Hop til indhold

Hvem er I ?


Gæst Gillian
 Share

Recommended Posts

Gæst Gillian

Hejsa

 

Hvem er I ?

 

Jeg er ny på hunde-forum.dk og ja, faktisk ny hundeejer, jeg får min lille sveske hjem om under 2 uger *juble*

 

Tænker på, hvem I er, om I opdrætter, hvilken klub er jeres hunde registreret i, hvor mange har I og udstiller I også ?

 

Jeg har tænkt mig at prøve et kuld hvalpe når tøsen er lidt ældre, jeg er medlem af DKK og vil også prøve at udstille hende. Og så er det mit mål at vise folk i omverdenen at en Chihuahua er en rigtig hund og ikke bare noget man holder i sin håndtaske *griner*

 

Mange hilsner Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Velkommen til :vinke:

 

Der er lavet en tråd, hvor der er en del af os (incl. mig selv) der har skrevet lidt om os selv. Du kan se den her http://www.hunde-forum.dk/praesenter-dig-selv/410-lidt-om-os-selv.html

 

Håber du kommer til at nyde at være herinde lige så meget som jeg gør, det er et godt forum :5up:

 

Og tillykke med den lille ny. Der kommer forhåbentlig billeder, når du får den lille guldklump hjem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen:)

 

Vi er da et par chihuahua-ejere herinde. Jeg har Toffi på 2 år, som ikke er udstillingshund, da hun har et stort overbid :(.

Men hun er nu dejlig alligevel :-D

 

Det blir dejligt at se din lille hund på billeder. Er det en han eller hun, og er den kort-eller langhåret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange gange velkommen hertil! Altid dejligt med nye chihuahua ejere :)

 

Vil du fortælle noget om din hvalp? Evt hvor den kommer fra? Når det gælder chihuahua'en, så ved vi jo der er mange brodne kar derude hvad angår opdrættere - så når man falder over nogle som gør det godt så vil vi gerne høre :D

 

Jeg går ud fra hun er med DKK hund, det er min hanhund også :) Han er en lille modig hanhund, i de fineste farver.. han skal udstilles her i '08

Min tæve hun er DRU hund, og i den dejligste røde farve - hun er udstillet en enkelt gang..

 

Og billeder! Vi forlanger billeder af vapsen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gillian

Tak for jeres svar.

 

Fifi er en korthåret tæve og den 26 maj skal jeg hente hende :-) Jeg glæder mig SÅ meget.

Jeg er dog lidt ked af at det ikke ser ud til at jeg kan finde nogle hvalpemotivationskurser vi kan gå på, alle holder jo sommerferie :cry:

 

Her er et billede af svesken :)

 

- Mette

 

Fifi1-110508.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååhr, hvor er hun skøn! Og farverne kan vi også godt li, hihi!

 

Mht. hvalpemotivationskurser, så se dig godt for. Trænere er forskellige af kvalitet :???:. Jeg har prøvet et "DKK-hvalpemotivatinskursus" hvor der blev anbefalet halvkvæler til samtlige hvalpe fra dag 1, også til min chihuahua, som nærmest medfødt går ved fod, samt til en 3 mdr gammel papillonhvalp!

 

Men mange steder er der selvfølgelig fint nok. Hvis du fortæller hvilken landsdel du bor i, kan det være vi kan anbefale et godt sted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, jeg kan jo også læse :lol: -Valby, hmm. Så er denne her vist ikke så langt derfra. Den er i hvert fald med ordentlige metoder, en af trænerne derfra kigger af og til forbi her, hun hedder vist Bankov her i forum :-D

 

www.futtes.dk

Redigeret af Vivi
Tilføjelse af link
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er Birkedal hund - så vidt jeg husker er DKK ikke for vilde med de hunde.. :(

Men det vidste jeg jo ikke dengang..

Du kan godt få hende flyttet alligevel.

Medmindre selvfølgelig du vil udstille Dolph i DRU? Hvis du udstiller ham i DKK og så bruger ham til parring på en DRU-hund (Bitten), og DKK opdager det. Så bliver du smidt ud af DKK :( DKK samarbejder ikke med DRU

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan godt få hende flyttet alligevel.

Medmindre selvfølgelig du vil udstille Dolph i DRU? Hvis du udstiller ham i DKK og så bruger ham til parring på en DRU-hund (Bitten), og DKK opdager det. Så bliver du smidt ud af DKK :( DKK samarbejder ikke med DRU

 

Virkelig? Troede ikke de ville have Birkedal hunde ind - det vil jeg overveje, ikke at jeg regner med hun skal parres med Dolph..

Jeg ved ikke engang om jeg vil avle på hende - hun er jo en meget nervøs hund..

 

Men tak :) Så bliver hun DKK hund - også selvom jeg mister anerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Virkelig? Troede ikke de ville have Birkedal hunde ind - det vil jeg overveje, ikke at jeg regner med hun skal parres med Dolph..

Jeg ved ikke engang om jeg vil avle på hende - hun er jo en meget nervøs hund..

 

Men tak :) Så bliver hun DKK hund - også selvom jeg mister anerne

Jeg vidste ikke hun var nervøs. Så er det måske en dum idé.. Når stamtavlen bliver flyttet bliver der sat avlsforbud på hunden.. Det forbud bliver ophævet når man har været på 2 udstillinger og fået mindst en 2 pr begge gange + at hunden skal til avlsgodkendelse arrangement. Men hvis hun er meget nervøs bryder hun sig nok ikke om at blive udstillet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gillian
Jeg vidste ikke hun var nervøs. Så er det måske en dum idé.. Når stamtavlen bliver flyttet bliver der sat avlsforbud på hunden.. Det forbud bliver ophævet når man har været på 2 udstillinger og fået mindst en 2 pr begge gange + at hunden skal til avlsgodkendelse arrangement. Men hvis hun er meget nervøs bryder hun sig nok ikke om at blive udstillet.

 

Det var da smart, vil det betyder at næsten alle Chihuahua kan registreres i DKK sålænge de har en stamtavle fra f.eks DRU ?

Jeg syntes at have hørt at de fleste bliver nægtet adgang ?

 

- Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kucing

Hej allesammen

Jeg er også ny herinde og jeg springer staks ind i snakken her hi hi

Det er ikke ret nemt at komme igennem nåleøjet til avlsgodkendelsen vil jeg bare lige sige! Jeg kender nogen der har en hund de forsøgte at få igennem og den havde fået 2 1 pladser på udstillinger og alligevel gik den ikke igennem. De vil så klage for de udtalelser de kom med stemmer ikke overens med det deres dyrlæge siger og udtalelserne fra udstillingerne så jeg krydser fingre for at det vil lykkes dem:???:

Jeg fortæller lidt mere om mig selv under den tråd der hedder Præcentation af os ( eller hvad den nu hedder hi hi)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...