Hop til indhold

lader vandet osv


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

hej derude.

 

Vores bella er begyndt at kunne holde sig, af hvad vi kan se mens vi er på arbejde. Fra ca kl 0830 til 15.30. Det er flot men men men, hvorfor kan hun så ik det om natten? Hun ligger ivores seng... I løbet af natten hopper hun ned af sengen går ud i gangen hvor der er gulvtæppe el et andet værelse og tisser. Hun går ud til hvor der er et Tæppe . Inde i soveværelse er der noget plade linolium

 

Vi går med hende inden vi går på arbejde, kl. 0800-1000. igen kl. 15.30 - 1630 og igen inden sengetid. 2100-2300.

 

turen vi går i de tidsrum vare ca. 15-25 min. og er ca 1 km lang. måske lidt længere.

 

Hvad gør vi forkert, hvad kan vi ellers gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg mener at kunne huske, at jeres hund kun er en lille hvalp.

 

i så fald er der nok én forklaring: hun kan simpelthen ikke holde sig.

 

sådan som jeg læser det, går der nogen gange 10-12 timer imellem at hun kommer ud fra om aftenen til næste morgen. så længe kan ingen hvalp holde sig.

 

i det hele taget er 3 lufteture om dagen ikke nok. tilbyd hende at komme ud et par ekstra gange i løbet af eftermiddag/aften, og gør det som det sidste om aftenen og det første om morgenen. så tror jeg, at i lynhurtigt får en renlig hvalp, og så er hun også fri for at gå og holde sig, for det er s'gu ærligt talt lidt synd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

glemte at skrive at i mellem tiden fra jeg kommer hjem der mellem 15 og 16. så er hun udenfor i haven til kl 18-19 tiden så spiser vi og så går vi i haven igen, el døren står åben hvor hun frit kan gå ud til kl elleve el hvornår vi nu synes det trækker for meget. men dvs at hun har adgang til haven næsten hele tiden fra vi kommer hjem til vi går iseng...udover det får hun de tre ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

glemte at skrive at i mellem tiden fra jeg kommer hjem der mellem 15 og 16. så er hun udenfor i haven til kl 18-19 tiden så spiser vi og så går vi i haven igen, el døren står åben hvor hun frit kan gå ud til kl elleve el hvornår vi nu synes det trækker for meget. men dvs at hun har adgang til haven næsten hele tiden fra vi kommer hjem til vi går iseng...udover det får hun de tre ture.

 

jeg tror måske alligevel, at det er fordi, hun ikke kan holde sig.

 

vores hvalp er 4 måneder, og nogen gange når vi vågner om morgenen, opdager vi, at han også lige har været ovre i et hjørne og tisse i løbet af natten.

 

hvis vi sørger for at gå med ham sent, omkring kl. 23, og tidligt, ca. kl. 6-7, så kan han næsten altid holde sig.

 

mon ikke den sidste renlighed kommer, når hun blir lidt ældre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp på 11 uger kommer ud sidste gang kl. omkring 22:15 - så kommer han i sit bur i soveværelset og sover stort set det meste af natten - vågner han om natten - så hører man det og kan bringe ham ud. I de fleste tilfælde sover han igennem til kl. 5-6 stykker før han skal ud.

 

Mit råd er derfor at I skal forhindre hende i at kunne gå rundt og tisse i løbet af natten - sørg for at hun opholder sig et sted hvor hun vil sige til så I kan gå ud med hende hvis hun skal tisse i løbet af natten. Dette små tisseri indendøre kan hurtig udvikle sig til en dårlig vane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Vi havde også problemer med at vores hvalp tissede på et tæppe vi havde liggende, selvom han ellers ikke burde/virkde tissetrængende.

 

Vi fjernede tæppet og siden har vi ikke haft nogle problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Hej, vores bella er stadig ik renlig endnu. desværre.

 

Hvad kan vi gøre ved det. hun går ture, er i haven tit osv. og blir kørt træt.

 

hun laver både det ene og andet. mest det våde. desværre.

 

når vi er ude hos svigerforældrene så kan hun godt holde sig osv. og sige hun skal ud.

kun om natten?

roser i når hun gør det udenfor?

hvordan reagere i når hun gør det indenfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...