Hop til indhold

Indkøb....


Gæst Maria
 Share

Recommended Posts

Gæst Maria

Hej med jer

Jeg (og min familie) går og venter på at vores lille labrador skal blive gammel nok til at vi må få hende hjem. Har I gode fif til indkøb: går man bare ned i den lokale dyrehandel, eller findes der en god webshop? Er der andre MUST´s end halsbånd, snor, kurv, skål, børste? Synes også det er svært om vurdere ang. foder. Er det dyre bedre end det billigere? Glæder mig til at at høre fra jer. hilsen Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hvalpen! Vi har kun haft vores i 5 uger så det er stadig ret nyt :-D

 

Når du skriver halsbånd så går jeg ud fra at du også mener hundetegn for det er lovpligtigt fra hvalpen er 4 måneder.

Ellers lidt godt bidelegetøj og måske en bamse. Men lad være med at købe for meget indtil du ser hvad hvalpen gider, vi har en del ubrugt legetøj liggende :mrgreen:

Og en tægetang... skipper havde sin første tæge forleden :???:

 

Ellers har i vist nok til at klare jer de første dage og så kommer man jo altid i tanke om en masse godt at købe til den lille når først han/hun kommer :engel:

 

Mht foder så er der meget delte meninger, men hvad får i med fra opdrætteren?

 

EDIT: Jeg har lige handlet i Plantorama i dag de har en ret stor dyreafdeling og jeg synes de er ret billige i forhold til almindelige dyrehandler. Nettet er altid godt, men seler og lignende ville jeg nok vente med at købe til i kan have hvalpen med ude i en butik og prøve.

 

Og må man se billeder af hvalpen? Og hvad skal den hedde? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med dig

Tak for svar - lyder rimeligt enkelt alligevel....

Hun skal hedde Freja. Jeg har lige sat et billede på min profil.

Plantorama - god ide- Det kan jeg egentlig godt huske at jeg har set....

Hilsen Maria

 

PS: hmmmm billedet hænger ikke fast, kan jeg se.... mærkeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hun ser sød ud :lun: jeg havde næsten glemt at skipper også har været så lille engang :mrgreen:

 

Ja det kan betale sig at se sig for. Skippers madskål koster 59 kr i Plantorama, men i fx Petworld koster den 129... Når man skal købe mange ting til en hvalp så løber den slags forskelle op...

 

Og hvis jeres labrador bliver ligesom vores så husk et stort plastikunderlag under vandskålen, de elsker at plaske med vand :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja hvilket foder får i med fra opdrætteren?

 

Prøver at huske det hele:

 

sele (for hvalpe rykker altså, det gør de bare)

hundetegn

snor - eventuelt 2, så du har en semi-kort og en ok lang

vandskål (solid, tung ;-))

madskål

en tom vandflaske (fantastisk at bide i, og til godbidder)

bamse i god ruskestørrelse (køb en til babyer, for hunden skal nok få tygget ting af og slugt ellers)

tyggeben

tyggelegetøj - dummy f.eks., nu det er en labrador i skal have :-D

hundekurv hvis i tror vaps gerne vil ligge i den

negleklipper og tægetang som en anden osse skrev

 

eventuelt:

et lille tæppe til hygge og tygge ben på

 

Og så skal i:

sørge for ansvarsforsikring, udvidet ansvar hvis i vil gå til træning og så er sygeforsikring altså at anbefale :5up: Alt dette kan fås for cirka 1600kr om året hos Alm. Brand og Dyrekassen. Vær obs på at ikke alle forsikringer dækker hele hundens liv, hvis i allerede har et forsikringsselskab

 

finde en dyrlæge, hvalpen skal chippes og have vaccination

 

 

Vi glæder os til at se billeder - og tillykke med Freja :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg kan huske noget om, at man ikke måtte skrive hundens navn på... Fordi så kunne "hundelokkere" kalde hunden til sig... hmm...

