Hop til indhold

Hundestrande


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Tråden for hundestrande!

 

Nævn en god strand, hvor man må have hunden med. Og nævn også, om den må være løs eller ej! :-D

 

Listen opdateres, hver gang, der kommer ny strand/ny oplevelser osv. Der linkes til folks oplevelser med stranden, så man har nemmere ved at finde ud af, om man selv har lyst til at tage på den :-D

 

København:

Amagar Strand - i snor, ingen hunde på øen! Oplevelser: 1

Amager Strand - fritløbsområde

Vandhunden - fritløbsområde på Ishøj Strand - ikke specielt menneskebadevenlig

Taarbæk Strand - i snor. Oplevelser: 1, 2

Dragør Strand - i snor, lille fritløbsområde. Oplevelser: 1,

 

Nordsjælland:

Rørvig Strand - i snor

Liseleje Strand - i snor. Oplevelser: 1, 2

Herslev Strand - i snor. Oplevelser: 1

 

Sydsjælland:

 

Fyn:

Bøsøre Strand - i snor. Oplevelser: 1,

Revsøre - i snor. Oplevelser: 1,

Nyborg Strand - i snor. Oplevelser: 1,

Svendborg - Christians Minde Strand - i snor. Oplevelser: 1,

 

Århus:

Fløjstrup strand - . Oplevelser: 1,

 

Nordjylland

Løkken Strand - i snor, menneskebadevenlig. Oplevelser: 1

Redigeret af bernerazuro
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja, har lige brug for hjælp :genert:

 

Nogle, der kender nogle strande i KBH-området, hvor man må have hunde med? Helst i nærheden af Rødovre :mrgreen: Som også er badevenlige for menneskerne :blink: Jeg har intet imod, at hunden skal være i snor.

 

Brøndbystrand må man i hvert fald ikke...

Ishøj er ikke specielt badevenlig :mrgreen:

 

Jeg er ret så sikker på at der er en hunde strand ude ved Amager...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Ved godt tråden går på hundestrande i KBH, men hvis der er nogen der også kender til hundestrande i jylland elller på fyn, må de meget gerne give tip! :5up: Håber det er ok med TS? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeskove - Fritløbsområde nord for Amager Strand - Amager - København

 

har ikke prøvet den selv...så nogle skrev der på hundegalleri, at stranden er ulækker med alger lige nu? :cry:

 

Takker! :kys:

 

Fandt også lige ud af, at man må have hunden med i snor på Rørvig Strand.

 

Har indsat links til begge i startindlægget :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tårbæk strand?

Den ligger lige nord for Bellevue.

Der går bus (kan ikke lige huske nummeret) med stop lige ved stranden.

Stoppet hedder "Cottageparken". For på den modsatte side af vejen ligger en stor park, der sjovt nok hedder Cottageparken, og hvor hunde må gå løs.

Hundene må ikke gå løs på selve Tårbæk strand, men stranden er indrettet sådan, at man KAN have en vandglad hund løs uden at genere nogen.

--Op til vejen er der en stor græsplæne med borde og bænke, og hvor folk ligger, hvis de vil tage solbad.

Og nede ved vandet er der en mur, som man altså skal finde ud af at få sin hund ned fra. Det er ikke noget stort problem, da den er under 1 m. høj, og græsplænen næsten flugter med overkanten af muren. En tung hund skal nok ikke have lov til at hoppe ned selv af hensyn til forbenene.

Selve sandstranden er ret smal. Og den er delt op i tre stykker af store kampesten. Det midterste stykke er renest og mest badeegnet.

Men de andre stykker kan også sagtens bruges til hundebadning, med eller uden snor.

 

Jeg tog nogle billeder engang...

--Det hvide hus på et af billederne er toiletter og en udendørs bruser.

Der er en del sten helt inde, men vandet er rent og lækkert. Det har det i hvert fald været de 3-4 gange jeg har været der med Silke. Sidste gang for 2 år siden.

20050816 003a.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tillod mig lige at ændre din overskrift fra hundestande til hundestrande :engel: Det generede mit øje :engel:

 

Hehe, tak! Havde ikke opdaget min stavefejl :genert:

 

Du må også meget gerne ændre den til bare "hundestrande" eller noget derhenad, hvis du gider, for den handler ikke længere kun om KBHs hundestrande :lol:

 

---Vi var minsandten osse derhenne sidste år...

Jeg fandt lige nogle billeder. Et fra den "dårlige" ende af stranden, ét af en træt våd Silke på muren, og ét af Silke og vennerne i Cottageparken.

 

Dejlige billeder! :lun: Og den ser jo faktisk ganske ok fin ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke smide et autoriseret link, men alle steder må hunden være i vandkanten, endda løs :engel: så i denne hede er der frit valg ;-)

 

Nej, de må vel max være i vandet. Desuden skal man bryde loven for at komme ned til vandet :lol:

 

Men det er jo ikke det fedeste at tilbringe en dag i vandkanten anyways :mrgreen:

 

Søger strande, hvor man også kan ligge og dase på stranden :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Det bliver nok desværre svært at overholde kravet... :hmm:

Selvom jeg så bar Mio ned i vandet.. for når han først har været ude og hente noget i vandet, så er der ikke meget der kan stoppe ham i hans sejrsrunde inde på stranden.. Kan lige se ham sjaske rundt mellem solbader-nymferne med vand, sand og savl over alt! :lol: :slem: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv!

 

Vi var på Amager Strand i går, den var absolut ikke fed (har ikke prøvet fritløbsområdet dog, tror jeg).

 

Størstedelen af den del af bredden, hvor hundene må være, er der dæmmet op med nogle bjælker, så der er en meter vel fra vandbund til over. Derudover er området plumråddent og der er fyldt med fluer... Ad, ad, ad. Så jeg var parrat til at droppe strandtur.

 

Men så fik vi øje på, at på den anden side af broen længere nede, var der da vidst sandstrand. Så der stilede vi ned og der var stranden også rigtig fin :banan: Men der var simpelthen stuvende fyldt op med mennesker...

Derudover blev vanden lynhurtigt dybt, så man kunne ikke rigtig pjatte, hvor hunden kunne bunde :shock: Tror man skulle sølle 3 meter ud, så var Møffe nød til at svømme.... Og der var så mange mennesker, at man ikke rigtig kunne lave noget, der hvor han jo kunne bunde...

 

Næste ting var, at der faktisk var pænt meget olie i vandet (der sejler både og området er omkranset af den nye badeø). Først troede jeg bare, at der var en sjælden plet her og der - men sådan forholdt det sig altså desværre ikke, man kunne faktisk ikke kigge ned i vandet, uden at man kunne se en olieplet enten her eller der eller begge steder! :shock: Så vendte vi altså om og kørte hjem og Møffe blev skyllet igennem! :shock:

 

Øv øv øv altså! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Æv!

 

Vi var på Amager Strand i går, den var absolut ikke fed (har ikke prøvet fritløbsområdet dog, tror jeg).

 

Størstedelen af den del af bredden, hvor hundene må være, er der dæmmet op med nogle bjælker, så der er en meter vel fra vandbund til over. Derudover er området plumråddent og der er fyldt med fluer... Ad, ad, ad. Så jeg var parrat til at droppe strandtur.

 

Men så fik vi øje på, at på den anden side af broen længere nede, var der da vidst sandstrand. Så der stilede vi ned og der var stranden også rigtig fin :banan: Men der var simpelthen stuvende fyldt op med mennesker...

Derudover blev vanden lynhurtigt dybt, så man kunne ikke rigtig pjatte, hvor hunden kunne bunde :shock: Tror man skulle sølle 3 meter ud, så var Møffe nød til at svømme.... Og der var så mange mennesker, at man ikke rigtig kunne lave noget, der hvor han jo kunne bunde...

 

Næste ting var, at der faktisk var pænt meget olie i vandet (der sejler både og området er omkranset af den nye badeø). Først troede jeg bare, at der var en sjælden plet her og der - men sådan forholdt det sig altså desværre ikke, man kunne faktisk ikke kigge ned i vandet, uden at man kunne se en olieplet enten her eller der eller begge steder! :shock: Så vendte vi altså om og kørte hjem og Møffe blev skyllet igennem! :shock:

 

Øv øv øv altså! :evil:

 

Æv æv æv æv!!!!!

 

Hvis du har lyst til at køre lidt længere, kan jeg altså varmt anbefale liseleje strand... Mine svigerforældre bor næsten lige ved siden af, så vi har efterhånden været der MANGE mange gange :-)

 

Det er en virkelig lækker strand. I fredags var jeg afsted med et par veninder og deres hunde basser også.. vi ankom kl. 18, og wow wow wow, hvor var der mange mennesker... Jeg tænkte, ej det går sku da aldrig.

 

Meeeen, alle vovserne var ude at svømme - og selvom de ikke må, havde vi dem fri.. ( Og ja jeg ved godt at det ikke er tilladt ) :roll:

Men for pokker hvor de elskede det. Der var pakket med mennesker, gamle som små... Caia SÅ dem slet slet slet ikke, hun så kun vandet!

 

Min blå tøs overraskede mig 2 tal meget, jovist er hun glad for vand, og svømmer gerne og løber ud efter bolde osv. Hun er en vandhund...

Men fredag var hun bare en ægte svømme prof. Hun svømmede laaaaangt ud, sammen med to af mine veninder, og nøj hvor hun elskede det. Hun var der ude i lang tid, og fra tid til anden var hun inde på lands, for at få en pause, og bare kigge. :lun:

 

Da vi var færdige med at svømme, gik vi op til is huset og fik kæmpe is! Mums. Vi sad der vel i 2 timer, hyggede og fik snakket en masse. Alt i mens at Caia og en venindes hund lå og slappede af. Børn løb forbi, fremmede kom og satte sig ved de andre bænke, og der kom mange hunde forbi også. Det var såååå god træning for Caia! Hun sagde vov et par gange, men det var fordi hun gerne ville hilse på de finske lap hunde som kom forbi.... Da vi kl. halv ti kørte mod Søborg, havde jeg et stk. meget meget træt Aussie pige, som bare faldt omkuld...

 

Sorry for mit sidespring... Haha - Ville bare lige dele vores oplevelse på stranden :-)

 

Liseleje strand er som sagt virkelig dejlig.... Kæmpe stor, så man kan sagtens finde sin egen lille oace.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var en rigtig ØV oplevelse! :(

 

Lyder som en dejlig strand! Må lige undersøge nærmere ang. beliggenhed :mrgreen:

 

Men det er sikkert for langt til i dag. Vi regner med at tage til Dragør Strand her når min far er halvvejs igennem at male vores halløj-jeg-ikke-kan-huske-hvad hedder lige under vores tag. For vi er da ved at omkomme i varmen herhjemme, 30,4 ca. termometeret *pruuuh* Og der var en ude på Amager Strand, som sagde, at hundene gerne måtte være der på Dragør Strand. Nu må vi se, vi satser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var en rigtig ØV oplevelse! :(

 

Lyder som en dejlig strand! Må lige undersøge nærmere ang. beliggenhed :mrgreen:

 

Men det er sikkert for langt til i dag. Vi regner med at tage til Dragør Strand her når min far er halvvejs igennem at male vores halløj-jeg-ikke-kan-huske-hvad hedder lige under vores tag. For vi er da ved at omkomme i varmen herhjemme, 30,4 ca. termometeret *pruuuh* Og der var en ude på Amager Strand, som sagde, at hundene gerne måtte være der på Dragør Strand. Nu må vi se, vi satser :mrgreen:

 

Liseleje - det var der vi var oppe i går, det tager vel ca. 45 minutter at køre derop (måske en time, jeg ved det ikke helt). Fantastisk strand, og så er der et stort område bag stranden der også er super at lufte hund på.

 

Der er rimelig mange mennesker, men mest nede ved parkeringspladsen. Hvis man går langs stranden kan man godt finde steder uden alt for mange mennesker - og som du kan se på Buddhas billeder, så var der nogle få spots uden mennesker.

 

Jeg tror vi kører derop igen i eftermiddag - bare fordi vi kan og fordi Samson har det rimeligt varmt pt. Og så forstyrrer han ikke når vi skal se fodbold:blink:

 

Amager strand skulle efter sigende være ganske ulækker lige pt. da der har været beach party både fredag og lørdag aften - og der var ikke opstillet ekstra toiletter:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liseleje - det var der vi var oppe i går, det tager vel ca. 45 minutter at køre derop (måske en time, jeg ved det ikke helt). Fantastisk strand, og så er der et stort område bag stranden der også er super at lufte hund på.

 

Der er rimelig mange mennesker, men mest nede ved parkeringspladsen. Hvis man går langs stranden kan man godt finde steder uden alt for mange mennesker - og som du kan se på Buddhas billeder, så var der nogle få spots uden mennesker.

 

Jeg tror vi kører derop igen i eftermiddag - bare fordi vi kan og fordi Samson har det rimeligt varmt pt. Og så forstyrrer han ikke når vi skal se fodbold:blink:

 

Åååhr, kunne være, man kunne overtale far til den lange tur så...? Hvad tid regner du med at køre? Det er ligesom eftermiddag nu :mrgreen:

 

Krak sagde 52 eller 53min herfra.

 

Amager strand skulle efter sigende være ganske ulækker lige pt. da der har været beach party både fredag og lørdag aften - og der var ikke opstillet ekstra toiletter:shock:

 

Ydk, nasty... Havde så ikke indtryk af, at det var afføring, der var problemer med det første stykke, men kan da godt være :badr: Det var brunt og blødt overalt og fluerne sværmede i hvert flad :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...