Hop til indhold

Stasia blev bidt i dag


Gæst Zarina
 Share

Recommended Posts

Gæst Zarina

Øv. I dag passerede vi en irsk terrier, og de to hunde knurrede lidt ad hinanden. Pludselig sad den anden hund i Stasias nakke, og hun skreg. Da jeg hev i den, fulgte Stasia med, så den holdt godt fast :( Heldigvis var dens ejer rigtig sød - hun undskyldte mange gange, og det viste sig, at hun var dyrlæge, så hun tjekkede lige Stasia. Den anden hund havde gud ske lov kun fået bidt i pelsen, så det blødte ikke.

 

Nu er mit spørgsmål: vil det have nogen psykiske eftervirkninger på Stasia? Umiddelbart virker hun helt normal, men er der noget, jeg skal tage højde for?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Øv. I dag passerede vi en irsk terrier, og de to hunde knurrede lidt ad hinanden. Pludselig sad den anden hund i Stasias nakke, og hun skreg. Da jeg hev i den, fulgte Stasia med, så den holdt godt fast :( Heldigvis var dens ejer rigtig sød - hun undskyldte mange gange, og det viste sig, at hun var dyrlæge, så hun tjekkede lige Stasia. Den anden hund havde gud ske lov kun fået bidt i pelsen, så det blødte ikke.

 

Nu er mit spørgsmål: vil det have nogen psykiske eftervirkninger på Stasia? Umiddelbart virker hun helt normal, men er der noget, jeg skal tage højde for?

 

Sikke noget møg!

 

Umiddelbart behøver der ikke vise sig nogle eftervirkninger fordi Stasia var jo "med" i situationen -100% bevidst.

Der hvor de psykiske men som regel ses er ved overfald ud af det blå og fysisk nedlægning og for voldsom leg.

 

Så jeg tror Stasia "bare" oplevede det som en "diskussion der endte i håndgemæng".

 

Men naturligvis kan hun nu have fået et vist syn på den type hunde og det kan kun ændres ved at lade hende møde mange rare af slagsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Tak for det - jeg tror og håber, at du har ret. Hun er helt normal her til morgen, så det var i virkeligheden nok værst for mig. Heldigvis! Puh hvor er det bare væmmeligt at høre sin vaps skrige :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det - jeg tror og håber, at du har ret. Hun er helt normal her til morgen, så det var i virkeligheden nok værst for mig. Heldigvis! Puh hvor er det bare væmmeligt at høre sin vaps skrige :(

 

I det hele taget er hundeslagsmål ikke rare at overvære. Godt der ikke skete mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
I det hele taget er hundeslagsmål ikke rare at overvære. Godt der ikke skete mere.

 

Nej, og jeg har aldrig oplevet det før. Stasia er jo ikke nogen engel selv og kan godt knurre og skabe sig, men hun har dog 7-9-13 aldrig bidt nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

^Ja, det blev ikke andet end lidt spyt i nakken, så det overlever hun fint! Det var da godt, at hun ikke var nytrimmet - så havde den nok fået bidt i huden:shock::shock:

 

Det var virkelig svært at få den anden hund til at slippe. Nogen der ved, hvordan man gør det bedst? Er der et trick, der får den til at åbne munden? Håber ikke nogensinde det bliver aktuelt, men det er jo godt at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Øv. I dag passerede vi en irsk terrier, og de to hunde knurrede lidt ad hinanden. Pludselig sad den anden hund i Stasias nakke, og hun skreg. Da jeg hev i den, fulgte Stasia med, så den holdt godt fast :( Heldigvis var dens ejer rigtig sød - hun undskyldte mange gange, og det viste sig, at hun var dyrlæge, så hun tjekkede lige Stasia. Den anden hund havde gud ske lov kun fået bidt i pelsen, så det blødte ikke.

 

Nu er mit spørgsmål: vil det have nogen psykiske eftervirkninger på Stasia? Umiddelbart virker hun helt normal, men er der noget, jeg skal tage højde for?

 

 

Ej, hvor ærgeligt.

 

Altså da Labell var blevet overfaldet var hendes psykiske eftervirkninger ikke at se med det samme, men først noget tid efter.

 

Nu er Stasia's situation anderledes, og svært at sige om hun får eftervirkninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var virkelig svært at få den anden hund til at slippe. Nogen der ved, hvordan man gør det bedst? Er der et trick, der får den til at åbne munden? Håber ikke nogensinde det bliver aktuelt, men det er jo godt at vide.

 

Jeg har aldrig prøvet det selv men har da overvejet hvad jeg ville gøre, hvis uheldet skulle være ude.

 

Hvis det er en hanhund tror jeg et velplaceret spark i kuglerne ville få den på andre tanker. Om man så kan ramme,.... ?.

 

Alt efter hvilket halsbånd hunden har på, så kunne man måske tage fat om det og vride, så det strammede rigtig meget. På et tidspunkt ville hunden nok komme til at hoste og så formodentlig slippe sit tag.

 

At trykke en finger ind på hundens øje ville måske også hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

øv en dårlig oplevelse. Jeg tror det har været værre for dig end for Stasia. Tacco blev også bidt for en måneds tid siden og han har slet ikke reageret negativt på andre hunde siden og egentlig heller ikke på den skotte som bed ham.

Men som hunde ejer bliver man vildt pylret og får dårlig samvittighed når det går galt.

Det bedste du kan gøre er nok at prøve at opføre dig som i plejer og lade som om det ikke er noget særligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var Misty og jeg i Bernstorffparken med Noomi og Thailo. Der kommer en lille terrierblanding af en art og en sort et-eller-andet (også mindre hund) hen og "hilser" på Noomi. Terrieren knurrer, men både Misty og jeg troede at det var af den lille sorte og tager det derfor roligt da terrieren vender tilbage til Noomi for derefter at gå i hovedet på hende :shock: (synes godt nok at hun er lidt udsat i øjeblikket :cry:, men det er en helt anden snak), hvilket udløser en lynhurtig tretrins reaktion: Jeg sparker den i siden, Misty sparker den i den anden side og Thailo går i hovedet på den.... Skal vi ikke bare sige at den lærte at det var en dårlig ide? :lol: Den slap i hvert fald og vi så ikke mere til den :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

^Ja, det blev ikke andet end lidt spyt i nakken, så det overlever hun fint! Det var da godt, at hun ikke var nytrimmet - så havde den nok fået bidt i huden:shock::shock:

 

Det var virkelig svært at få den anden hund til at slippe. Nogen der ved, hvordan man gør det bedst? Er der et trick, der får den til at åbne munden? Håber ikke nogensinde det bliver aktuelt, men det er jo godt at vide.

 

Har aldrig prøvet det, men har altid hørt, at man skal løfte op i hundens bagben, så den mister ballancen - tror også jeg ville komme på andre tanker, i det tilfælde ;-).

 

Den eneste gang jeg har prøvet noget nær et hundeslagsmål, nåede jeg at afværge det ved at jeg og den anden hunds ejer tog fat i hver sin hund halsbånd - det var i sidste sekund, begge hunde stod på bagbenene, i udfald mod hinanden :shock: Det var måske ikke helt sundt for hundenes nakke, men tror nok det var bedre, end hvis de var kommet i karambolage med hinanden...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for en oplevelse ! Stakkels Stasia. Hvis du vil åbne flaben på en hund, så pres i begge sider af dens mund helt oppe, hvor den ender inden munden stopper og kæberne begynder...oppe hvor de bagerste kindtændesidder (lidt svært at forklare). Af en eller anden grund er en hund så nød til at åbne munden. Eneste problem er så, at man selv har hænderne i farezonen, men af og til er det ikke lige det vigtigste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget møg!

 

Umiddelbart behøver der ikke vise sig nogle eftervirkninger fordi Stasia var jo "med" i situationen -100% bevidst.

Der hvor de psykiske men som regel ses er ved overfald ud af det blå og fysisk nedlægning og for voldsom leg.

 

Så jeg tror Stasia "bare" oplevede det som en "diskussion der endte i håndgemæng".

 

Men naturligvis kan hun nu have fået et vist syn på den type hunde og det kan kun ændres ved at lade hende møde mange rare af slagsen.

 

Det med rødt er temmelig tankevækkende...

 

^Ja, det blev ikke andet end lidt spyt i nakken, så det overlever hun fint! Det var da godt, at hun ikke var nytrimmet - så havde den nok fået bidt i huden:shock::shock:

 

Det var virkelig svært at få den anden hund til at slippe. Nogen der ved, hvordan man gør det bedst? Er der et trick, der får den til at åbne munden? Håber ikke nogensinde det bliver aktuelt, men det er jo godt at vide.

 

Jeg husker 2 råd fra "gamle dage", men du kender dem sikkert.

 

Dels kan man åbne hundens mund ved at presse tandkødet, mundens inderside ind over hundens kindtænder, så det gør ondt (Ved dog ikke lige hvor meget man har lyst til at stikke fingrene ind i hundens gab i den situation :???:)

Og dels kan man løfte bagbenene på hunden så den mister jordforbindelsen.

 

Edit: Nå ja, den ene metode er vist den der står beskrevet i indlægget ovenfor :)

Redigeret af Vivi
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Øv for en oplevelse ! Stakkels Stasia. Hvis du vil åbne flaben på en hund, så pres i begge sider af dens mund helt oppe, hvor den ender inden munden stopper og kæberne begynder...oppe hvor de bagerste kindtændesidder (lidt svært at forklare). Af en eller anden grund er en hund så nød til at åbne munden. Eneste problem er så, at man selv har hænderne i farezonen, men af og til er det ikke lige det vigtigste...

Jeg ville nok ikke være så vild med at ha' fingerene helt der inde, er man ikke hurtig nok kan man miste en finger eller to, det er jo der hunden inde hunden har størst kæbetryk. I "gamle dage" brugte jeg med at trykke ned på hundens tunge, eller hvis den holdt noget i et dybt fast bid lavede jeg trykket foran tungen da den var trukket tilbage i munden. Hunden slap, det er også uden den store fare for fingerene for det tager lige et sekund eller to før hunden kan bide igen og det er tid nok til at trække fingerene til sig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

:ae: til dig og Stasia :kys:

 

Det er ikke sjovt den slags, godt der ikke blev bidt igennem, jeg har prøvet det en del gange, Susi og Mika har heller aldrig selv angrebet nogen, gudskelov!

 

Dejligt at hun bare er sig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for en oplevelse ! Stakkels Stasia. Hvis du vil åbne flaben på en hund, så pres i begge sider af dens mund helt oppe, hvor den ender inden munden stopper og kæberne begynder...oppe hvor de bagerste kindtændesidder (lidt svært at forklare). Af en eller anden grund er en hund så nød til at åbne munden. Eneste problem er så, at man selv har hænderne i farezonen, men af og til er det ikke lige det vigtigste...

 

Indrømmet, jeg har ikke den bedste erfaring med den metode (og ved godt, hvordan man skal bruge den, da jeg har været nød til at bruge den, på min gamle kanin). Da jeg passede Naja, fandt hun noget inde i en busk, og det var mørkt, så kunne ikke se hvad det var, kunne bare høre at hun gumlede på noget! Panik! Forsøgte at bruge den metode, men hun var TOTALT ligeglad - hun fortærede gladelig, hvad end det var.

 

Det viste sig da heldigvis, at være en harmløs wienersnegl :lol: Tror at hun syntes, den smagte mums :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Tak for jeres tips! Jeg er ikke så vild med at putte fingrene ind i munden på fremmede og bidske hunde, da jeg jo lever af at spille og skrive... :???: Tror bare, at jeg bider igen, hvis det skulle ske en anden gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...