 

Er det bare skrøner...?

 

Vi har faktisk skippers navn på selvom det ikke er helt efter reglerne. Vi har forskellige efternavne og så var der ikke plads til det hele på hundetegnet så det blev hans navn.

 

Men har også hørt den med hundens navn og tror da godt der kan være noget om det så på næste hundetegn bliver det nok ændret

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg kan huske noget om, at man ikke måtte skrive hundens navn på... Fordi så kunne "hundelokkere" kalde hunden til sig... hmm...

 

Er det bare skrøner...?

 

Ja, det passer.

 

Men politiet vil gerne have hundens navn på, så de kan berolige hunden, ved at sige dens navn, hvis der skulle ske noget.

 

Jeg har valgt at have Ronjas navn på, for hvis hun stikker af og nogen finder hende, foretrækker jeg at de kan berolige hende. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi har nu hundens navn på forsiden, for tænker ikke så meget i at han bliver stjålet, mere at han bliver væk og så er det jo meget rart at folk kan kalde på ham.

Kommer alle hvalpe ikke hvis man kalder fiiiiidoododododo?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som flere andre siger: Sele i stedet for halsbånd, simpelt hen for at undgå at den bette får nakkeskader, når den glad og ivrig springer ud i linen efter et blad, en anden hund, et legende barn eller hvad ved jeg ;-)

 

Høm-høm-poser og en beholder, som kan sættes på line.

 

Ang. foder, så kommer det an på dig. Det er nærmest en religionssag ;-) Hvor meget er du villig til at betale, har du krav til dyrevelfærd osv.

 

Personligt ville jeg anbefalde

 

BARF (råfodring)

Acana

WolfsbluT

Orijen

Olivers

 

Med fokus på kødindhold, så få kornprodukter som muligt (de er allergifremkaldende) og dyrevelfærd :-D I Orijen og Acana er nogle af dyrene fra fritgående, kan ikke huske det med WolfsbluT... Olivers kyllingekød er fritgående.

Hvis du køber kød og ben fra en "Rigtig Hundemad"-forhandler er det også fritgående eller økologisk (hønsekødet er øko).

 

Men, fortsæt med det mad, vuffen fik fra opdrætter de første par uger og hvis den fungerer godt på det, så kan du fortsætte med det :-D Dog vil jeg for alt i verden fraråde mod at bruge Super Markedsfoder! Det er absolut ikke særlig godt optageligt. Nogle hunde fungerer ok til godt på det, men jeg ville aldrig, aldrig, aldrig, aldrig turde lade min hvalp vokse op på det :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:Tillykke med hende, tror ikke der er mere at tilføje, de andre har remset alt op som jeg vil kunne komme i tanke om :-D

Vi har også hundenes navne på hundetegnet og så vores tlf. nr.

Jeg synes du skal kontakte freja's opdrætter og spørge hvad hun bliver fodret med og så købe det til at starte med, så kan i senere finde ud af hvad i synes bedst om, foder er en jungle og en smagssans :-D ( ikke kun hundenes) ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg kan huske noget om, at man ikke måtte skrive hundens navn på... Fordi så kunne "hundelokkere" kalde hunden til sig... hmm...

 

Er det bare skrøner...?

 

 

Ja - det fik jeg også at vide - men hvad så hvis hunden optages af politiet og de ikke ved hvad den hedder - ofte er hundens navn det som kan berolige den allermest når den er bange og skræmt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Synes jeg kan huske noget om, at man ikke måtte skrive hundens navn på... Fordi så kunne "hundelokkere" kalde hunden til sig... hmm...

 

Er det bare skrøner...?

 

Det er ikke en skrøne.. Men alle kan kalde Nura til sig ved at råbe hundse, bølle, grimme møgkræ eller hvad som helst.. Hun elsker mennesker.

 

På hendes hundetegn står der hendes navn og mit telefonnummer - og på bagsiden står der "Dusør gives"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...