Hop til indhold

Alene hjemme PUHADA

Gæst Cindie
 Share

Recommended Posts

Gæst Cindie

Vi har en dgs på nu 12 uger, når han er alene hjemme kan han finde på at lave stort på vores vasketøjskurv samt tisse i den også, tisse på toiletbrædtet. Hvorfor ikke bare lave det hele på gulvet i stedet for i højderne?? Selv hans kurv kan han finde på at tisse i, troede de holdt deres egen "plads" ren?? Skal siges han i forvejen ikke er meget for at være alene hjemme trods intensiv træning:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

Som de andre er jeg interesseret i at høre, hvilken fremgangsmåde du har brugt til rengligheds- og anele hjemme træning. Havde du ferie, da du fik hvalpen hjem?

Siden hvalpen gør sig ren i sin kurv, kan jeg kun formode, at h*n ikke opfatter den som sit sted. Det er forresten vigtigt, at du renser efter hvor der har været udheld med rodalon. Brug endelig IKKE ajax eller lign. almindelige rengøringsmidler på pletterne da dette fremhæver lugten af afføring/urin for hunden, og derfor fortæller hunden, at den er på et toiletsted. Det skal være ren rodalon i vand (blandes rodalon med andre midler, forsvinder effekten).

Indtil du får mulighed for at holde ferie bør du begrænse alene hjemme tiden for din hvalp så meget som overhovedet muligt for ikke at forværre problemet. Angående renlighed vil jeg også lige bemærke, at fuldstændig renlighed ofte tager mange måneder. Vores hund var meget meget tæt på renlig ved 5-6 mdr, og 100 % renlig omkring 8 mdr. ca.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Cindie

Egentlig er han meget god til når vi er hjemme at stille sig foran døren når han skal besørge. Men det er når vi er ude skal der tisses og pruttes alle mulige mærkelige steder!? Selvom han har lavet og vi så skal til kiosken ca 10-15 min har han nået at lave igen inden vi kommer hjem eksempelvis i vasketøjskurven:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig er han meget god til når vi er hjemme at stille sig foran døren når han skal besørge. Men det er når vi er ude skal der tisses og pruttes alle mulige mærkelige steder!? Selvom han har lavet og vi så skal til kiosken ca 10-15 min har han nået at lave igen inden vi kommer hjem eksempelvis i vasketøjskurven:slem:

Det lyder umiddelbart som en reaktion på, at han ikke kan lide at være alene. Hvordan har I trænet alene hjemme med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Uhhh - Det er altid svært at sige hvad årsagen er, især når man ikke kender hunden :-)

Uden at vide det, kunne det godt virke som om at han er lidt stresset når han er alene hjemme, og er enig med Sonja mht. at det nok er en raktion på at han ikke kan lide at være alene hjemme.

Hvor meget plads har han? Oftes kan det godt stresse en hund at have hele lejligheden/huset når den er alene hjemme.

Og mht. renligheden, så er jeg enig med de andre :-) En hvalp kan ikke holde sig så længe, og derfor vil der ske uheld.

Er han afslappet når i går fra ham, og har han noget at beskæftige sig med, evt. en lækker kong med hans mad i?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, men det besvare så ikke mine spørgsmål :blink:

i burde ikke forlange han siger til, ud med ham noget mere og rose hver gang!

Link til indlæg
Del på andre sites