Hop til indhold

Sort hvid billeder, med mere

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Forsøger mig med sort/hvid billeder, det godt nok svært hvis ens hund er hvid. Nu jeg skriver det, tænker jeg så at han måske heller ikke skulle stå i mod en hvid væg :genert:

Tips modtages gerne, sikker på nogle af jer andre har lavet en del i s/h.

De er alle redigerede i photoshop, da jeg simpelthen ikke fatter hvordan jeg gør det direkte fra kameraet. Jeg vil rigtig gerne have mere kontrast ligesom det første billede, men synes jeg ikke rigtigt jeg kan, uden billedet bliver grumset?

_MG_3588.jpg

_MG_3584.jpg

_MG_3590.jpg

_MG_3594.jpg

Ikke s/h, men legede lidt med at dæmpe farverne

_MG_3610.jpg

_MG_3623.jpg

_MG_3577.jpg

Og næsten lissom billeder fra de gode gamle dage, ikk?

_MG_3576.jpg

Og med noget af farven fremhævet

_MG_3635.jpg

_MG_3617.jpg

Det her billede, fatter ikke hvad jeg fik trykket på, men det er ikke redigeret:

_MG_3583.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
De er gode :5up:

Mnjarrh. Synes det første er meget godt, ved godt han stadig er lidt for grå visse steder, men dovenskaben længe leve :tillykke:

De efterfølgende s/h synes jeg er for tamme, sådan kontrastløse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

I photoshop trækker du først saturation og hue ud af billedet, så langt til venstre med "skyderne" som du kan komme, derefter kan du smide brigthness/kontrast i billedet og til allersidst måske stille lidt levels....

Jeg gør det altid via layers

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
I photoshop trækker du først saturation og hue ud af billedet, så langt til venstre med "skyderne" som du kan komme, derefter kan du smide brigthness/kontrast i billedet og til allersidst måske stille lidt levels....

Jeg gør det altid via layers

Det var det jeg gjorde - godt nok ikke levels. Så det er måske bare fordi der ikke er nok at rutte rundt på når det er hvid hund mod hvid væg? Det første billede er der mere skygge på, han stod lige i solstrålen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Det var det jeg gjorde - godt nok ikke levels. Så det er måske bare fordi der ikke er nok at rutte rundt på når det er hvid hund mod hvid væg? Det første billede er der mere skygge på, han stod lige i solstrålen.

når du har hue/sat åben, så kan du også sætte flueben i boksen, der enten hedder tint eller colour et eller andet.

Så kan man tilføre billedet et andet skær, her er det brugt

[media]http://i635.photobucket.com/albums/uu79/Renesk/legcopy1copy.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det her er måske bedre? Væsentligt lysere og så har jeg lagt et varmt og et koldt filter ovenpå. Så må jeg gemme de store kontraster til billeder med baggrund på.

_MG_3594_2-1.jpg

_MG_3594copy.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nuuurh, billede nummer et er så fint! Og på billede nummer to, har Motor jo verdens bedste øjne. :lun:

Haha, ja på nummer 2 løber øjnene ligefrem lidt i vand - "så giiiiv mig dog den godbid"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Det første billede og så billedet af din kat (Skipper, ikke?) er helt fantastiske!

Hmm, ja, men ingen tips herfra for jeg er en spade til kameraer og vinkler :S Der er en grund til, at jeg ikke poster billeder af Laki.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det første billede og så billedet af din kat (Skipper, ikke?) er helt fantastiske!

Hmm, ja, men ingen tips herfra for jeg er en spade til kameraer og vinkler :S Der er en grund til, at jeg ikke poster billeder af Laki.

Ja Skipper - og du lærer det jo ikke hvis du ikke tager nogle billeder ;-) Laki er da så smuk at han kan redde selv et billede hvor man kun ser halen :lol:

Har først set tråden nu... Prøv med lidt kanalsurfing i Photoshop. Når jeg laver s/h billeder bruger jeg gerne kanalmixer eller fjerner simpelthen alt undtagen (for det meste) rød kanal.

Aha, kanalmixer har jeg aldrig prøvet (medmindre du mener hue/saturation :hmm:). Kan dit fotoapperat lave sort/hvid? Sådan så billederne stadig er sort/hvide når de bliver lagt på computeren.

For jeg synes det ville være lidt nemmere at indstille kamera, hvis jeg rent faktisk kunne se slutresultatet med det samme (kontrast osv).

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha, kanalmixer har jeg aldrig prøvet (medmindre du mener hue/saturation :hmm:).

Nej, det mener jeg ikke. Men den ligger i "Image" menuen, ligesom hue/saturation.

Kan dit fotoapperat lave sort/hvid? Sådan så billederne stadig er sort/hvide når de bliver lagt på computeren.

Aner det ikke. Ville heller aldrig bruge det.

For jeg synes det ville være lidt nemmere at indstille kamera, hvis jeg rent faktisk kunne se slutresultatet med det samme (kontrast osv).

Det har du sikkert ret i, men jeg foretrækker at have maximum valgfrihed.

Link til indlæg
Del på andre sites