Hop til indhold

Dansk- svensk gårdhund- Beagle


doris
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg lige været på dragør Marked, hvor de solgt hundehvalpe, lidt af hvert, gravhunde, beagle, og dsg.

Men undrede mig lidt over at de havde blandet en beagle med en dsg.

 

Men i dag kommer en lille dreng, og pige gående med en hund, ikke hans hund,

Men han spørger jo så: er det dig der har en dsg

JA . må jeg jo svare

Ja , siger han så jeg har en beagle og dsg blanding på 2 år

 

Og så undrer det mig lidt, kære hunde kender:cry:

dsg har behov for at løbe,

Beaglen er ikke en god ide at slippe løs, såvidt jeg er oplyst

 

Men er der nogen der kan svare mig på, logikken i disse 2 blandinger, for jeg kan ikke se den:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - jeg ser absolut ingen logik i at blande de to racer sammen.

 

De har hver i sær deres egen måde at være på. dsg er en hund med krudt i - i hvert fald dem jeg kender og de har jo behov for at løbe derud ad.

 

Hvori mod beaglen (som jeg selv ejer 3 af) er en støver som har brug for at bruge sin næse. Den er meget udholdende og kan komme langt omkring og det kan også være svært at lade den løbe løs

 

Så jeg kan overhovedet ikke forestille mig hvordan denne blanding ville te sig - altså nogle mennesker tænker sig bare ikke om :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Ina:-D

Det var lige dig jeg ville have på banen,

Da jeg i sin tid søgt en hund, var jeg ude efter en beagle, indtil min venninde sagde: flot doris , vil du hente den på motorvejen, fordi din børn ikke lukker døren.

 

kan jo ikke se logikken i disse 2 hunde racer. blev vred på på dragør marked. men kan jo ikke gøre noget, så længe der er købere.

 

Men tak for din kommentar:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Kan også kun ryste på hovedet over den blandning :damn:.

 

Men (håber ikke jeg fornærmer nogen) så er det vel ikke særlig seriøse hundefolk som sælger deres hvalpe sådanne steder. Jeg ville ihverfald ALDRIG købe hvalp sådan et sted!

 

Synd man ikke kan gøre noget ved det, synes faktisk det burde være ulovligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Har været der en gang, de solgte rotte-unger på syltetøjsglas, små nuttede unger i bittesmå glas med låg og så et lille hul til at få luft gennem - der burde slet ikke sælges noget levende på marked :evil:

 

HVAD :shock:!! Er dybt rystet :evil:.

 

Enig heller ikke andre dyr burde sælges sådanne steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Et er at der bliver lavet disse "sære" blandinger.

 

Noget andet er at sælge dem på markeder. Men det tyder jo også på at det i forvejen er mennesker, der ikke tænker sig for meget om. :damn:

Når der står sådan et kuld små hvalpe og ser megasøde ud i en kasse eller bur, er der nogen, der køber en impulshvalp. Den kan få en skæbne, der ikke er helt velovervejet. Æv!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men (håber ikke jeg fornærmer nogen) så er det vel ikke særlig seriøse hundefolk som sælger deres hvalpe sådanne steder. Jeg ville ihverfald ALDRIG købe hvalp sådan et sted!

 

Synd man ikke kan gøre noget ved det, synes faktisk det burde være ulovligt.

 

Kan kun give dig ret .. Der er lidt "så tager den lille familie på Dragørmarked, og så falder børnene for en lille hundehvalp med lange bløde ører, og de plager og plager indtil forældrene egentlig også synes det kunne være lidt hyggeligt med sådan en gut rendende rundt i huset - men de vidste intet om at holde hvalp, og mandag morgen forlader de alle hvalpen for at tage på arbejde/skole" - agtigt over det.

 

Ej .. det er svært at forklare men nej - absolut ikke stedet man køber hvalp, men helt sikkert stedet at lave impulsive hvalpekøb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Kan kun give dig ret .. Der er lidt "så tager den lille familie på Dragørmarked, og så falder børnene for en lille hundehvalp med lange bløde ører, og de plager og plager indtil forældrene egentlig også synes det kunne være lidt hyggeligt med sådan en gut rendende rundt i huset - men de vidste intet om at holde hvalp, og mandag morgen forlader de alle hvalpen for at tage på arbejde/skole" - agtigt over det.

 

Ej .. det er svært at forklare men nej - absolut ikke stedet man køber hvalp, men helt sikkert stedet at lave impulsive hvalpekøb.

 

Jep.. Det var lige så noget i den stil jeg forestillede mig :damn:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...