Gæst Buddha Skrevet Juni 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Forsøger mig med sort/hvid billeder, det godt nok svært hvis ens hund er hvid. Nu jeg skriver det, tænker jeg så at han måske heller ikke skulle stå i mod en hvid væg Tips modtages gerne, sikker på nogle af jer andre har lavet en del i s/h. De er alle redigerede i photoshop, da jeg simpelthen ikke fatter hvordan jeg gør det direkte fra kameraet. Jeg vil rigtig gerne have mere kontrast ligesom det første billede, men synes jeg ikke rigtigt jeg kan, uden billedet bliver grumset? Ikke s/h, men legede lidt med at dæmpe farverne Og næsten lissom billeder fra de gode gamle dage, ikk? Og med noget af farven fremhævet Det her billede, fatter ikke hvad jeg fik trykket på, men det er ikke redigeret: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 De er gode :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 De er gode :5up: Mnjarrh. Synes det første er meget godt, ved godt han stadig er lidt for grå visse steder, men dovenskaben længe leve :tillykke: De efterfølgende s/h synes jeg er for tamme, sådan kontrastløse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 I photoshop trækker du først saturation og hue ud af billedet, så langt til venstre med "skyderne" som du kan komme, derefter kan du smide brigthness/kontrast i billedet og til allersidst måske stille lidt levels.... Jeg gør det altid via layers Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 I photoshop trækker du først saturation og hue ud af billedet, så langt til venstre med "skyderne" som du kan komme, derefter kan du smide brigthness/kontrast i billedet og til allersidst måske stille lidt levels.... Jeg gør det altid via layers Det var det jeg gjorde - godt nok ikke levels. Så det er måske bare fordi der ikke er nok at rutte rundt på når det er hvid hund mod hvid væg? Det første billede er der mere skygge på, han stod lige i solstrålen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Har desværre ikke så mange gode råd. Men synes det er super gode billeder :5up:. Dog vil jeg gerne give dig ret i at de nok ikke skal tages op af en hvid væg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Her er med levels, hø det skal jeg vist øve mig lidt mere på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Det var det jeg gjorde - godt nok ikke levels. Så det er måske bare fordi der ikke er nok at rutte rundt på når det er hvid hund mod hvid væg? Det første billede er der mere skygge på, han stod lige i solstrålen. når du har hue/sat åben, så kan du også sætte flueben i boksen, der enten hedder tint eller colour et eller andet. Så kan man tilføre billedet et andet skær, her er det brugt [media]http://i635.photobucket.com/albums/uu79/Renesk/legcopy1copy.jpg[/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Det her er måske bedre? Væsentligt lysere og så har jeg lagt et varmt og et koldt filter ovenpå. Så må jeg gemme de store kontraster til billeder med baggrund på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MariePylaia Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Nuuurh, billede nummer et er så fint! Og på billede nummer to, har Motor jo verdens bedste øjne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2010 Nuuurh, billede nummer et er så fint! Og på billede nummer to, har Motor jo verdens bedste øjne. Haha, ja på nummer 2 løber øjnene ligefrem lidt i vand - "så giiiiv mig dog den godbid" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Sort hvid eller ej så er han altså bare dejlig ham Motor. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Det første billede og så billedet af din kat (Skipper, ikke?) er helt fantastiske! Hmm, ja, men ingen tips herfra for jeg er en spade til kameraer og vinkler Der er en grund til, at jeg ikke poster billeder af Laki. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Har først set tråden nu... Prøv med lidt kanalsurfing i Photoshop. Når jeg laver s/h billeder bruger jeg gerne kanalmixer eller fjerner simpelthen alt undtagen (for det meste) rød kanal. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Det første billede og så billedet af din kat (Skipper, ikke?) er helt fantastiske! Hmm, ja, men ingen tips herfra for jeg er en spade til kameraer og vinkler Der er en grund til, at jeg ikke poster billeder af Laki. Ja Skipper - og du lærer det jo ikke hvis du ikke tager nogle billeder Laki er da så smuk at han kan redde selv et billede hvor man kun ser halen Har først set tråden nu... Prøv med lidt kanalsurfing i Photoshop. Når jeg laver s/h billeder bruger jeg gerne kanalmixer eller fjerner simpelthen alt undtagen (for det meste) rød kanal. Aha, kanalmixer har jeg aldrig prøvet (medmindre du mener hue/saturation :hmm:). Kan dit fotoapperat lave sort/hvid? Sådan så billederne stadig er sort/hvide når de bliver lagt på computeren. For jeg synes det ville være lidt nemmere at indstille kamera, hvis jeg rent faktisk kunne se slutresultatet med det samme (kontrast osv). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2010 Aha, kanalmixer har jeg aldrig prøvet (medmindre du mener hue/saturation :hmm:). Nej, det mener jeg ikke. Men den ligger i "Image" menuen, ligesom hue/saturation. Kan dit fotoapperat lave sort/hvid? Sådan så billederne stadig er sort/hvide når de bliver lagt på computeren. Aner det ikke. Ville heller aldrig bruge det. For jeg synes det ville være lidt nemmere at indstille kamera, hvis jeg rent faktisk kunne se slutresultatet med det samme (kontrast osv). Det har du sikkert ret i, men jeg foretrækker at have maximum valgfrihed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Er det bedre? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts