Hop til indhold

Problemer med e-mail adviseringer


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Igennem længere tid, har jeg haft lidt problemer med mine e-mailadviseringer om de tråde jeg følger.

 

Klikker jeg på link og kigger en tråd og så 5 min efter kigger i tråden igen pga ny besvarelse, ja så ryger jeg frem til den sidstlæste post. Det kan være lidt irriterende, når der er svaret 15 gange og man hele tiden selv skal skifte til den nye post med sider og scroll.

 

Jeg tror at det handler om et par timer. Er der gået mere siden sidste besvarelse, så funker det fint :neutral:

 

 

Er det noget, der kan rettes eller må jeg bare leve med det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Igennem længere tid, har jeg haft lidt problemer med mine e-mailadviseringer om de tråde jeg følger.

 

Klikker jeg på link og kigger en tråd og så 5 min efter kigger i tråden igen pga ny besvarelse, ja så ryger jeg frem til den sidstlæste post. Det kan være lidt irriterende, når der er svaret 15 gange og man hele tiden selv skal skifte til den nye post med sider og scroll.

 

Jeg tror at det handler om et par timer. Er der gået mere siden sidste besvarelse, så funker det fint :neutral:

 

 

Er det noget, der kan rettes eller må jeg bare leve med det ?

 

Det er korrekt at man ryger til den sidstlæste post, det gør den fordi, at det er indlægget efter denne post, som er nyt for dig. Men det er fordi du klikker på ikonet - gå til sidste nye indlæg ikke?

 

Det er ikke linket fra samme email du klikker på 2 gange vel? Det link viser altid samme indlæg, det er først når der kommer ny email, at den går til næste ulæste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Det er korrekt at man ryger til den sidstlæste post, det gør den fordi, at det er indlægget efter denne post, som er nyt for dig. Men det er fordi du klikker på ikonet - gå til sidste nye indlæg ikke?

 

Det er ikke linket fra samme email du klikker på 2 gange vel? Det link viser altid samme indlæg, det er først når der kommer ny email, at den går til næste ulæste.

 

 

Jeg snakker ikke om linket sidste nye indlæg :-D

 

Men når jeg får e-mail adviseringer. Får jeg en mail om: Svar på udstilling, ja så klikker jeg på den og læser indlægget. Så sletter jeg min mail og kigger videre på nettet. 5-10-60 min senere får jeg måske en NY mail om at der igen er svaret i tråden. Og nu kikser det. Jeg trykker på den nye mail og vupti ryger jeg ikke til det NYE indlæg, men det gamle :neutral:

 

Også selvom det måske er svaret 15 gange i denne tråd og jeg har fået 15 mails siden jeg læste første gang i tråden.

 

Jeg er på flere dyreforums og har aldrig haft probs med dette her. Ny mail betyder i mine øjne at jeg BØR komme til det nye indlæg :-D

 

 

Forstår du ?

 

Ved godt det er lidt kringlet..

 

Er der virkelig ikke andre der har samme problem ?

 

 

Går der fx 2-3 timer inden der bliver svaret i tråden, så er der nada problem :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det er ved meget aktive tråde det glipper!

 

Jeg skal lige tænke lidt over denne, men jeg tror det er fordi du "ignorerer" de 10-15 emails der er kommet mellem den første email og den sidste email - jeg mener at når du klikker på et link i en email påmindelse, så sættes der et status tegn i databasen så systemet ved at du har besøgt indlægget, det gør der så ikke ved de næste eks. 10 email, og når du så først besøger linket i den 11. email så "tror" systemet ikke du har set de forgående 10 indlæg.

 

Jeg er ikke sikker på dette, så jeg undersøger det nærmere, om der er en indstilling jeg ikke har set :-)

 

Kunne jeg få dig til at sende den første email og en af de andre og så den sidste email du har modtaget - jeg kunne godt tænke mig at se dem?

 

Andre der har samme problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg er på flere dyreforums og har aldrig haft probs med dette her. Ny mail betyder i mine øjne at jeg BØR komme til det nye indlæg :-D

 

 

 

Også ved lige så aktive tråde?

