Hop til indhold

Frantzi -> Dexter


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg voksede op med den dejligste laborador, Robin (hans far hed Batman, så hvordan kunne han komme til at hedde andet:klap:). Da mine forældre blev skilt, overvejede min mor, at jeg skulle have min egen hund, da jeg altid har elsket alle dyr, specielt hunde!:lun:

Men da min mor stod midt i en livskrise, kunne hun ikke også overskue, at skulle have ansvaret for en hund (Det kan man jo ikke overlade til et 11 årigt barn!)

Så derfor har min mor altid lovet mig, at hun ville give mig en hund, når jeg engang har plads, tid og råd til én.:rolleyes:

 

Denne tid er kommet. Jeg bor i et stort hus, mangler kun det sidste semester af min uddannelse (hvilket betyder, at min økonomi kun er lidt presset i 6 mdr endnu) og så har jeg mere tid nu, end jeg vil få når jeg er helt uddannet og arbejder på fuld tid.!

 

Valget er faldet på en Löwchen, ved navn Frantzi.. Han er 5 mdr og ude fra Lions of Denmark..

Da han er lidt ældre end en helt ny hvalp, kan jeg have ham på weekend et par gange inden han rigtigt kan flytte ind i august. (hvor jeg har ferie)

Og det er han denne weekend! :lol::lol:

 

Så det jeg ville fortælle med denne lange historie er, at denne tråd vil komme til at handle om, Frantzi bliver til Dexter (Det navn, vi vil kalde ham, selvom det er Frantzi, der står på stamtavlen) og falder til herhjemme hos os :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hentede Dexter igår aftes..

Sjovt nok så lystrede han så fint, da Janni kaldte ham Frantzi, men når jeg siger det, reagerer han overhovedet ikke:genert:

Så herhjemme kalder vi ham ved Dexter.. Jeg tror slet ikke han tænker over hvad vi siger, men han har fra start fundet ud af, at der vanker godbidder eller positiv opmærksomhed når vi siger Dexter.. Så mon ikke det går den rigtige vej ?

:lol:

 

Jeg har aldrig spekuleret over ift hund, at vi har et sort højglans-køkken.. Men noget af det første Dexter gjorde, var at knurre af sig selv i skabslågen:stupid:... Derefter gik han så ind i glasdøren indtil stuen.. :stupid: Men sjovt så det ud!

 

Nøj hvor er det let at overtage en ældre hvalp.. Han er renlig og jeg har fundet ud af, at han bare klynker lidt, når han skal tisse og mere.. Jeg vågnede kl 6 i morges på grund af nogle små klynk fra ham..

Jeg tænkte bare.. Årh nej! Nu tror han at han skal putte med mig (vi vil ikke have hund i sengen).. Men nej Snor på og ud i 5 min.. Så lavede han både nr 1 og nr 2! og så kunne vi gå ind og sove igen:klap::klap::klap:

Dygtig hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Tillykke med ham!

 

Heh, da jeg nåede til man ikke kan give det ansvar til en 11-årig, tænkte jeg at du da godt nok skrev godt i forhold til din alder - men du var så heller ikke 11 mere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare dygtig :mrgreen: Jeg er vild med hans nye navn Dexter :5up: Uh ja, det gør absolut ikke noget, hvis der kommer et par billeder op...

 

Navnet er fra den serie, som kører/ har kørt på tv3.. Det er navnet på hovedpersonen deri. En pæn, høflig og dygtig retsmediciner, som så bijobber som massemorder:shock: Total Antihelt!

 

Synes det var lidt sjovt at overføre til en hund og navnet ligger godt på tungen..

Indtil videre har jeg kun set den pæne og høflige side af vores Dexter.. Men er sikker på, at han også har en ballademagerside:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Navnet er fra den serie, som kører/ har kørt på tv3.. Det er navnet på hovedpersonen deri. En pæn, høflig og dygtig retsmediciner, som så bijobber som massemorder:shock: Total Antihelt!

 

Synes det var lidt sjovt at overføre til en hund og navnet ligger godt på tungen..

Indtil videre har jeg kun set den pæne og høflige side af vores Dexter.. Men er sikker på, at han også har en ballademagerside:lol:

 

Jeg elsker den serie :mrgreen: -Og min kæreste og jeg havde faktisk også det navn oppe og vende dengang vi ikke vidste om vi ville få en han eller tævehvalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, altså.. Så må jeg hellere lægge nogle billeder ind af Dexters første dag hos os.. :-D

 

Og efter at han har været her i et ½ døgn, har han allerede indtaget stuen, selvom kæresten var noget forbeholden med dette.. (Det er kæresten som kravler rundt på gulvet med ham inde i stuen):engel:

Han elsker at putte på det langhårede tæppe, som man kan se på billederne:mrgreen:

 

Derudover har han allerede lært, at han ikke må gå ind i soveværelset.. Det tog 3 nej'er! Super flot!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Sidebemærkning: HF er ved at blive overtaget af løver fra jannie :mrgreen:

 

 

Først overtager løverne HF og derefter verden..! Muhaha!!:banan:

 

Jep, tror også at det er en del af deres snedige plan -og det ser ud til at virke :slem: Når man først har set en af Jannis løver, så er man jo solgt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen folkens!

 

Det går stadig super fint med Dexter.. Han er ved at være mindre nervøs og mere logrende nu.. Så jeg tror, at han er ved at blive noget mere tryg ved os.. :lun:

 

I nat har han været i vores gang og et værelse, hvor hans transportkasse er.. Han har jo allerede lært at han ikke må gå ind i soveværelset, så vi sov med åben dør, så han kunne kigge ind til os, men han gik ikke ind på noget tidspunkt i løbet af natten!! Super flot! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi skal aflevere ham her i aften.. Lige nu synes jeg at det er en totalt dårlig ordning, for det er godt nok træls at skulle op og aflevere ham om en times tid, nu hvor vi er blevet så glade for ham:-(

Men synes ellers at det er en rigtig god ordning, for ellers ville jeg jo først lære Dexter at kende, om 2 mdr.. :cry:

Og det kan jo være at han kan flytte hjem til os lidt før.. For nu er kæresten også blevet så glad for ham, at vi snakker om, at det er kæresten der skal øve alene-hjemme-træning med ham, når han har en uges ferie midt i Juli. Så det kan være, at Dexter kan flytte hjem til os lidt før, hvis han bliver god til at være alene hjemme.. :-D

 

Men du skal glæde dig til at få en Löwchen.. Hvis Dexter er en 'standard'-löwchen, så er de virkelig nogle lærenemme små kræ:-)

 

I denne weekend har Dexter vænnet sig til vores hjem og til at være 'alene-hund', samt vores husregler.

Derudover har Dexter lært at komme, når jeg kalder ham ved navn (han kommer ikke når min kæreste eller andre kalder ham ved navn, endnu) og han har lært at sitte, når min kæreste øver det med ham (Tror egentlig det er mig, der har lært Dexter grundtrinene til det :hmm:, men det er min kæreste der øvede med ham, de sidste par gange, inden han rigtig fandt ud af det.. så nu gør han det bare ligså snart min kæreste lægger op til det)

Så, en dejlig hund, er han! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...