Hop til indhold

Frantzi -> Dexter


Rams
 Share

Recommended Posts

Hvor er han lækker. :hjerte:

 

Vil I udstille, siden I holder ham i hvalpeklip? Eller kan I bare lide looket? :-)

Nu er det jo ikke allle der straks går grassat med en sakss :damn::damn: snai snap og så var det skæg væk, snip snap så røg pandehåret :stupid: Skam dig, Sonja :fornaermet:

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh.. Kan ikke lade være med stolt, at fortælle hvordan det går til hvalpetræning.

 

I søndags fik jeg et par gode komplimenter fra træner.

 

En af de andre hvalpe stak af fra sin ejer under træning, da han ville lege med de andre hvalpe.

Hvalpen har en ejer, som ikke har lært den ordentligt indkald. Men jeg ville også blive døv som hvalp, hvis jeg hørte mit navn, Buffas, blive kaldt 500 gange i løbet af en time. :stupid:

 

Hvalpen fræste over og ville lege med Dexter og jeg slap Dexters snor, for at de ikke blev alt for viklet sammen. Jeg løb væk fra dem og kaldte Dexter til mig flere gange, men hvalpen blev ved med at følge efter Dexter, når han kom. Så da træneren fik fat i den anden hvalp, kunne jeg få fat på Dexter, når han kom. Træneren sagde, at Dexter bare vidste hvor jeg var og kom altid, når jeg kaldte. :klap:

Og når vi øver indkald, spurter Dexter over til mig, når jeg kalder. -Også selvom der er så mange andre hvalpe omkring ham.

De andre på holdet er noget overrasket over så hurtig en Löwchen er:mrgreen:

 

Senere skulle de gå over en 'hvalpe-bro' (kan altså ikke huske, hvad det rigtigt hedder) Og selvom Dexter var noget betuttet over situationen, gjorde han det rigtigt flot. Trænere roste os for, at Dexter ville følge mig overalt.:klap:

 

Han er bare så super god, min lille hund:engel:

Hvor er han bare dygtig!!

Jeg forudser mange flere løver sendt til Åbybro det næste år..HAn er en god repræsentant for racen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner jo i Lindholm, så det er der, jeg også reklamerer for Löwchen. :mrgreen:

 

Hmm.. Jeg ender snart med at skulle have reklamepenge :drille:

 

Ej, skulle forresten hilse dig fra en ældre dame, som træner med en af sine hanhunde derude. Hun har Griffon petit brabracon og kender dig fra udstillinger. Hun gættede straks at Dexter var fra den Nordjyske løvepark.

 

Men bortset fra hende, så var der ikke andre, som kendte til en Löwchen derude før nu.. Så der reklamerer vi også:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner jo i Lindholm, så det er der, jeg også reklamerer for Löwchen. :mrgreen:

 

Hmm.. Jeg ender snart med at skulle have reklamepenge :drille:

 

Ej, skulle forresten hilse dig fra en ældre dame, som træner med en af sine hanhunde derude. Hun har Griffon petit brabracon og kender dig fra udstillinger. Hun gættede straks at Dexter var fra den Nordjyske løvepark.

 

Men bortset fra hende, så var der ikke andre, som kendte til en Löwchen derude før nu.. Så der reklamerer vi også:mrgreen:

JA det ender med du skal ansættes i reklameafdelingen :mrgreen:

 

Hende kender jeg godt... Hun er af en eller anden besynderlig grund meget glad for mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

JA det ender med du skal ansættes i reklameafdelingen :mrgreen:

 

Ja, men jeg skal have en god løn! For det kommer jeg jo nok ikke til at få som sygeplejerske:rolleyes:

 

 

Hende kender jeg godt... Hun er af en eller anden besynderlig grund meget glad for mig :lun:

 

Tænkte jeg nok, for hun hilste på Dexter første gang jeg var derude og hun har hilst på ham og husket hans navn lige siden. Så tænkte nok at hun syntes rigtigt godt om dig og hundene. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Tak for det:-)

 

Og tillykke med, at du skal have en dejlig whippet! Den er også på top 5 over mine drømmehunde!:lun:

 

Men tja.. Jeg har jo også fået en 'mini-mynde' . Det var en ting jeg ikke lige havde regnet, da jeg valgte en selskabshund:mrgreen:

Men Dexter skal ud og spurte næsten hver dag, og han er sindssygt hurtig!:shock: De fleste hunde kan ikke følge med ham:slem:

 

Hvor skal du nok have din hund fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Tak for det:-)

 

Og tillykke med, at du skal have en dejlig whippet! Den er også på top 5 over mine drømmehunde!:lun:

 

Men tja.. Jeg har jo også fået en 'mini-mynde' . Det var en ting jeg ikke lige havde regnet, da jeg valgte en selskabshund:mrgreen:

Men Dexter skal ud og spurte næsten hver dag, og han er sindssygt hurtig!:shock: De fleste hunde kan ikke følge med ham:slem:

 

Hvor skal du nok have din hund fra?

