Gæst Obelix Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Vi har jo været virkelig hårdt ramt af lopper (både min datter og jeg er også fyldt med loppebid over meget af kroppen ). Så både hund og katte måtte igennem en behandling med Frontline Combo og huset er blevet gjort grundigt rent og ALT hvad vi har af løse tæpper, dyner, osv er vasket. Nu ser det heldigvis også ud til vi er ved at være problemet til livs (7-9-13), for denne omgang ihverfald. Men jeg er ikke den store tilhænger af at behandle med Frontline, synes det virker som noget meget giftigt stads. Så kunne man undgå at give sådan noget som Frontline for at undå lopper ville det jo være skønt, både for dyrene og vores skyld. Men findes der overhovedet noget mindre giftigt til at forebygge med som rent faktisk også virker?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Herbal defence, men jeg har ikke selv prøvet det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Jeg ved at nogle herinde giver.... hvad er det det hedder... en slags hvidløgspulver... det skulle vist virke mod flåter, men om det virker mod lopper også ved jeg ikke og så er det vist kun meget lidt hunden må få... okay man kan godt høre jeg ikke ved meget om det hva? men altså håber andre kommer på banen med noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Herbal defence, men jeg har ikke selv prøvet det. Jeg har godt set det, men vil gerne vide om det er noget som virker inden man køber "skidtet" . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Jeg ved at nogle herinde giver.... hvad er det det hedder... en slags hvidløgspulver... det skulle vist virke mod flåter, men om det virker mod lopper også ved jeg ikke og så er det vist kun meget lidt hunden må få... okay man kan godt høre jeg ikke ved meget om det hva? men altså håber andre kommer på banen med noget Jeg har godt læst at "mange" herinde bruger hvidløgspulver, men jeg ved ikke om det er effektivt nok mod lopper. Så hårdt angrebet som vi har været skal det være noget som virker rigtig godt . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Det kan jeg godt forstå. De sælger det hos Barf Center Glostrup, du kan prøve at ringe til dem og forhøre dig om produktet. Ved de advarer imod at bruge de giftige midler, så mon ikke de har alternative forslag:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg har godt læst at "mange" herinde bruger hvidløgspulver, men jeg ved ikke om det er effektivt nok mod lopper. Så hårdt angrebet som vi har været skal det være noget som virker rigtig godt . Vi har aldrig brugt andet end hvidløg, og selvom flåterne er svære at holde fra livet, har vi aldrig haft en eneste loppe:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Vi har aldrig brugt andet end hvidløg, og selvom flåterne er svære at holde fra livet, har vi aldrig haft en eneste loppe:klap: Er det hvidløgspulver i bare drysser ud over foderet?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Er det hvidløgspulver i bare drysser ud over foderet?? Man kan få pulver, dråber og kapsler. Det billigste er pulver, som du bare drysser på. Dråberne kan du også bare komme i maden, mens kapslerne skal hunden sluge. Til gengæld er de så også kraftigst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Okay Tak :5up:. Tænker lidt at kapslerne måske er bedst, så jeg er sikker på at hunden får det. Kunne forestille mig at ikke alle hunde måske gad spiser deres foder hvis der er hvidløg på :hmm:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Okay Tak :5up:. Tænker lidt at kapslerne måske er bedst, så jeg er sikker på at hunden får det. Kunne forestille mig at ikke alle hunde måske gad spiser deres foder hvis der er hvidløg på :hmm:. Du skal så også passe på med at overdoserer, da det i for store mængder kan være giftig for hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Synes du skal overveje, at give frontline en gang mere (når der er gået de anbefalede 4 uger), du skriver i har været hårdt angrebet, så kan du desværre ikke være sikker på, at alle æg er væk = nyt angreb 3-4 uger efter igen. Vi fik også en god omgang lopper, vi gav frontline 3 gange og så var de væk og har ikke været her siden :5up: Nummer 3 var bare en sikkerhedsforanstaltning. Du kan sagtens give hvidløg og andet, men tror bare ikke du kan være sikker på, at det tager resterne fra denne omgang. Vi har også købt noget ikke-giftigt loppehalløj, men jeg har ikke brugt af det. Det ligger et eller andet sted Vi gjorde hovedrent, vaskede dyner og tæpper og alt i stof som hund og kat lå på samtidigt med vi gav frontline + støvsugede grundigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg overvejer faktisk også om vi skal bruge de sidste to pipetter Frontline i pakken først, så vi er sikre på vi er kommet dem helt til livs. Vi har nemlig virkelig været hårdt angrebet!!! Men til fremtids brug vil je gerne finde noget ikke så giftigt... Du kan vel ikke huske hvad jeres loppemiddel hedder??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg har aldrig haft loppeproblemer, selv om mine hunde har været meget sammen med andre hunde. Ramses, som jeg havde før, fik godtnok hvidløg, men han døde altså til sidst af autoimmun hæmolytisk anæmi, en sygdom som man mener en hund KAN få af løg og hvidløg. Men Ramses havde også alvorlig allergi i halvdelen af sit korte liv, og han fik daglig medrol i flere år....... Så det kan lige så godt være DET, der forårsagede sygdommen.. Jeg har bare ikke mod på at fodre Silke med hvidløg:oops:... Nåmen mine tidligere hunde er blevet vasket med en shampoo med eucalyptus i. Jeg tror at det var Chrisco, der lavede den.. Men det er en del år siden, så jeg ved ikke, om den shampo eksisterer mere. ---Hvis Silke skulle få lopper, så ville jeg først kurere hende med en eller anden slags dråber, -og derefter ville jeg lede efter en shampo med eucalyptus. Lugten/duften er måske det, der har holdt lopperne væk fra mine tidligere hunde. ---Man kunne måske hælde lidt eucalyptus-olie i sin foretrukne hundeshampoo:hmm:.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg kan da sørme godt forstå du ikke lige har mod på at fodre Sille med hvidløg. Selvom man ikke er sikker på at det er det som var dødsårsagen hos din anden hund, så kan man jo ikke lade være at tænke tanken hvad nu hvis det var. Så det vil sige at du ikke forebygger? Vi blev bare anbefalet at forebygge mod lopper hver 4. uge. Synes sku det her loppe middel halløj er lidt af en jungel at finde rundt i :hmm:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Sille = SILKE . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Jeg overvejer faktisk også om vi skal bruge de sidste to pipetter Frontline i pakken først, så vi er sikre på vi er kommet dem helt til livs. Vi har nemlig virkelig været hårdt angrebet!!! Men til fremtids brug vil je gerne finde noget ikke så giftigt... Du kan vel ikke huske hvad jeres loppemiddel hedder??? Det virkede i hvert fald for os, og vi har så ikke haft nogen lopper siden, men mon ikke de kommer forbi en skønne dag Jeg skal prøve at finde navn på det vi købte af hippie-loppe-halløj, den ene var en shampoo og den anden var dråber til nakken. Synes heller ikke godt om gift, men synes endnu mindre om min kat som kradser håret af sig selv hvis han får lopper :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Det virkede i hvert fald for os, og vi har så ikke haft nogen lopper siden, men mon ikke de kommer forbi en skønne dag Jeg skal prøve at finde navn på det vi købte af hippie-loppe-halløj, den ene var en shampoo og den anden var dråber til nakken. Synes heller ikke godt om gift, men synes endnu mindre om min kat som kradser håret af sig selv hvis han får lopper :ae: Tak . Vi har besluttet at bruge de sidste Frontline op først og derefter må vi så ud og have fat i noget hippi-loppe-halløj . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts