Hop til indhold

Davs..


Gæst Estrid
 Share

Recommended Posts

Gæst Estrid

:vinken:DAVS...

Jeg så lige en annonce om dette forum på facebook og fik mig oprettet herinde også. Jeg har været på HG i 3 år, facebook nogle år og de forskellige landes lundeforum....... så jeg hoppede bare på lidt forskellige tråde uden at lave en præsentation først ..... bedre sent end aldrig.

 

Jeg er en årgang '67. Jeg er uddannet folkeskolelærer men er nu førtidspensionist. Jeg har muskelsvind og bruger el-kørestol.

Jeg har 4 lundehunde som jeg udstiller.... dvs. en er nu pensioneret, og en er ikke en udstillingsmodel.... men de 2 sidste er med.

 

De ikke udstillingsinteresserede kan hoppe ned i bunden og se linket til lidt hundebilleder :blink:

 

Vi fik vores første lundehund i jan.'95 Han hed Bjarke. Ham startede jeg med at udstille uden at kende noget som helst til at udstille, standarter osv. På det tidspunkt var der mange jævnaldrende hanhunde så han blev først dansk champion som 3 årig... i alt nåede han at bliver dansk, svensk, klub og international champion, københavnsvinder i '98 og nordisk vinder i 2000. Vi mistede ham i juli 2004... sådan fra det ene øjeblik til det andet.

 

Da Bjarke var 2½ år fik vi Stella (Nysom Ystel). Hun var egentlig ikke en udstillingstype, fik vi at vide, men da hun var den eneste tæve i hendes aldersgruppe blev hun hurtigt dansk champion .... dvs. 1½ år gammel. Hun blev også klubchampion, men jeg tog hende ikke med til udlandet. Hun har fået 3 kuld hvalpe - 3,4,2 hvalpe. Og klarede sig derefter ikke så godt på udstillingerne.... flere konkurrenter var dukket op. Så hun holdt pause til hun blev veteran. Sidste år klarede hun sig rigtigt godt, hun blev årets tæve i racen (det er praktisk når alle de unge tæver ligger med hvalpe ;-)) og den 4. bedste veteran i spidshundeklubben. Derefter gik hun på pension. Hun blev 13 år i april

 

I 2001 fik jeg Edda (Ulfrigga Lundes Edda) Hun er dansk og klubchampion og klubvinder i 2004. Hun blev veteran i november. Edda har fået et kuld på 3 hvalpe.

 

I 2003 fik jeg el-kørestol og begyndte at udstille fra kørestol - havde holdt pause i 1 år..... dvs. andre gik i ringen med mine hunde.

 

I 2003 fik Stella det sidste kuld og dengang ville alle havde hanhunde, så Liv blev ikke solgt, så da hun var 5 mdr. besluttede vi at vi ville beholde hende.... ugen efter begyndte forespørgslerne at komme.

Liv er ikke en udstillingsmodel. Liv er mor til 1 kuld på 3 hvalpe.

 

Da vi i 2004 mistede Bjarke manglede vi en hanhund i flokken og når jeg udstillede , så i foråret 2005 fik jeg Fossi (Løvheims Forseti)

Fossi er far til 4 kuld - 10 hvalpe.

Hans udstillingstitler er :

Dansk, Svensk, Klub og International champion.

Racevinder i dkk i '06, 07, 08 og 09

Årets han i racen / klubvinder i spidshundeklubben i 07, 08 og 09

Københavnsvinder i 08 og 09

DKK Jubilæumsvinder i 07

Nordisk vinder i 08

Dansk vinder i 09

 

På WDS2010 vandt han championklassen, men blev desværre slået at vinderen fra åben klasse.

 

Min hjemmesideadr. er Familien Heldagers Hjemmeside

og jeg har fotoside på Flickr: estrid_heldager's Photostream og videoklip på YouTube - Heldagers's Channel

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Estrid

Så har jeg fået lagt lidt billeder i et album... Hunde Forum - Estrid's Album: Lundehundens speciale tæer,øre,skuldre

 

Lundehunden har ekstra tæer på alle 4 poter..... men der er kun billeder af dem på forbenene. I kan sikkert se at det ikke bare er løse ulvekløer. De er med muskler og sener. og fungere lidt som vores tommeltot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...