Hop til indhold

Davs..


Gæst Estrid
 Share

Recommended Posts

Gæst Estrid

:vinken:DAVS...

Jeg så lige en annonce om dette forum på facebook og fik mig oprettet herinde også. Jeg har været på HG i 3 år, facebook nogle år og de forskellige landes lundeforum....... så jeg hoppede bare på lidt forskellige tråde uden at lave en præsentation først ..... bedre sent end aldrig.

 

Jeg er en årgang '67. Jeg er uddannet folkeskolelærer men er nu førtidspensionist. Jeg har muskelsvind og bruger el-kørestol.

Jeg har 4 lundehunde som jeg udstiller.... dvs. en er nu pensioneret, og en er ikke en udstillingsmodel.... men de 2 sidste er med.

 

De ikke udstillingsinteresserede kan hoppe ned i bunden og se linket til lidt hundebilleder :blink:

 

Vi fik vores første lundehund i jan.'95 Han hed Bjarke. Ham startede jeg med at udstille uden at kende noget som helst til at udstille, standarter osv. På det tidspunkt var der mange jævnaldrende hanhunde så han blev først dansk champion som 3 årig... i alt nåede han at bliver dansk, svensk, klub og international champion, københavnsvinder i '98 og nordisk vinder i 2000. Vi mistede ham i juli 2004... sådan fra det ene øjeblik til det andet.

 

Da Bjarke var 2½ år fik vi Stella (Nysom Ystel). Hun var egentlig ikke en udstillingstype, fik vi at vide, men da hun var den eneste tæve i hendes aldersgruppe blev hun hurtigt dansk champion .... dvs. 1½ år gammel. Hun blev også klubchampion, men jeg tog hende ikke med til udlandet. Hun har fået 3 kuld hvalpe - 3,4,2 hvalpe. Og klarede sig derefter ikke så godt på udstillingerne.... flere konkurrenter var dukket op. Så hun holdt pause til hun blev veteran. Sidste år klarede hun sig rigtigt godt, hun blev årets tæve i racen (det er praktisk når alle de unge tæver ligger med hvalpe ;-)) og den 4. bedste veteran i spidshundeklubben. Derefter gik hun på pension. Hun blev 13 år i april