Gæst Miss_menelli Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 En af racen Amstaff eller amerikansk bulldog - Kiggede ikke lige helt vildt nærgående på den, da jeg er ret sikker på jeg ville have fået en gang tæsk, hvis jeg havde gjort det. Men de kuperede øre nåede jeg da at se Den her stakkels hund, var blevet slæbt med op i byens overdækkede strøgcenter, hvor alle de unge der ikke kunne komme ind (eller ville drikke uden opsyn) til Ikast musikliv holder til, da det ligger lige op ad "festival" pladsen. Vil gætte på det var mellem 50 og 75 unge der larmede og skabte sig dernede, da vi var på vej hjem omkring midnat... Det arme dyr var i selskab med en bekendt af mine, jeg har arbejdet sammen med for mange, mange år siden, da han stadig var en god knægt - Nu er han en rigtig møghvalp, der laver indbrud og røverier (bla. mod mig på mit tidligere studiejob i en kiosk ) - og så er der ofte lidt godt til næsen i nærheden af ham! Ham og hans venner "hang ud" mens den her stakkels hund bare kunne stå ligeså forvirret og kikke på alt det der skete omkring den - Det er så den 3 hund af samme type, jeg har set ham med - Hvor de andre er blevet af, er et rigtig godt spørgsmål. (rygterne har jeg dog hørt og i kan næsten gætte jer til hvordan de lyder, kan jeg forstille mig) Men det var tydeligt at hunden senere skulle bruges i forbindelse med noget slåskamp, de var ved at geare sig selv op til, og som skræmmende element i gadebilledet :damn: Jeg er imponeret over hvor flot hunden tog, at blive slæbt med et sted, hvor de færreste hunde ville føle sig tilpas - Men jeg tror heller ikke at den ville finde sig i ret meget mere - Stakkels dyr! Hvor lang tid der går, inden den er aflivet tør jeg ikke spå om - Men nok ikke så forfærdeligt længe, da der ingen tvivl var om, hvad den hund skulle bruges til - Og det tror jeg ikke den overlever ret længe. Men det er desværre et ret glimrende eksempel på, hvorfor jeg ikke tror at den nye lov har den ønskede effekt - Den her hund ser aldrig en mundkurv, for det er da pænt besværligt at skulle tage den af, før man pudser den på en anden hund, eller person. Når den så ikke kan det den skal bruges til længere, får den en kugle for panden og bliver smidt i et hul et eller andet sted - Og så bliver der bare indkøbt en ny - Det er i hvertfald hvad rygterne siger... Må indrømme at jeg er tilbøjelig til at tro dem Især baseret på det antal hunde knægten har haft inden for de sidste 1½ år. Men hvor skære det bare i hjertet, at se den stakkels hund og have en ide hvad der venter den i resten af dens liv... Håber virkelig jeg tager fejl, men tvivler desværre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det er da en historie, der er til at blive deprimeret over, desværre er verden tit sådan!:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det er skrækkeligt, at nogle har den holdning til et andet levende væsen. Man forstår jo ikke, hvordan de ikke kan lade være med at knytte sig til hunden, selvom den er et redskab for dem? Men der er alt for mange mennesker derude, som ikke burde eje dyr - det gælder alt lige fra hamstre, kaniner, papegøjer, heste til hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Øv for en trist skæbne sådan en stakels hund har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det er bare så dybt deprimerende.... Og man kan hverken gøre til eller fra, men bare håbe på det bedste for den stakkels hund. Savner et eller andet man kunne gøre for at stoppe det - Men det er fuldstændig håbløst at gøre noget som helst, før et eller andet går grueligt galt med andre uskyldige mennesker/dyr indblandet I det miljø de færdes, anmelder man jo ikke ligefrem hundebid på hverken mennesker eller dyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det er da lige til at græde snot over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Det er bare så dybt deprimerende.... Og man kan hverken gøre til eller fra, men bare håbe på det bedste for den stakkels hund. Savner et eller andet man kunne gøre for at stoppe det - Men det er fuldstændig håbløst at gøre noget som helst, før et eller andet går grueligt galt med andre uskyldige