Hop til indhold

Den bedste aktivering/træning af labrador


Gæst Loke
 Share

Recommended Posts

Gæst Jørgen Larsen

Jeg har en Schæfer/Labradore tæve, vi træner i DCH Brønderslev,

Laika er ret vild med at komme der ud og udfører opgaverne, vi starter altid med lineføring som hun elsker, både med og uden line går hun meget pænt, og jeg kan se hun har det sjovt med det, derefter får hun fri i nogle minutter hvor vi leger med hendes ynglingsbold, så lægger jeg et spor ud som hun senere skal følge, det er gerne ca 25 m. langt, så lægger jeg 3 emner ud til feltsøgning ( en gammel handske, en aportpind, og en gammel sko ) som hun skal finde og komme med, hun er rigtig stolt når hun har fundet en af delene og kommer glad med den, får en godbid og render inde efter det næste til hun har funde alle 3 emner, derefter går vi en tur i skoven, som er en af hendes foretrukne steder at rode rundt, kommer tilbage og går spor, leger lidt med bolden igen som belønding for hendes arbejde, går over til spring og tilbage spring på springbrættet, det er hun meget glad for udfører, laver lidt aport og indkald, stå, sit og dæk øvelser, er der noget hun ikke lige gider den dag, så hopper vi over den øvelse, for det som det hele drejer sig om er at hun har det godt med øvelserne, og vi har det sjovt der ude, alt vi laver på banen skal være en posiktiv oplevelse for Laika, og ikke noget hun skal være tvunget til, somme tider når vi kommer ud på banen gider hun ikke rigtigt, så leger vi lidt der ude og går en god lang tur i stedet for.

Det er så lidt af det jeg aktivere og træner med en Labradore, og vi nyder det begge to bare at være sammen i naturen og den friske luft

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man lære en hund, at være glad for at apportere?

 

Luna gider ikke.. Hun er MEGET doven anlagt..

 

Hun kan godt, hvis det SKAL være.. Vi gik i DcH i Køge i 3 år.. Og har da været til et par konkurrencer og endte med at blive B hunde (med en 3. plads i Nivå og som en yderligere bonus en 2. plads i klubmesterskabet i Køge)

 

Vi nåede ikke at træne som B-hunde, før jeg valgte at stoppe.

 

Jeg har efterfølgende indset, at Luna nok ikke var så doven, som jeg troede.. Næh.. det var ømhed i hele kadaveret.. en C hofte (højre) og en 1 albue (venstre) gør at hun kompenserer og det har hun faktisk lidt under meget længe:(:(

 

Men nu får vi gjort noget ved det, og hun er blevet mere glad og energisk, så måske vi skulle se at komme i omdrejninger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Jeg har efterfølgende indset, at Luna nok ikke var så doven, som jeg troede.. Næh.. det var ømhed i hele kadaveret.. en C hofte (højre) og en 1 albue (venstre) gør at hun kompenserer og det har hun faktisk lidt under meget længe:(:(

 

Men nu får vi gjort noget ved det, og hun er blevet mere glad og energisk, så måske vi skulle se at komme i omdrejninger..

 

Det er skøndt at høre du har fået en glad og ernergisk hund igen,

det kan sommetider være svært at finde ud af om hunden ikke gider, eller den har problemer,

de kan jo desvære ikke fortælle hvordan de har detselvom det kunne være skøndt en gang i mellem hvis de kunne tale :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skøndt at høre du har fået en glad og ernergisk hund igen,

det kan sommetider være svært at finde ud af om hunden ikke gider, eller den har problemer,

de kan jo desvære ikke fortælle hvordan de har detselvom det kunne være skøndt en gang i mellem hvis de kunne tale :-D

 

Ja, og så er det min første hund samtidig.. Jeg har mange problemer med at læse.. eller måske nærmere tro på, at det jeg ser, er det det er..

 

Men nu ved vi det, og hun bliver brugt.. men ikke FOR brugt..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...