Hop til indhold

Hvad sker der lige!!?

Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Vi gik vores eftermiddagstur i går Lene med Puk, mig og Lexus og min mor var med. Lexus havde leget fint med en goldie på et par år. Da vi så næsten når hjem mødte vi en yngre mand med en Amstaf tæve på 4 mdr. Utroligt nok var min mor den første der gik i hvalpe-mode så den lille amstaff blev godt og grundig nusset igennem.

Da det så blev vores tur, blev lexus "gal" på hvalpen knurrede og gøede af den:shock::shock::cry::vedikke: Der var ikke så vidt jeg kunne se, signaler fra hverken Lexus eller hvalpen som kunne give lexus ret til at uddele en skideballe af den kaliber, Hvad kan have udløst lexus' reaktion!!??? Ingen af os er nervøse eller bange for amstaffer, puk gik og snusede i græsset uden så meget som at registrer hunden.

Mit bedste skud ville være at Lexus beskytter Puk. Men eftersom der ingen fare signaler var fra puk eller hvalpen.

Jeg tænker også lidt at han måske bare ikke ville have kontakt med hvalpen. Men så igen, det var jo en hvalp og hvalpe skal under igen omstændigheder havde den slags skideballer uden grund.

Jeg ville måsdke kunne forstå det hvis jeg havde tvunget lexus til at hilsen på hunden. Men han gik hen mod den af egen fri vilje og var venlig. Jeg fatter bare ingenting. Hvad i alverden gik der lige galt :vedikke::hmm:

Den unge mand virkede flink, seriøs, og sød ved hvalpen var han bestemt også

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Er han vant til at hilse på hvalpe?

Nogle hunde kan jo bare ikke med hvalpe grundet deres meget usikre og uhøflige sprog.

Han hilser på hvalpe og unghunde ca et par gange om ugen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg tænkte det jo nok :-D

Jamen, så ved jeg ikke rigtig hvilket bud jeg skal komme med, jeg tror man skulle have været der for rigtig at kunne sige noget...

Tjaaa....Jeg kunne ikke se hvad der fremkaldt det, så måske hvis der have været en med til at holde øje med hele lexus' kropssprog.

Hej,

Kunne han være blevet lidt jaloux fordi din mor kælede med hvalpen:hmm:??

Ellers er jeg også "blank".;-)

V.H.

Sille

Jeg tvivler på at han var jaloux. Men der skal jo være en første gang for alting.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan godt nogle gange finde på at udvise "ressourceforsvar" (hvor jeg er ressourcen) hvis jeg kæler med en anden hund...

Det er ikke altid og det er heller ikke sådan at man kan sige, at det er alle fremmede hunde, eller alle hvalpe eller noget som helst... det er kun engang imellem...

jeg går ud fra, at der er "et eller andet" ved de hunde som hun bare ikke kan lide - også selvom jeg ikke kan gennemskue hvad det er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må hunde egentlig gerne have en dårlig dag og ikke gide en hvalp?

Jeg tror at hunde kan have både gode og dårlige dage, hvor deres overskud måske ikke er lige så stort som på andre dage. Og hvorfor må de ikke også have det. :vedikke:

Nu kan jeg kun skrive ud fra hvad jeg har set med Bubber og han gider ikke hvalpe mere,om det er fordi de er for vilde ved jeg ikke, men han beder dem pænt om at holde afstand og hvis hvalpen overhører hans sinaler gør han dem mere tydelige.

Link til indlæg
Del på andre sites