mennesker/dyr indblandet I det miljø de færdes, anmelder man jo ikke ligefrem hundebid på hverken mennesker eller dyr Jeg har oplevet en ligende situation, der ringede jeg til politiet en 4-5 gange - Til sidst kom de og fjernede hunden pga. misrøgt. Hvis du ved hvor vedkommende bor, så synes jeg du skal gør det samme, ring evt. også til dyrens beskyttelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2010 Ubehagelig oplevelse, og sikke noget svineri...stakkels hund... Og så kan jeg blive så pissed på sådan nogen idioter, det er jo netop den type personer der skaber frygt i gadebilledet, og som er med til at ødelægge det for os andre... Kendte også engang en, hvor der kom nogen og sparkede døren ind og pudsede en hund på ham... Hunde er(i det her tilfælde: DESVÆRRE) loyale overfor deres ejer, næsten ligemeget hvad h*n byder dem... Kan huske jeg for et par år siden læste om en pitbull der var blevet overhældt med petroleum og sat ild til, af ejerens søn pga. et skænderi...hunden overlevede, men har været igennem et smertehelvede...og jeg græd bare ved tanken om at den her hund sikkert stadig ville være glad for at se ham hvis den så ham i dag... Det blev rimeligt OT...men min pointe var egentlig bare at jeg synes det er så sørgeligt at der er nogen der udnytter deres hunde på den måde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Hvor er vi mennesker "skruet" underligt sammen. :hmm: Når vi læser en beretning om en enkelt hunds skæbne, hvis eneste fejl er, at den er blevet født og har fået en forkert ejer, bliver vi grebet af melidenhed. Men læser man i en artiklet, at der hvert år aflives 15.000 raske hunde i Danmark, så er det da forfærdeligt :hmm:, men alligevel ikke noget den enkelte rigtig kan forholde sig til. Prøv at forestille dig en hundelegeplads, hvor der løber 4 raske hunde rundt og leger Der kommer en dyrlæge forbi kalder dem hen til sig, og en af gangen bliver de aflivet, og ligger døde på jorden Og tænk dig så, at dette sker 10 gange hver dag !!!! Burde vi ikke have lidt mere styr på, hvor mange hunde der produceres ?? Burde man ikke "gøre sig fortjent til" at blive hundejer ?? I dag kan man bare tage en gratis avis, finde et beløb, som er mindre end en timeløn og så købe sig en hund :hmm: Køber man sig en tævehund, kan man uden kontrol eller restriktioner, ved hjælp af naboens hanhund, producere alle de hvalpe, tæven overhovedet kan nå :hmm: Burde man ikke stoppe dette vanvid og arbejde mere for, at hunde blev en mangelvare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Burde vi ikke have lidt mere styr på, hvor mange hunde der produceres ?? Burde man ikke "gøre sig fortjent til" at blive hundejer ?? I dag kan man bare tage en gratis avis, finde et beløb, som er mindre end en timeløn og så købe sig en hund :hmm: Køber man sig en tævehund, kan man uden kontrol eller restriktioner, ved hjælp af naboens hanhund, producere alle de hvalpe, tæven overhovedet kan nå :hmm: Burde man ikke stoppe dette vanvid og arbejde mere for, at hunde blev en mangelvare. Jo, Så kan vi få endnu mere kontrolsamfund. Om et par dage træder der en ny hundelov ikraft. Den er skabt for at forhindre overfald fra kamphunde, netop som den der her er tale om. Det vil den bare aldrig blive brugt til. Hvis panserbasserne blander sig i den floks udskejelser får de slået tænderne ud. Nej, når de er ude på en patrujle og politiskiltet i lommen giver dem rejsning vil de bede en der ligner en lovlydig borger der er ude at gå med sin boxer/lab blanding om at dokumentere dens herkomst. To mod en, det kan de lige klare. Omvendt bevisbyrde, det er sagen! Våbenloven har ramt tankpassere, spejdere, jægere og folk der har været ude for at handle køkkengrej. I bandemiljøet fortsætter de med at stikke hinanden ned som intet var hændt. Der kan sagtens komme fere regler om alt, men de der skaber problemerne vil aldrig blive ramt, fordi de i forvejen er totalt ligeglade, og myndighederne forlængst har givet op. Succeskriteriet for justitsvæsenet er ikke om man kan færdes sikkert på offentlig område, men alene om budgetterne bliver overholdt og at vi kan spare ydereligere 10% på næste års budget. Det bliver de normale borgere der skal slås med endnu mere bureaukrati og komme i klemme i regler som de ikke forstår. Det vil sikkert friste nogen til at tage skridtet og blive en "skider på det hele og gør hvad der passer mig" type, som slutter sig til de grupper der allerede er for at nyde deres beskytttelse. Myndighederne er gode til at knække enkeltpersoner der ikke har et netværk til at beskytte sig. Men banderne og den organiserede kriminalitet kan de ikke klare. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 jeg ville også tage kontakt til alle myndigheder jeg kunne finde i sådan en situation.. ville slet ikke kunne lade være! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Jeg synes faktisk, at det mest sørgelige er, at en hundeejer som ham - som ganske sikkert er en "dårlig hundeejer", af fordømmende mennesker bliv beskyldt for at være hundemorder og misrygter... Ingen ved hvad der er sket for de andre hunde... Og han kan have elsket dem alle... Der findes også dårlige forældre - tror ikke de elsker deres børn mindre end de gode forældre... Det jeg mener er bare - døm udfra hvad I ser... F.eks at han tager hunden med ind til 70 larmende mennesker (og er det forkert..??)... Og lad individer være udskyldige, indtil det modsatte er bevist... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Jo, Så kan vi få endnu mere kontrolsamfund. . Ja, et par love fra eller til burde vel ikke afskrække, hvis det kan hjælpe på, at vore hunde får et ordenligt liv. Men hvis man ikke ønsker mere kontrolsamfund, så må man også holde op med at "flæbe" over at raske hunde bliver aflivet. Så må vi fortsætte som nu, hvor alle kan købe en hund, uanset hvordan og til hvad de vil bruge den, hvor alle kan producere hunde, uanset hvilket avlsmateriale de bruger. Så lever vi bare videre i vort, køb og smid væk samfund også når det gælder hunde. Men så fri mig fra al den flæben over et enkelt hundeliv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Jeg synes faktisk, at det mest sørgelige er, at en hundeejer som ham - som ganske sikkert er en "dårlig hundeejer", af fordømmende mennesker bliv beskyldt for at være hundemorder og misrygter... Ingen ved hvad der er sket for de andre hunde... Og han kan have elsket dem alle... Der findes også dårlige forældre - tror ikke de elsker deres børn mindre end de gode forældre... Det jeg mener er bare - døm udfra hvad I ser... F.eks at han tager hunden med ind til 70 larmende mennesker (og er det forkert..??)... Og lad individer være udskyldige, indtil det modsatte er bevist... Jeg tror faktisk også han elsker hundene - Hvordan kan man lade være? Men det er ikke helt "tilladt" i det miljø de færdes... Der er en hund, en potensforlænger, der kan bruges til at skræmme uvelkomne mennesker væk. Som sagt, så kender jeg den her knægt, og han har virkelig været en skide dejlig dreng, som er endt i noget rigtig pis. Jeg tror ikke på at han er ond, men han er endt i det forkerte miljø og har ikke selvværdet til at tro at han fortjener bedre. Jeg tror da helt sikkert at den hund får kys og kærlighed derhjemme, når ingen ser det! Den får i hvertfald også det foder den skal bruge, for den så fin og velplejet ud - Det var ikke en mager stakkel og det har ingen af hans hunde været. Desværre så er der en grund til, at hundene er skiftet ud så ofte på så kort tid - Folk i den "gruppe" holder jo ikke ligefrem deres kæft med deres store bedrifter. Heldigvis så er de gode til at overdrive, så kun en lille del af det, er sandhed! Håber da i hvertfald at den forklaring jeg fik, af en af hans venner om, hvordan dens ører blev kuperet, er løgn Og ja, det er da forkert at slæbe sin hund med sådan et sted hen i mine øjne. Det eneste den får ud af det er stress og glasskår i poterne! Men at elske sit barn eller hund, retfærdiggøre ikke at man behandler barnet/dyret dårligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Ja, et par love fra eller til burde vel ikke afskrække, hvis det kan hjælpe på, at vore hunde får et ordenligt liv. Men hvis man ikke ønsker mere kontrolsamfund, så må man også holde op med at "flæbe" over at raske hunde bliver aflivet. Så må vi fortsætte som nu, hvor