 

Ny email betyder også nyt indlæg, men det betyder ikke, at alle emails skal gå til sidste indlæg.

 

Hver email er tilknyttet ét nyt indlæg.

 

Nyt indlæg, betyder sidste nye indlæg, siden dit sidst læste indlæg i tråden.

 

Jeg mener kun man får én email påmindelse, og besøger man ikke dette link, får man ikke flere fra samme tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Også ved lige så aktive tråde?

 

Ny email betyder også nyt indlæg, men det betyder ikke, at alle emails skal gå til sidste indlæg.

 

Hver email er tilknyttet ét nyt indlæg.

 

Nyt indlæg, betyder sidste nye indlæg, siden dit sidst læste indlæg i tråden.

 

Jeg mener kun man får én email påmindelse, og besøger man ikke dette link, får man ikke flere fra samme tråd.

 

 

Ganske som du skriver :-D En e-mail er knyttet til et indlæg :-D

 

Nej man får ikke mails, før man har besøgt siden og læst de andre indlæg :-D Derfor jeg ikke fatter hvorfor jeg ryger tilbage til et indlæg (det samme konstant), jeg måske har læst for 45 min siden og jeg har besøgt siden 5 gange siden (5 nye mails)

 

Jeg bruger gmail og den samler jo trådene i affaldsspanden. Men kan ikke forestille mig, problemet ligger deri. Jeg er på diverse marsvinefora og der har jeg aldrig problemer med at komme til MIT sidste ikke-læste indlæg :-)

 

 

Kan ikke se din mail, hvis jeg skal sende de 3 mails afsted. Kan du sende den i en pb ?

 

Medmindre jeg bare skal klippe dem ind i en pb alle 3 ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jeg tror heller ikke problemet er gmail - men fy skamme dem, hvordan kan de finde på at smide SÅ vigtige email i skraldespanden :mrgreen:

 

Du videresender dem blot til webmaster snabela hunde-forum.dk

 

Jeg er ked af at sige det, men det er MIG, der smider dem i skraldespanden :oops::lol:;-)

 

Jeg bruger en del tid herinde og når man så får "100" adviseringer i indbakken, så må nogen af dem altså ryge ud :engel:

 

Jeg sender dem straks afsted til dig, tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg troede de blev anset som SPAM hehe.

 

De emails der udsendes, er faktisk ens, forstået på den måde, at de går til sidste indlæg der er skrevet.

 

"Problemet" er den tid der styrer hvornår en tråd er set, jeg har muligvis sat denne højt for at undgå server belastning, det vil jeg kigge på.

 

Det virker fint på andre fora med meget aktive indlæg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Ok, jeg troede de blev anset som SPAM hehe.

 

De emails der udsendes, er faktisk ens, forstået på den måde, at de går til sidste indlæg der er skrevet.

 

"Problemet" er den tid der styrer hvornår en tråd er set, jeg har muligvis sat denne højt for at undgå server belastning, det vil jeg kigge på.

 

Det virker fint på andre fora med meget aktive indlæg?

 

Ja jeg har aldrig haft problemer. Og jeg bruger 3 vidt forskellige marsvine-fora dagligt :-D

 

Selv med de tråde, der indimellem bliver bombarderet med indlæg indenfor kort tid :-D

 

 

Kan ikke forstå, der ikke er andre herinde, der ikke ser det. Måske bruger jeg bare mere e-mail advisering eller :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jeg har ændret så det er databasen der bestemmer hvilke tråde der er set nu, det gør den automatisk, det kræver så flere server kræfter, men jeg tror ikke det er et problem.

 

Gammel indstilling var cookie baseret, så jeg er spændt på at høre om du er tilfreds med resultatet nu :-)

 

Forårsager det problemer, så må jeg bare leve med det "gamle" :-D

 

Tusind tak for hjælpen - jeg vil afprøve det, så snart det er muligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Har lige prøvet at bruge link på de 3 mails jeg sendte til dig og nu ryger jeg tilbage til indlæg der er skrevet den 8. og 9. maj :confused: i stedet for at ryge til det samme indlæg hver gang.

 

Jeg prøver lige at se om det funker, når jeg får nye e-mail adviseringer i løbet af dagen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...