 

Haha - jamen det er da fordi en rigtig løve skal da ud og løbe på den store savanne ! Gad vide om sådan en hurtig løve-basse ikke ville være fantastisk til agility?

Jeg er blevet skrevet op til B-kuldet hos kennel Wild & Wicked til en hvalp mellem Xploring New Year's Wild and Wicked og Xploring Xmas Gift "Calvin" fra Norge :banan:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - jamen det er da fordi en rigtig løve skal da ud og løbe på den store savanne ! Gad vide om sådan en hurtig løve-basse ikke ville være fantastisk til agility?

Jeg er blevet skrevet op til B-kuldet hos kennel Wild & Wicked til en hvalp mellem Xploring New Year's Wild and Wicked og Xploring Xmas Gift "Calvin" fra Norge :banan:.

 

Oki.. :-D

Jamen, Dexter og jeg er meldt på et agilityhold, til når han er blevet 1 år, hvis han er klar til det der.

For jeg tror nemli, at han vil være knald god til det og vil elske det. Han er nemli super hurtig til at lære de ting, som han (og jeg) synes er sjovt! -Derimod, så tror jeg aldrig han lærer hvad apport betyder..:stupid:

Derudover vil jeg også elske at gå til det!!:mrgreen: (håber jeg)

 

Så det bliver spændende:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige noget spændende nyt at fortælle om Dexter og mig:mrgreen:

 

Vi var til træning i formiddags. Der er en træner, som er uddannet hundeadfærdskonsulent. Hende har vi haft til træning sidste gang og denne gang, for at hun kunne give lidt mere input til hver af os.

Vi blev trukket til side en af gangen, her den sidste times tid af træningen, for at få lidt mere personlig kritik (konstruktivt), som vi hver især havde behov for.

Èn af de andre fik f.eks. at vide, at han gav kommandoerne lidt for hårdt til sin hund, da han har en hund med et meget blødt sind. Og en anden fik nogle øvelser til, at få hunden til at lade være med at snappe efter godbidder og dette kunne blive et kæmpe problem i fremtiden.

 

Det tog ca 10 min for hver hund+ejer. Og da hun kom over til Dexter og jeg, var jeg lidt spændt, for jeg vidste umiddelbart ikke hvad vi har problemer med. Men oftest kan man jo ikke selv se det. Der skal gerne en til at se de udefra..

MEN hun fortalte mig, at hun umiddelbart ikke havde noget at sige. Hun sagde at vi havde en rigtig god kontakt, og når Dexter var optaget af noget andet, så rev jeg ikke i ham for at få kontakt igen, men jeg skaber den ved at 'gøre mig fortjent' til opmærksomheden igen. Så jeg var altid rigtig spændende for ham! Så han så virkelig ud til, at elske at samarbejde med mig og lave de øvelser, som jeg ville have ham til.

Det eneste hun havde at give til mig, var nogle nye ideer til 'legeøvelser' som Dexter og jeg kan have det sjovt med:klap:

 

Wauww!! Vidste godt, at det gik godt med Dexter og jeg.. Men jeg troede da at vi garanteret havde et eller andet, som vi burde arbejde noget mere med..:shock:

Jeg er lidt målløs og måtte da lige fortælle det i min tråd!:oops::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Godt gået!

 

Ja, jeg er jo ikke kommet på noget træningshold endnu, men nu håber jeg der snart starter et. Og i øjeblikket har jeg jo kun én hund, så skulle det forhåbentlig blive nemmere at træne den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt gået!

 

Ja, jeg er jo ikke kommet på noget træningshold endnu, men nu håber jeg der snart starter et. Og i øjeblikket har jeg jo kun én hund, så skulle det forhåbentlig blive nemmere at træne den.

 

Jeg må også sige, at det er en helt klar fordel, at Dexter er en af de ældste hvalpe på holdet. Han er ligesom lidt mere moden, til at lære, end nogle af de små hvalpe. Og så vil han rigtig gerne.. -For det meste..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...