Hop til indhold

Nysgerrighed ang. vægt


vinhou
 Share

Recommended Posts

Jeg er lidt nysgerrig - jeg har sådan en vane med at måle mine hestes højder mens de vokser, og jeg har derfor også med jævne mellemrum vejet Nellie. Hun bliver ganske snart et halvt år - faktisk her d. 3. - og jeg er lidt nysgerrig om andre herinde har vejet deres hunde i den alder?

 

Nu ved jeg jo ikke helt, hvilke racer Nellie er en blanding af, og derfor heller ikke hvor stor hun bliver. Det er selvfølgelig ligegyldigt, men det er af en eller anden grund den slags, jeg synes er sjovt at gætte på.

 

Desværre vejede jeg ikke Sascha dengang. Æv. Kunne være sjovt at sammenligne. Jeg mener, Sascha vejede 8 kg. da jeg fik hende hjem som 8 ugers.

 

Nellie vejede 5 kg. da jeg fik hende hjem; der var hun ca. 10 uger. Nu vejer hun 14,8.

 

Kom frem med jeres vejninger, hvis I har nogle... :-D

 

Edit: Lige et billede af Nellie som hun ser ud nu. Hun er bare blevet SÅ køn! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alto vejede 8 kilo som 8 uger - nu 4½ år senere vejer han 45 kg :genert: (og han er altså ikke tyk)

 

Bette vuf! :drille:

 

Møffe vejede 8,5kg som 8 ugers - nu vejer han 54kg :engel: Sådan und gefair (staveplade, har aldrig haft tysk!). 70cm høj.

 

Vi har ikke været HELT så konsekvente, som man kunne ønske sig, men næsten (han er 13mdr. nu, har bare ikke fået opdateret, da vi ikke har fået målt ham - men sidste vejning sagde 53,7kg, for lidt over en uge siden):

 

vaegt og hoejde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett
Bette vuf! :drille:

 

Møffe vejede 8,5kg som 8 ugers - nu vejer han 54kg :engel: Sådan und gefair (staveplade, har aldrig haft tysk!). 70cm høj.

 

 

(Bare fordi jeg ikke kan nære mig for at komme med følgende kommentar:)

 

OOOORK, bette vuf :drille:

 

Hektor vejede ved sidste vejning 74 kg og er 93cm høj. Til gengæld garanterer jeg for at det ikke er hjernen der vejer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Bare vent... Der skal skam nok komme een med en mastiff/skt. bernhard/etc som nok også skal få Hektor til at ligne en dværgpekingeser :lun:

 

Vi mødte en irsk ulvehund forleden som var betydeligt større i både højde, længde og drøjde forleden. Neeeiii, en kæmpe vaps han var. Og så endda med navnet "Eivind". Hahhaa :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare vent... Der skal skam nok komme een med en mastiff/skt. bernhard/etc som nok også skal få Hektor til at ligne en dværgpekingeser :lun:

 

Vi mødte en irsk ulvehund forleden som var betydeligt større i både højde, længde og drøjde forleden. Neeeiii, en kæmpe vaps han var. Og så endda med navnet "Eivind". Hahhaa :banan:

 

Ja, de er fandme nogle store nogle nogle af dem! :shock:

 

Vi har en sankt bernhard i parken og havde en irsk ulvehund (RIP), Møffe ligner/lignede en hvalp igen, når han er/var sammen med dem! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Æeh... vel sådan omkring 26 uger? Altså, hvis vi nu går ud fra, at der er 52 uger på et år, og er der ikke det? :vedikke:

 

Smart tænkt. Motor vejede 6 kilo som 8-ugers, og 6 måneder vejede han cirka 23 kilo :-D

Mon ikke Nellie ender omkring 17-20 kilo?

Tror Motor ender omkring hmm, 28 eller sådan.. rent gætværk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke Nellie ender omkring 17-20 kilo?

Tror Motor ender omkring hmm, 28 eller sådan.. rent gætværk.

Jo, jeg har en fornemmelse af at hun ender omkring 17-20 - det er faktisk præcis det vægtinterval jeg har tænkt, så det må jo være rigtigt. :roll:

 

Mine forældres (2-årige) samojed vejer 27,5 kg., bare som tilfældig info. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nana er jo også en blandingshund a la din :-D

 

Da hun var 8 uger vejede hun 6,8 kg.

 

4,5 mdr. gammel: 16,5 kg

 

Hvad hun vejer i dag, ved jeg ikke præcist, men vi skal til sundhedscheck her kl.12.00 og så skriver jeg det til dig.

 

Her er lige et billede af hende, taget igår. Hun bliver 1,5 år her den 1. juli.

 

Nana 30.juni '10.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...