Hop til indhold

Lære hunden at knurre

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Hvordan søren lærer jeg Motor at knurre eller vise tænder i et "smil"?

Er med på at det skal ske med klikker, men det er jo ikke noget han sådan går rundt og gør, og når han endelig gør, er det som regel af katten på venlig legefacon men det skal jeg jo ikke klikke ham for :hmm:

Kan man gøre noget for at fremprovokere det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Skipper hader sit eget spejlbillede, det er fjendehund nr 1! :mrgreen: Den har han knurret af fra første dag vi fik ham hjem... Var det en mulighed at holde et spejl op? :mrgreen:

Desværre, Motor er bare ret betaget af sit eget spejlbillede, han står jævnligt og beundrer sig selv når vi går forbi en glasdør :lol: Ville ellers være perfekt!

Hvorfor ikke?

Har du prøvet at kilde ham? Petrine har et punkt bag ørerne som gør hende helt saglig og så smiler hun.

Jamen fordi han ikke skal opfordres til at æde katten, han er vild nok som det er lige nu ;-) Jeg kan få ham til at åbne gabet helt, men ikke smile, æv.

Stjernetosse, ja! Den der hedder farlig hos jer ville være super god. Men ved ikke om Motor nærmest nogensinde gør sådan... Han siger mere VOV. Eller piiiv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvis jeg dutter ham sådan irriterende på næsen, så viser han tænder men altså han gør osse, og en heeeel del gange fik jeg så klikket for vov.. men øvelse gør mester ikk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blander mig også lige, for det er da total blær at lære hunden at knurre på kommando :P

Basse knurrer kun når vi leger voldsom trækkeleg med rebet.

Er det ikke helt umuligt at belønne og isolere det? Hun er jo ikke altid lige skarp?..

Kunne ellers være en voldfed ting! hehe-..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Anja irgh, det aner jeg ikke? Knurrer hun nogensinde lige før eller efter i trækker? For så kunne du måske liiige nå at klikke for det?

Jeg har formået at klikke for VOV nu, så nu siger han hele tiden vov når jeg dutter ham på næsen.. det var jo ikk meningen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anja irgh, det aner jeg ikke? Knurrer hun nogensinde lige før eller efter i trækker? For så kunne du måske liiige nå at klikke for det?

Jeg har formået at klikke for VOV nu, så nu siger han hele tiden vov når jeg dutter ham på næsen.. det var jo ikk meningen :???:

Nej, overhovedet ikke.. Kun når hun trækker rigtig meget og er helt oppe at køre..

Haha..

Det er da et smart trick at han siger vov når du dutter på næsen! :P loool

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nej, overhovedet ikke.. Kun når hun trækker rigtig meget og er helt oppe at køre..

Haha..

Det er da et smart trick at han siger vov når du dutter på næsen! :P loool

Så ved jeg ikke helt hvad du skal gøre... andet end hvis du kliktræner hvor hunden selv skal regne ud hvad den skal - så kan du måske være heldig?

Neej det er ikke et smart trick hehe, min hund siger jo i forvejen vov lige meget hvor jeg dutter (eller ikke dutter) ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites