Hop til indhold

Den dag vi blev berømte...


Gæst Trine199
 Share

Recommended Posts

Gæst Trine199

En fredag eftermiddag i starten af marts, sad jeg for gud ved hvilken gang på nettet for at lede efter lige præcis dén hund jeg gerne ville have skulle være min! :blink:

 

Det havde jeg gjort så ofte før, men netop denne sene eftermiddag, faldt mine øjne på sitet fra Århus Dyreinternat i Tingskoven ved Århus.

Og dér....lige præcis dér foran mig, var min hund jo!!

En skøn Labrador/Schæfertæve på 14 mdr.....hun lå bare dér og nærmest tiggede om at blive min!

 

Jeg ringede straks til kæresten og fortalte at NU havde jeg fundet hunden!

Vi blev enige om at jeg skulle ringe til internatet næste dag - og som sagt, så gjort.

Stor var derfor min frustration, da det viste sig at der ikke var telefontid om lørdagen! :megaked:

Tænk nu hvis nogen allerede havde købt min hund, inden jeg kunne få kontakt med internatet mandag!!

 

Kæresten handlede mere rationelt end jeg, og foreslog straks en tur til Århus.

Igen var frustrationen over hos mig, og jeg sagde blot "hvad nu hvis hun allerede er solgt, eller alligevel ikke er den rigtige hund? Så er det langt at køre fra Odense til Århus..."

"Vil du med en tur til Århus", var svaret...."så kører vi om lidt" :klap:

 

Da vi ankom til internatet fik vi straks lov at se Chilli, som hun hedder.

Og allerede ved første øjekast var jeg solgt! :lun:

Hun stillede sig fluks med siden til i buret (et tegn på venlighed) og lod sig nusse og kæle med.

Vi fik hende med ud i en lille løbegård, og fik også lov at gå en lille tur med hende i den nærliggende skov.

Da vi kom tilbage med hende, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at hun skulle være min! :5up:

Der var dog lige det "minus", at der allerede var 3 andre par der havde reserveret hende før mig....så jeg spurgte forsigtigt om hvor store mine chancer for at få hende var?

Internatet var ikke i tvivl - Chilli måtte gerne komme med os hjem til Odense og havde nu fået en ny ejer :banan:

Jeg var LYKKELIG!

 

De følgende måneder er bare gået helt suverænt, og Chilli og jeg har i dén grad vænnet os til hinanden.

Hun er også faldet 100% til når weekenden tilbringes hos kæresten og har indtaget hus såvel som have, som om det altid har været hendes :lol:

 

Internatet ville gerne følge lidt med i, hvordan det er gået Chilli og selvfølgelig sagde jeg ja til dét.

Men da vi jo bor i Odense og internatet er i Århus, var det ikke sådan lige at komme på husbesøg.

Det blev derfor aftalt, at jeg med jævne mellemrum mailer om, hvordan det går med Chilli.

 

Den første mail blev afsendt 3 dage efter hjemkomsten og var vedhæftet et par billeder.

 

Den 1/4-10 modtager jeg så en mail fra formanden for Dansk Dyreværn i Århus, som har fået videresendt min mail fra internatet, og som nu gerne vil have tilladelse til at offentliggøre min mail og billederne af Chilli i den næste udgave af bladet Vore Dyr :-D

Dette siger jeg selvfølgelig god for, og den 8. juni modtager jeg så et eksemplar af bladet hvori er en artikel på 2½ side med billeder om Chilli's omplacering fra Århus til Odense.

 

Om jeg blev glad og stolt? :-)

Ja, det kan I bide jer selv i tungen på at jeg gjorde!

En rigtig solstrålehistorie, som internatet selv skriver i denne hilsen til os:

 

Hej med jer!

Jamen altså!

Hvis ikke dette er en solstrålehistorie, så ved jeg ikke, hvad der er.

Hvor er vi glade for, at hun kom til at bo netop hos dig.

Det lyder som om, I er det perfekte match, og jeg tror ikke Chilli kunne have fået et bedre hjem.

Hav det fortsat godt!

 

Mange hilsner os alle fra Internatet

 

P.S. artiklen og billederne fra Vore Dyr kan ses - og læses - i mit fotoalbum i min profil.

Redigeret af Trine199
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Stort tillykke med Chilli, som jeg selv husker som en herlig og meget glad hund. Husker? Ja, for jeg er en af Chillis gamle 'venner' fra internatet:vinken:

 

Fortsat held og lykke til jer alle tre... og hils lige Chilli-hunden fra mig, ikk'?!

 

Hilsen

Thomas

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Hej Thomas.

Aaaaai hvor sjovt at du kender Chilli! :-D

Dér kan man bare se - verden er ikke så stor "after all"

 

Og til alle jer andre - tak for jeres søde kommentarer.

mvh

Chilli & Susanne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...