Hop til indhold

Jeg gjorde det man ikke må


doris
 Share

Recommended Posts

Så gjorde jeg det i dag, man ikke må, og har sagt til andre de ikke må:damn:

Jeg tog til sidst min hund op, da jeg ikke var tryk ved ejers tag i nakke skindet på hendes hund:???:

Nå men jeg kommer stille og roligt forbi en have i haveforeningen, i denne have bor 1 rotveiler og en blanbingshund. de gør ad he,,, til. ejere råber og skriger tager dem ned i nakke skindet, når de opholder sig på en lille terasse, med højt træhegn,,,,,,,, hver dag, når man passere haven

 

Men i dag da jeg passere kommer begge hunde + 35 kg min, gøende med fuld fart hen til hegnet og den en passere hegnet og hæk i fuld firspring mod min dsg på snart 8 mdr rejste børster osv, min dsg springer væk i i line, jeg råber til hund og ejer, som jo kommer snoskende i mine øjne. Ejere trækker hunden væk, jeg syntes jo hun er for langsom og ikke har styr på det, derfor tager jeg luca op

 

men der skete jo gudskelov ikke noget, ikke andet end at jeg går til bestyrelsen mht regler om hundehold,

 

Men forskrækket blev jeg, og arrig, men opdagede også at jeg følte min hund var sårbar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du gjorde det rigtige ...

 

Da jeg fik min hund, troede jeg fejlagtigt at man aldrig skulle tage hunden op - med den grimme bivirkning, at hun skulle klare alt for meget selv ...

 

Det er en god måde at få kontrol over en ellers ikke kontrollerbar situation.

 

Min puls kørte med 100, sådan føles det på det tidspunkt, og blev rædselsalgen, den er så stor i forhold til min,,,,,, men vil gå tidligt i morgen, måske er vi heldige at møde en anden stor sort hund, som ligner meget i højden, men ikke i drøjden, men den er sød, så han kan få en go oplevelse ,

men det ærgere jo mig meget , da han ikke GØR af andre hunde, han gik forbi haven,,, uden at sige en lyd, han er så flink

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej du må ikke tage din hund op, når i møder andre hunde. Men føler du på NOGEN MÅDE at din hunds liv er i fare! Så tag den for guds skyld på armen :5up:

 

Godt gået! noget lort det skete :ae: til en anden gang så hold øje med hvor hunden er og sørg for at vende dig med din hund den modsatte vej, for ellers hopper de op og forsøger at hapse på den måde. Nogen hunde tror også det bare er en leg :?

 

Har prøvet det flere gange med min dsg når hun har været i løbetid :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville altså også have hevet min hund op hvis 2 hunde som dem du har beskrevet kom farende hen imod ham... Så nej man bør ikke gøre det men i nogle situationer og specielt når der er stor størrelsesforskel på hundene så synes jeg altså det er ok...

 

Nu ender min med at veje 35-40 kg så det varer selvfølgelig ikke længe inden jeg bare må lade ham stå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår udmærket godt du blev bange/gik i panik, tror de fleste som stod i din situation, ville gøre det samme, det er simpelt hen også for dårligt at hunden kan komme ud til jer, så det bare med at få snakket med de folk som har ansvaret for reglerne, man må som det mindste kunne forlange, at man kan gå sikkert på stierne, uden fare for sig selv eller sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Puh en grim oplevelse... Håber ikk det har taget for hårdt på hende...

 

Men bliver nødt til at spørge.. Hvorfor må man ikk tage hunden op? Bare ren nysgerrighed..

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh en grim oplevelse... Håber ikk det har taget for hårdt på hende...

 

Men bliver nødt til at spørge.. Hvorfor må man ikk tage hunden op? Bare ren nysgerrighed..

må og må er så meget sagt.:-)

Men blandt andet fordi:

Hvis du har din hund oppe har den svært ved at udtrykke sig fysisk, sende signaler til den anden hund.

Din hund kan opfattes meget større fordi den pludselig er højere oppe end den anden hund.

Den kan resultere i en anden hund bliver usikker og måske reagere voldsomt i forhold til hvis den bare så hunden i normal højde (uden de kan røre hinanden)

 

Når det er sagt skal man vurdere situationen jo og ikke bare tage sin hund op hvergang eller omvendt aldrig gøre det.

 

min hund bliver ekstrem nysgerrig og ivrig hvis en hund hives op på armen, tæt på ham.

Hvis folk har gjort det på større afstand og går forbi os med hunden oppe ænser han dårligt nok hunden.( de fleste siger til os det er fordi deres hund laver udfald mod større hunde og på armen er den "tryg" og siger intet)

Link til indlæg
Del på andre sites

må og må er så meget sagt.:-)

Men blandt andet fordi:

Hvis du har din hund oppe har den svært ved at udtrykke sig fysisk, sende signaler til den anden hund.

Din hund kan opfattes meget større fordi den pludselig er højere oppe end den anden hund.

Den kan resultere i en anden hund bliver usikker og måske reagere voldsomt i forhold til hvis den bare så hunden i normal højde (uden de kan røre hinanden)

 

Når det er sagt skal man vurdere situationen jo og ikke bare tage sin hund op hvergang eller omvendt aldrig gøre det.

 

min hund bliver ekstrem nysgerrig og ivrig hvis en hund hives op på armen, tæt på ham.

Hvis folk har gjort det på større afstand og går forbi os med hunden oppe ænser han dårligt nok hunden.( de fleste siger til os det er fordi deres hund laver udfald mod større hunde og på armen er den "tryg" og siger intet)

 

Lige præcis hvad jeg har lært, og at du sender negative signaler til din hund, om pågældende hund, men har skrevet til bestyrelsen og hunderegler bliver taget op på næste møde.

 

Bestyrelsen var i øvrigt ikke i tvivl om hvilke hunde, der var proplemet og kendte have nr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...