Hop til indhold

Spor træning - hvor?


Gæst FuzzyFriend
 Share

Recommended Posts

Gæst FuzzyFriend

Jeg kunne godt tænke mig at træne spor med min hund - altså sådan noget i retning af at følge et duftspor, finde bestemte ting mv. - er der nogen herinde der kender til et godt startkursus i spor og søgning i området omkring den nordlige del af sjælland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke nøjes med at træne spor i DcH. Spor er en del af B-, A- og E-programmet.

Hvis man er ny hundefører, starter man i C-klassen, hvor der ikke er spor.

 

De nordiske programmer er ret krævende, så man skal mindst være i A-klassen, for at træne det.

 

Men man kan jo godt selv lære hunden at gå spor Sporhunde går ikke forgæves. De skal nok finde hjem..

 

Det største problem ved sportræning er at finde arealer, man må gå på. jorden ejes jo af nogen, som man skal have tilladelse af. Selv i statsskovene skal man have tilladelse til at gå spor. Det er nu ikke så svært at få, man skal bare søge Skov- og Naturstyrelsen.

 

At lære hunden at finde genstande er noget nemmere. Der kan man jo begynde med at lægge nogen genstande i haven og rose hunden, når den kommer med dem. Det gør de mange hunde af sig selv.

Det er heller ikke så pladskrævende som spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke nøjes med at træne spor i DcH. Spor er en del af B-, A- og E-programmet.

Hvis man er ny hundefører, starter man i C-klassen, hvor der ikke er spor.

 

De nordiske programmer er ret krævende, så man skal mindst være i A-klassen, for at træne det.

 

Beklager men her vil jeg ikke give dig ret, man skal ikke være i A klassen for at træne det. Det er op til den enkelte afd. hvor mange de vil have på holdet.

Kender et par DcH afd. her i østjylland der kører lille nordisk, også for hundefører der ikke er i A klassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke nøjes med at træne spor i DcH. Spor er en del af B-, A- og E-programmet.

Hvis man er ny hundefører, starter man i C-klassen, hvor der ikke er spor.

 

De nordiske programmer er ret krævende, så man skal mindst være i A-klassen, for at træne det.

 

Beklager men her vil jeg ikke give dig ret, man skal ikke være i A klassen for at træne det. Det er op til den enkelte afd. hvor mange de vil have på holdet.

Kender et par DcH afd. her i østjylland der kører lille nordisk, også for hundefører der ikke er i A klassen.

 

Ok man kan selvfølgelig træne, hvad man vil, men jeg mener, man skal være i A-klassen for at kunne gå til konkurrencer.

 

I min afd. træner man det slet ikke, men jeg synes de nordiske programmer er gode. Men vist ikke for en helt ny hundefører.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...