Hop til indhold

Hvor mange har hørt om hundeloven?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst snuseren
Sssssh! Lad være med at afsløre vores hemmeligheder ;-)

 

:vinken:Advarslen kommer for sent, jeg kom til at røbe det på højeste sted, men bare rolig, det ragede dem en høstblomst!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for nylig spurgt en dyrlæge om han havde modtaget nogle henvendelser ang. aflivning af hvalpekuld eller voksne listehunde, og det havde han ikke.

 

Jeg må indrømme at hvis det var mig, der havde et kuld hvalpe, så blev de heller ikke aflivet, lov eller ingen lov... :genert:

 

Og hvis det var mig der havde sådan et kuld hvalpe ville jeg have det domstolsprøvet før jeg begav mig ud i at aflive:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
I næste uge?:shock: Jamen loven træder i kraft i nat kl 00:00

 

Bliver i stoppet med en for lang line eller manglende mundkurv vil i. i bedste fald få en bøde. Politiet har ingen mulighed for at se igennem med overtrædelser overhovedet.

 

Sakset fra hundeloven

 

Nå så politiet har ingen mulighed for at se igennem fingrene med overtrædelse af hundeloven, undskyld men jeg har oplevet hvad politiet er istand til at se stort på, og hvad folk højt i samfundssystemet tillader politiet ser stort på!:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nå så politiet har ingen mulighed for at se igennem fingrene med overtrædelse af hundeloven, undskyld men jeg har oplevet hvad politiet er istand til at se stort på, og hvad folk højt i samfundssystemet tillader politiet ser stort på!:roll:

Nej ok det var måske også lidt vanskeligt at se og forstå hvad jeg mente med det indlæg. Dumt af mig at skrive SÅ uforståeligt og ikke skrive det så tydeligt så alle kunne forstå det:stupid::damn::roll:

 

Jeg mener. Politiet har ikke en lovlig muligheden (ifølge hundelovens afsnit 3.5) for at *"se igennem fingere" med hundeejere af listehunde hvor hunden ikke har mundkurv på. Bliver man nu stoppet af politiet fra og med imorgen får en bøde hvis ikke hunden har mundkurv på...Hvis man da er heldig.

 

*(At se igennem fingere menes ikke bogstaveligt eftersom fingere ikke er gennemsigtige, det er noget man siger når man gerne vil have at en person, eller flere personer lader som om de ikke lige har lagt mærke til en handling.

 

Er der tvivl om hvad jeg mener med "lagt mærke til" betyder, så skriv lige en pb til mig. I dette tilfælde er "mig" Dogue1)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...