alle kan købe en hund, uanset hvordan og til hvad de vil bruge den, hvor alle kan producere hunde, uanset hvilket avlsmateriale de bruger. Så lever vi bare videre i vort, køb og smid væk samfund også når det gælder hunde. Men så fri mig fra al den flæben over et enkelt hundeliv. Jeg tror ikke det ville hjælpe noget som helst i lige det her tilfælde. Det er helt, helt andre ting der skal til - Hunden er jo en lille bitte del, af det lort de går og laver i hverdagen. Aner sgu' ikke hvad man kan gøre for at stoppe sådan noget. Har personligt ikke noget imod at skulle på "hundeføre kursus" og obligatorisk hvalpetræning, som en slags kørekort til hund. Har man så ikke kørekortet, så kan politiet tage hunden med det samme - Uden at det er til debat. Jeg tror at det i en periode vil koste en masse uskyldige hundeliv, fordi folk simpelthen ikke kan komme af, med alt det revl og krat de får avlet. Men i længden vil det måske gøre godt, for de hunde der så er tilbage... Folk vil blive tvunget til at tænke bare en smule over, hvad de rent faktisk køber og hvad det indebære. Men vil det virke på de typer, der i forvejen stjæler biler, begår indbrud, sælger stoffer og køre rundt med et oversavet jagtgevær i bagagerummet? Tror det desværre ikke. Men nogle af de mindre grelle sager, hvor folk "bare" får anskaffet sig en hund, uden nogen anelse om hvad det indebære og derefter omplacere den, fordi hvalpen "bider". Der kunne det måske have en effekt Avlsrestriktioner ved jeg ikke helt hvad jeg synes om.. Er ikke fan af, at avle på revl og krat, men har også svært ved at se hvordan det kan reguleres, uden at man får et problem med indavl og for lille en gen pulje. Tror egentlig ikke der ville ske så meget andet, end at folk avler i smug og at prisen på hunde stiger helt vildt - Men OK, det kan jo også være med til at holde nogen fra at købe hund, men måske bare ikke de rigtige mennesker. Tror derimod at det vil hjælpe at gøre det så "besværligt" at købe hund, at der ikke er købere til alt der er på den blå avis - For kan folk ikke komme af med hundene, så er de heller ikke helt så fristede til at besøge naboens hanhund. Men helt ærligt... Aner det sgu' ikke... Nu må vi se hvad der sker med den nye hundelov og hvilken effekt den får, før jeg vil tage yderligere stilling til det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Stakkels hund . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Juni 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2010 Ja, et par love fra eller til burde vel ikke afskrække, hvis det kan hjælpe på, at vore hunde får et ordenligt liv. Men hvis man ikke ønsker mere kontrolsamfund, så må man også holde op med at "flæbe" over at raske hunde bliver aflivet. Så må vi fortsætte som nu, hvor alle kan købe en hund, uanset hvordan og til hvad de vil bruge den, hvor alle kan producere hunde, uanset hvilket avlsmateriale de bruger. Så lever vi bare videre i vort, køb og smid væk samfund også når det gælder hunde. Men så fri mig fra al den flæben over et enkelt hundeliv. Nu vil jeg ikke lyde som en der flæber over et enkelt hundeliv, men der er ikke i den ny lov tale om så få hundeliv, der er tale om tusindvis hundeliv, og jeg synes din holdning til disse hundeliv minder om venstres dyrlæge-ordfører indlæg i kamphundeløsningen, jeg vil kalde det kynisme og hvor stopper det!:slem: Måske tager jeg fejl, men kan du give et overslag om hvor mange hunde der er plads til i dette lille land, sådan ca. 3-4 eller 500.000 når nu antallet er bestemt, skal der føres kontrol af det, af hvem og hvordan skal det gøres, er der noget bud, samfundet det koster og politiet skal spare, skal hundeejerne til lommerne, ja det er vel igrunden den eneste udvej, hvad skal prisen lande på, skal registrering pålægges afgift, jeg mener at huske at chipmærkning blev sammenlignet med nummerpladen på en bil, og der er afgift jo opkrævet af skat!:banan::banan::banan::banan::banan::banan: Men igen dem der er ligeglade med love og regler, bliver ikke ramt for de er og bliver ligeglade, både med min, din, politiets og samfundets mening, hvad løser man så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts