Hop til indhold

Har tabt sig meget efter operation og vil ikke tage på...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Nala gik jo igennem en større operation for lidt over en måned siden og har tabt sig en del.

 

Hun fik skånekost (Ris, kylling, fisk og tørfoder) over mange gange om dagen... Vi er nede på 3 gange om dagen, men det er som om hun ikke er særlig interesseret i hendes mad længere. Og hvis der ikke kommer noget andet i, såsom tun, torskerogn, osv, så vil hun slet ikke i nærheden af hendes mad.

 

 

Jeg kunne godt være hård og bare serverer den "kedelige" skål med tørpiller, men når hun nu egentlig skal tage på igen, har jeg bare ikke samvittighed til at hun skal undvære hendes mad...

 

 

Hvad gør jeg lige?

 

Nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal hun stadig have skånekost? Ellers kunne du jo købe en sæk hvalpefoder (som der er meget fedt i) og begynde med det. Lidt efter lidt kunne du så blande mere og mere af hendes normale foder i.

 

Som regel kan de godt lide noget med fedt i, så hvis hun må få det, kan det enten være hvalpefoder, "performance" foder eller tilskud af f.eks. lakseolie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal hun stadig have skånekost? Ellers kunne du jo købe en sæk hvalpefoder (som der er meget fedt i) og begynde med det. Lidt efter lidt kunne du så blande mere og mere af hendes normale foder i.

 

Som regel kan de godt lide noget med fedt i, så hvis hun må få det, kan det enten være hvalpefoder, "performance" foder eller tilskud af f.eks. lakseolie.

 

 

Nej hun får ikke skånekost mere...

 

Hvalpefoder gider hun slet ikke. Pillerne er ikke store nok for hende... Ellers en god idé...

 

Lakseolie får hun også i hendes mad...

 

 

Hun er bare SÅ kræsen og har nemt ved at tage dårlige madvaner til sig, såsom altid at skulle have noget ekstra i maden... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke kunne være hård, havde nok bare givet hende det lækre i indtil hun er på normalvægten.:oops:

 

Det er svært at være hård overfor en GD, de er jo så følsomme.. men ellers kunne du jo bare prøve at lade være med at give hende noget i morgenmaden, og hvis hun ikke spiser det, så må hun vente til frokost eller aften hvor hun får lidt lækkert i:???:.

 

Mht de dårlige madvaner er det jo nok også fordi de er så pokkers stædige "my way or the highway" (Freya's motto):roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke kunne være hård, havde nok bare givet hende det lækre i indtil hun er på normalvægten.:oops:

 

Det er svært at være hård overfor en GD, de er jo så følsomme.. men ellers kunne du jo bare prøve at lade være med at give hende noget i morgenmaden, og hvis hun ikke spiser det, så må hun vente til frokost eller aften hvor hun får lidt lækkert i:???:.

 

Mht de dårlige madvaner er det jo nok også fordi de er så pokkers stædige "my way or the highway" (Freya's motto):roll:

 

 

Lige det forslag du kommer med om at lade morgenmaden være ren piller, har jeg forsøgt i dag. Hun har ikke rørt hendes mad... Hmm

 

 

Det ender nok med at jeg føjer hende...

 

 

Ja de er sgu nogle stædige asner!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg vil heller ikke tage på, men der sker alligevel :vedikke:

 

Spiser hun overhovedet ikke af sit foder?

 

Hvis hun gør, så plejer det at virke at skære drastisk ned på den daglige ration, helt ned til 1/3 af den samlede mængde.

 

Server 3 måltider og fjern skålen efter 5 minutter.

 

Virk totalt ligeglad med om hun spiser eller ej! Foderet er et tilbud til hende, ikke andet.

 

Når hun er oppe på at spise disse 3 måltider begynder du at give en lille smule mere dagligt, til hun er oppe på fuld mængde.

 

Der er noget psykologisk i det for hunden kun at få tilbudt små portioner og ligeledes at de oplever at æde op.

 

Hvis du ikke vil dette, ser jeg ingen anden udvej end at føje hende med lækkerier, men hun sulter sig vel næppe ihjel. Hendes vægt betyder garanterer mere for dig end for hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil heller ikke tage på, men der sker alligevel :vedikke:

 

Spiser hun overhovedet ikke af sit foder?

 

Hvis hun gør, så plejer det at virke at skære drastisk ned på den daglige ration, helt ned til 1/3 af den samlede mængde.

 

Server 3 måltider og fjern skålen efter 5 minutter.

 

Virk totalt ligeglad med om hun spiser eller ej! Foderet er et tilbud til hende, ikke andet.

 

Når hun er oppe på at spise disse 3 måltider begynder du at give en lille smule mere dagligt, til hun er oppe på fuld mængde.

 

Der er noget psykologisk i det for hunden kun at få tilbudt små portioner og ligeledes at de oplever at æde op.

 

Hvis du ikke vil dette, ser jeg ingen anden udvej end at føje hende med lækkerier, men hun sulter sig vel næppe ihjel. Hendes vægt betyder garanterer mere for dig end for hende :-D

 

 

Tak for råd :5up:, dog ikke en jeg vil benytte mig af. Nala har altid været meget speciel med hendes spisevaner og er 1000% sikker på dette ikke vil virke og hendes vægt må ikke komme længere ned heller...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak for råd :5up:, dog ikke en jeg vil benytte mig af. Nala har altid været meget speciel med hendes spisevaner og er 1000% sikker på dette ikke vil virke og hendes vægt må ikke komme længere ned heller...

 

Så er der vel kun tilbage at diske op med lækkerier...

 

Noget andet er, at hvis man går ind i noget med fast overbevisning om, at det ikke vil lykkes, så er der større sandsynlighed for at det netop ikke lykkes..

Hvis hun var min hund ville jeg føje hende og begynde at diske op med det hun kan lide :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke så mange kloge ord, men 'lider' selv under en vaps som er lidt spisende/kræsen. Nelson måtte gerne tage lidt på (han vokser jo endnu, men er tynd), så jeg giver mad med lidt mere fedt i og så forskellige toppings hver dag.

Tør næsten ikke fortælle det, men jeg har læst en tråd på et engelsk bulldog forum med gode ideer til at putte på maden, så dem bruger jeg her i huset:oops:. Jeg vil egentlig bare sige, at jeg forstår din frustration. Man bliver sådan lidt ked af det, når den bette ikke vil spise...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke så mange kloge ord, men 'lider' selv under en vaps som er lidt spisende/kræsen. Nelson måtte gerne tage lidt på (han vokser jo endnu, men er tynd), så jeg giver mad med lidt mere fedt i og så forskellige toppings hver dag.

Tør næsten ikke fortælle det, men jeg har læst en tråd på et engelsk bulldog forum med gode ideer til at putte på maden, så dem bruger jeg her i huset:oops:. Jeg vil egentlig bare sige, at jeg forstår din frustration. Man bliver sådan lidt ked af det, når den bette ikke vil spise...

 

/Mette

 

 

Hvad putter du så ovenpå maden? Er ved at løbe tør for idéer... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp på 14 uger ville heller ikke rigtig tage på - så fik jeg råd fra Chili Con Caia om at bruge luposan biomineral. Dette har jeg så brugt nogen tid og det har fået vægten til at gå op fra 4 kg til nu 7 kg - sådan han han har taget de 500 gram på i ugen som han skulle i følge hans race.

Ved ikke om du kan bruge det til noget :vedikke: men måske i kombination med de andre lækkerier du vælger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp på 14 uger ville heller ikke rigtig tage på - så fik jeg råd fra Chili Con Caia om at bruge luposan biomineral. Dette har jeg så brugt nogen tid og det har fået vægten til at gå op fra 4 kg til nu 7 kg - sådan han han har taget de 500 gram på i ugen som han skulle i følge hans race.

Ved ikke om du kan bruge det til noget :vedikke: men måske i kombination med de andre lækkerier du vælger :-)

 

 

Er det pulver, eller?

Hvor køber du det?

Prisklasse?

I hvor stor mængde kan man købe det og hvor længe holder det?

 

 

 

Undskyld alle spørgsmålene... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det pulver, eller?

Hvor køber du det?

Prisklasse?

I hvor stor mængde kan man købe det og hvor længe holder det?

 

 

 

Undskyld alle spørgsmålene... :oops:

 

Jeg har købt det hos safedog: Safedog.dk - livsstilsprodukter til kaeledyr og deres ejere...

 

Der er dog en fejl på deres side - der er ikke 1000 gram i den store men 1200 gram.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad putter du så ovenpå maden? Er ved at løbe tør for idéer... :vedikke:

 

Jamen altså, nu bliver det pinligt, for nu kommer det frem, hvor skør jeg i virkeligheden er....:genert:

Men here goes: leverpostej, et kogt æg, tun på dåse inkl. olie, makrel i tomat, rognguf, revet cheddar, en trekant leende ko smøreost, kallun, A38, kyllingetern, kogt kylling, stegt kød uden krydderi (fx roastbeef). :oops:

 

Så kan jeg vist ikke komme på flere..... Og nej, Nelson spiser ikke sin mad hvis der er leverpostej på hver dag, han vil spise varieret... :engel:

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Fodrer du med tørkost? Hvad med at prøve noget andet (barf, lokke lokke)? Petrine er altid sulten, æder gerne smeltede fuglelig på stranden, men tørkost, fy føj

 

 

Ja jeg fodre med tørkost... Det er i princippet ikke det der er problemet. Problemet er, at hun vil have noget ovenpå altid :stupid:

 

barf, hmm.... Ved jeg ikke rigtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg fodre med tørkost... Det er i princippet ikke det der er problemet. Problemet er, at hun vil have noget ovenpå altid :stupid:

 

barf, hmm.... Ved jeg ikke rigtigt...

Har du prøvet at skifte foder?

Da jeg fik Kency, røg hun kort tid efter på allergifoder, men hun ville bare ikke spise det - kun hvis der kom noget ovenpå. Så prøvede vi at køre hende over på Orijen (som Sitto fik) - og så røg det ned uden noget som helst på! :5up:

 

Men ellers plejer jeg at være sådan en som er hård - de måtte spise når der var mad, og gjorde de ikke måtte de vente til næste måltid! I starten gik der da nogle dage hvor Kency ikke spiste - men hun fandt ud af at maden blev serveret og fjernet igen, så måtte man jo spise hvis man var sulten og ikke ville vente til næste måltid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at skifte foder?

Da jeg fik Kency, røg hun kort tid efter på allergifoder, men hun ville bare ikke spise det - kun hvis der kom noget ovenpå. Så prøvede vi at køre hende over på Orijen (som Sitto fik) - og så røg det ned uden noget som helst på! :5up:

 

Men ellers plejer jeg at være sådan en som er hård - de måtte spise når der var mad, og gjorde de ikke måtte de vente til næste måltid! I starten gik der da nogle dage hvor Kency ikke spiste - men hun fandt ud af at maden blev serveret og fjernet igen, så måtte man jo spise hvis man var sulten og ikke ville vente til næste måltid ;-)

 

 

Har stærkt overvejet af skifte til Oliver's... Smagsprøverne kan hun i hvert fald godt lide... Synes bare ikke selve pillerne er ret store... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg fodre med tørkost... Det er i princippet ikke det der er problemet. Problemet er, at hun vil have noget ovenpå altid :stupid:

 

barf, hmm.... Ved jeg ikke rigtigt...

 

Barf er jo grundlæggende så lækkert, at der ikke behøves noget ovenpå :engel:

 

Lille Petrine, som gladeligt deler flødeskum etc med alt og alle, forsvarer sin barf mod alle uanset størrelse, for det er SÅ lækkert ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...