Hop til indhold

Er der nogle af Jer, der har erfaringer med TTouch?


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero

Vi har i dag haft besøg af træner-Pia, som viste os hvordan vi kom i gang med TTouch.

 

Vi lagde body-wrap på Pero og han blev med det samme helt døsig - blinkede meget med øjnene og slikkede sig om munden :-D Det virkede på en måde som om han var i en helt anden verden, og så alligevel enormt meget til stede. Ved godt det lyder underligt :-)

Vi prøvede også calming-band om snuden, hvilket tilsyneladende også havde en effekt på ham. Der gik dog ikke mere end et par minutter før han forsøgte at få det af, så vi stoppede hurtigt.

 

Body-wrappen havde han på i 20-30 minutter, og hele vejen igennem var han helt rolig og så meget eftertænksom ud. Han endte med på at flade totalt ud på gulvet, også efter han havde fået den af...

 

Det var virkelig sjovt at se ham gå fra at være i et højt stressniveau (han var glad for at se Pia og bed i bukseben pga. opkørthed) til at være helt og aldeles afslappet og TRÆT pga. så lidt :-) Der er ingen tvivl om, at det gjorde noget godt for ham.

 

Jeg er så ved at vænne ham til de forskellige TTouches... Han godt mærke på ham, at han lige skal vænne sig til de nye berøringer. Han kan hvert fald mærke at det ikke er normal nusning :blink:

 

Er der andre der har prøvet TTouch? Jeg er lidt spændt på hvad der kommer til at ske med Pero.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, på hesten i sin tid for mange år siden da hendes første bog kom på dansk. Jeg bruger teknikken når jeg massere hunde, mennesker eller heste. Mennesker der bliver masseret kommer tit og tigger om mere, så et eller andet godt må det jo gøre, selvom jeg slet ikke er super duper til det:)

 

Men det kunne da godt være man skulle have fat i bogen der henvender sig til hunde:-)

 

Lyder spændende i hvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Vi har i dag haft besøg af træner-Pia, som viste os hvordan vi kom i gang med TTouch.

 

Vi lagde body-wrap på Pero og han blev med det samme helt døsig - blinkede meget med øjnene og slikkede sig om munden :-D Det virkede på en måde som om han var i en helt anden verden, og så alligevel enormt meget til stede. Ved godt det lyder underligt :-)

Vi prøvede også calming-band om snuden, hvilket tilsyneladende også havde en effekt på ham. Der gik dog ikke mere end et par minutter før han forsøgte at få det af, så vi stoppede hurtigt.

 

Body-wrappen havde han på i 20-30 minutter, og hele vejen igennem var han helt rolig og så meget eftertænksom ud. Han endte med på at flade totalt ud på gulvet, også efter han havde fået den af...

 

Det var virkelig sjovt at se ham gå fra at være i et højt stressniveau (han var glad for at se Pia og bed i bukseben pga. opkørthed) til at være helt og aldeles afslappet og TRÆT pga. så lidt :-) Der er ingen tvivl om, at det gjorde noget godt for ham.

 

Jeg er så ved at vænne ham til de forskellige TTouches... Han godt mærke på ham, at han lige skal vænne sig til de nye berøringer. Han kan hvert fald mærke at det ikke er normal nusning :blink:

 

Er der andre der har prøvet TTouch? Jeg er lidt spændt på hvad der kommer til at ske med Pero.

 

Det er Tellington Touch du mener ikke?

 

Måske skulle du fortælle lidt om hvad det går ud på, jeg tror ikke mange kender til den berøring

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da skrive det jeg ved. Det er en masage/berøringsteknik som linda tellington jones har udviklet til at behandle ømme og skadede heste. Hun har så siden brugt det med succes på andre dyr også.

 

Der findes forskellige greb og måder at holde på med hænderne, dem jeg kender til har alle dyrenavne, bare for at gøre det lettere at huske.

De fleste greb skal køres i cirkler, hvor man skubber huden rundt i en mindre cirkel, meget behageligt. Trykket variere så også alt efter hvor dybt ned i musklen man ønsker at kommer og hvor langt dyret tillader at man kommer.

 

Umiddelbart virker det som anden massage, du øger blodgennemstrømningen, skaber kontakt til området, gør dyret bevidst om stedet og så virker det afslappende.

Det er en meget mere behagelig massage end meget andet synes jeg. Og så lader det til at der er udviklet flere nye greb, bandage og alt muligt siden jeg brugte det en del:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også, igennem Pia, prøvet det på Bitten - hun startede med at få det lille bånd der på snuden.. Men hun pillede den lynhurtigt af igen, så det droppede vi igen..

 

Men så fik hun sådan en bodywrap på - med det formål at hun skulle gå ind til kendte situationer, med et nyt faktor.. Hun ville simpelthen være mere opmærksom på hvor hendes krop var..

Imellem tiden har jeg selv lagt sådan en bodywrap (sådan set bare en almindelig bandage man ruller lidt om) og jeg kan mærke at hun er anderledes i de situationer..

 

Hun er desuden begyndt at gø mindre, og det er da fantastisk.. Om der er TTouch skal jeg ikke kunne sige, men der er ihvertfald intet i vejen for at prøve!

Desuden nogle dejlige massagepunkter.. bla. en øremassage (meget, meget let) som Dolph æææhlsker :D

 

En meget udfarende chihuahua på mit hold (virkelig virkelig ivrig efter at lege) fik den der om snuden - og pludselig var der bare en helt anden ro på ham! Helt utroligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja - så åbnede Dolph Pias taske sidst vi var til træning, hun har sådan et lille skind.. og den MÅTTE han bare have ud og køre sig rundt i, jo jo - han er en hund efter alternative metoder ;)

 

Men han endte dog også med at føle han måtte lette ben af den.... man er vel hanhund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg har også, igennem Pia, prøvet det på Bitten - hun startede med at få det lille bånd der på snuden.. Men hun pillede den lynhurtigt af igen, så det droppede vi igen..

 

Men så fik hun sådan en bodywrap på - med det formål at hun skulle gå ind til kendte situationer, med et nyt faktor.. Hun ville simpelthen være mere opmærksom på hvor hendes krop var..

Imellem tiden har jeg selv lagt sådan en bodywrap (sådan set bare en almindelig bandage man ruller lidt om) og jeg kan mærke at hun er anderledes i de situationer..

 

Hun er desuden begyndt at gø mindre, og det er da fantastisk.. Om der er TTouch skal jeg ikke kunne sige, men der er ihvertfald intet i vejen for at prøve!

Desuden nogle dejlige massagepunkter.. bla. en øremassage (meget, meget let) som Dolph æææhlsker :D

 

En meget udfarende chihuahua på mit hold (virkelig virkelig ivrig efter at lege) fik den der om snuden - og pludselig var der bare en helt anden ro på ham! Helt utroligt

 

Dejligt at det ser ud til at virke på Bitten! :blink:

Man siger jo at "Ear Work" næsten er det vigtigste inden for TTouch. Desværre er Pero ikke vild med det... Han synes det kilder :-D

Til gengæld har Pero altid haft en slap-af-knap foran på brystet. Hvis man masserer dér bliver han med det samme helt rolig og blinker med øjnene, gaber og slikker sig om munden... Og hovedet falder tit heeelt ned :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at det ser ud til at virke på Bitten! :blink:

Man siger jo at "Ear Work" næsten er det vigtigste inden for TTouch. Desværre er Pero ikke vild med det... Han synes det kilder :-D

Til gengæld har Pero altid haft en slap-af-knap foran på brystet. Hvis man masserer dér bliver han med det samme helt rolig og blinker med øjnene, gaber og slikker sig om munden... Og hovedet falder tit heeelt ned :hjerte:

 

Bitten er heller ikke så vild med det, hun har aldrig været glad for at blive pillet i øret..

Men hun elsker tilgengæld, som Pero, massage på kroppen :D De der små bevægelser.. Så man bare lige "flytter huden" - se det kan hun bruge!

Det bruger jeg dog kun herhjemme, når hun stresser udenfor så har det ikke så stor en virkning..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Ville bare lige anbefale folk at kigge på http://www.lindatellingtonjones.com/ hvis man vil lære mere om ttouch - der er nemligt lagt videoer op på youtube, og det er en fornøjelse at se..

I et lille klip viser hun basis ttouch - en cirkel som "flytter" lidt på huden.. og man kan se på hesten hun gør det på, tager verdens største og mest inderlige suk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...