe på 5 timers alene-hjemme-tid. På de lange dage skulle jeg være væk i 8 timer, og på de dage kom han i dagpleje. Jeg kender en dame, som gik hjemme på efterløn, og hun ville rigtig gerne passe ham. Faktisk endte det, at hun fik ham flere dage, end det var nødvendigt. (-og hun endte også med at købe sin egen løve, da Oskar var vokset fra dagplejen:mrgreen:)

 

Så med træning vil jeg sige, at en løve godt kan klare 8 timers alene-hjemme-tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har siddet og læst lidt frem og tilbage om træning til at være alene hjemme... Hmm.. det er sgu svært... Har ikke lige en nabo/ven, der lige kan bruge 3-4 timer om dagen på min hvalp..:???:

 

Forstår godt din forklaring nu - tak...

 

Jeg vil jo bare så gerne have en sund glad hund - og kan slet ikke bære tanken om, at skulle vente 5 år til den mellemste kan gå lige hjem fra skole og lufte hund..

 

Jeg fik Luffe, da han var næsten 2 år. Det tog kun 3 uger at træne ham op til at være alene hjemme, og så var han fra dag 1 en rolig, velafbalanceret hund, som ikke havde hvalpeflip og bideture.

Det er dejligt at have en hvalp, men det er også meget krævende. Måske du kunne overveje at få en omplaceringshund på et par år i stedet for en hvalp....Du kan prøve at tage en snak med Janni (kennel-løwchen). Hun har tit omplaceringshunde på hjemmesiden. Så kan du spørge lidt ind til fordele og ulemper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev lidt trist af at skulle se virkeligheden i øjnene... Kendte vel egentlig godt jeres svar og begyndte som Oskar-løwen nævner, at tænke på en voksen hund... suk... (ville jo gerne have den fra lille - også for børnenes skyld).

 

Den eneste jeg kender, som evt. kunne være dagplejemor for en hvalp er min mor - Hun er pensionist og bor i nærheden af mig. Problemet er bare, at min far har Alzheimers Demens og efterhånden er han ret dårlig og suger praktisk talt alt energi ud af min mor, så jeg nænnede næsten ikke at spørge..

 

MEN

 

Gjorde det alligevel... Og hun sagde ikke bare ok - hun synes, at det er en fantastisk ide..!!! Og glæder sig helt vildt til at blive bedstemor til en lille Løwe..!!:banan::klap::lol: Hun sagde faktisk, at hun flere gange havde overvejet at købe en "gammel mølædt hund" fordi hun - og ikke mindst min syge gamle far - virkelig savnede en hund i familien, men ikke rigtigt kunne overskue at se 10-15 år ud i fremtiden.

 

Det er bare SÅ fedt..!! Kan slet ikke få armene ned... Det er bare ligesom om, at det hele flasker sig nu:banan:

Redigeret af Tine1
Link til indlæg
Del på andre sites

Blev lidt trist af at skulle se virkeligheden i øjnene... Kendte vel egentlig godt jeres svar og begyndte som Oskar-løwen nævner, at tænke på en voksen hund... suk... (ville jo gerne have den fra lille - også for børnenes skyld).

 

Den eneste jeg kender, som evt. kunne være dagplejemor for en hvalp er min mor - Hun er pensionist og bor i nærheden af mig. Problemet er bare, at min far har Alzheimers Demens og efterhånden er han ret dårlig og suger praktisk talt alt energi ud af min mor, så jeg nænnede næsten ikke at spørge..

 

MEN

 

Gjorde det alligevel... Og hun sagde ikke bare ok - hun synes, at det er en fantastisk ide..!!! Og glæder sig helt vildt til at blive bedstemor til en lille Løwe..!!:banan::klap::lol: Hun sagde faktisk, at hun flere gange havde overvejet at købe en "gammel mølædt hund" fordi hun - og ikke mindst min syge gamle far - virkelig savnede en hund i familien, men ikke rigtigt kunne overskue at se 10-15 år ud i fremtiden.

 

Det er bare SÅ fedt..!! Kan slet ikke få armene ned... Det er bare ligesom om, at det hele flasker sig nu:banan:

Hvor er det SKØNT at høre :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev lidt trist af at skulle se virkeligheden i øjnene... Kendte vel egentlig godt jeres svar og begyndte som Oskar-løwen nævner, at tænke på en voksen hund... suk... (ville jo gerne have den fra lille - også for børnenes skyld).

 

Den eneste jeg kender, som evt. kunne være dagplejemor for en hvalp er min mor - Hun er pensionist og bor i nærheden af mig. Problemet er bare, at min far har Alzheimers Demens og efterhånden er han ret dårlig og suger praktisk talt alt energi ud af min mor, så jeg nænnede næsten ikke at spørge..

 

MEN

 

Gjorde det alligevel... Og hun sagde ikke bare ok - hun synes, at det er en fantastisk ide..!!! Og glæder sig helt vildt til at blive bedstemor til en lille Løwe..!!:banan::klap::lol: Hun sagde faktisk, at hun flere gange havde overvejet at købe en "gammel mølædt hund" fordi hun - og ikke mindst min syge gamle far - virkelig savnede en hund i familien, men ikke rigtigt kunne overskue at se 10-15 år ud i fremtiden.

 

Det er bare SÅ fedt..!! Kan slet ikke få armene ned... Det er bare ligesom om, at det hele flasker sig nu:banan:

 

Det lyder super godt

- jamen så er det jo bare at få fundet hunden :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber sådan, at hunden er hjemme... Skal ud og kigge på hvalpe næste mandag.. Har nok (på et billede) forelsket mig dybt i en lille partycolor (er det ikke sådan det hedder?) hanhund... Han er så smuk..!!

 

Der er billede af ham herinde i salgsannoncerne... Vil bare ikke bruge billederne i mine indlæg - det er jo ikke min hund (endnu:lun:).. Ved ikke hvad man kan tillade sig..

 

Håber ikke, at han bliver solgt for næsen af mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...