Gæst Leffe Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Hej kloge hundefolk, håber i kan give mig et godt råd. Min hvalp har fået noget hvidt/gulligt puds i det ene øje. Kan det være øjenbetændelse? Og hvad behandler jeg det med? Ungerne plejer jeg at behandle med saltvand....men er helt blank når det glæder hvalpens øjne:vedikke:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Hvis hundens øje er rødt - ligesom på ungerne - så kunne det godt være øjenbetændelse - men det er jo dyrlægens job at diagnosticere. Jeg skyller Bassils øjne med øjenbadevand som kan købes på apoteket. Bassil har 'hængeøjne' og en tur på stranden så er de fyldt med sand og bliver irriterede. Men hvis det hænger ved og øjnene er røde også, ville jeg trille omkring dyrlægen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Pajko fik øjenbetændelse ret tit da han var mindre. Rød i det ellers hvide i øjet og gulligt smuds... Vi gik til dyrlægen og fik en salve... Jeg fik at vide at jeg ikke selv måtte putte noget i hans øjne uden dyrlægen havde set det, fordi det kan være en rids på øjet og så kan det bliver værre hvis man selv prøver at behandle det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Hmm...det er slet ikke rødt. Der var en klat puds, da han vågnede i morges, og den vaskede jeg bare væk. Men nu ser øjet sådan lidt klistret ud, hele vejen rundt. Han virker ikke generet af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Der sker ikke noget ved at vaske hans øje med en vat-rondel med lidt afkølet kogt vand. Hvis øjet ikke er rødt, ville jeg ikke haste afsted.. Dog er det jo snart weekend og pænt dyrt at gå til dyrlæge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Jeg ville tage afsted inden weekenden, så hvis det er øjenbetændelse kan I fange det i opløbet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Helt enig, jeg giver det lige lidt tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Jeg ville tage afsted inden weekenden, så hvis det er øjenbetændelse kan I fange det i opløbet... Jeg bliver helt i tvivl:confused:......jeg tror jeg ringer til klinikken, bare for en sikkerheds skyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ser nu, at han er blevet rød i øjet:damn:. Vi tager til dyrlægen.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Ser nu, at han er blevet rød i øjet:damn:. Vi tager til dyrlægen.... God idé, for det smitter jo også andre hunde, hvis han ikke kommer i behandling.. Det smitter jo alligevel det første døgn han er i behandling, ligesom hos børn.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 De kan tage ham med det samme:-D, tak for gode råd og god weekend. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts