Hop til indhold

Opdatering på hvalpetræning

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Ja nu var i mange der var så søde til at svare mig og "give mig ret i" at det ikke var helt ok den måde træneren behandlede mig og skipper på til vores første træningsgang http://www.hunde-forum.dk/traening/16335-lidt-ov.html så jeg synes lige i skal have den positive opdatering :-D

Jeg ventede et par dage hvor jeg lige skulle falde ned og så sendte jeg en mail til træneren. Jeg skrev først en lidt sur klade, men så tænkte jeg mig om og valgte at vende situationen om. Så jeg skrev og spurgte om hun kunne hjælpe med nogle træningsmetoder der kunne få skipper til at hilse mere roligt på de andre hvalpe. Jeg fik et meget sødt svar tilbage om at det skulle jeg da ikke tænke på for han var jo bare en normal labradorhvalp osv... :confused:

Det stemte jo slet ikke overens med hendes tidligere opførsel, men jeg valgte at tro at hun enten havde fået tænkt sig lidt om og nu trak i land, eller at hun bare havde en ret sær omgangstone på træningspladsen...

Vi har nu været afsted 2 gange siden og det går faktisk rigtig godt... Skipper er meget mere fokuseret på mig og ikke så meget på de andre hvalpe og han er super dygtig til specielt kontaktøvelser og indkald. Og vi deltager i fri leg sammen med de andre hvalpe!! :mrgreen: og træneren taler nu pænt og sobert til mig og skipper...

Hvorfor det gik så skævt den første gang ved jeg stadig ikke og det er sådan set også ligemeget nu for nu er træningen sjov både for mig og skipper :klap:og jeg tror faktisk at vi fortsætter på unghundeholdet med samme træner når den tid kommer...

Bare lige for at der ikke er nogen der læser det her forkert, så har jeg aldrig bedt om eller forventet særbehandling, bare at vi skulle deltage på lige fod med de andre og uden at blive talt ned til, og det er det vi har opnået nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have :-D

Træneren er stadig en lidt speciel type, og jeg synes måske godt hun kunne være mere "brugervenlig" når hun starter et nyt hold op så der ikke opstår misforståelser. Men jeg har vist luret hendes facon og hun virker faktisk ret dygtig. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet andre hundetrænere, men så længe vi arbejder med positiv forstærkelse og jeg kan se at hunden lærer noget på en god måde så er jeg tilfreds :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Kan være hun læste din tråd herinde :mrgreen:

Godt at det blev bedre. Nogle gange kommer man lige forkert ind på hinanden. Og det er så surt, hvis det så går ud over ens forhold til træningen og ikke har lyst til at komme afsted. Det var DKK, ikke?

Og ps: fedt at I har styr på indkald og kontaktøvelser! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan være hun læste din tråd herinde :mrgreen:

Godt at det blev bedre. Nogle gange kommer man lige forkert ind på hinanden. Og det er så surt, hvis det så går ud over ens forhold til træningen og ikke har lyst til at komme afsted. Det var DKK, ikke?

Og ps: fedt at I har styr på indkald og kontaktøvelser! :5up:

haha det havde jeg faktisk overvejet siden hun ændrede sig så drastisk. Men ja jeg er glad for at vi gav det en chance til selvom jeg må indrømme jeg ikke havde meget lyst til at køre derud igen, men kom jo så bare hjem i totalt godt humør :klap:

Og styr på indkald... hmm det fungerer vist bedst på træningspladsen :oops: det er som om han godt ved at der skal vi være seriøse, herhjemme går det lidt så som så, men det opdager du nok på torsdag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Glad for at høre at du og Skipper nu har en positiv oplevelse til træningerne.

Må tilstå at jeg selv er en anelse bekymret, da jeg påtænker at begynde træning for unghunde med Chilli midt i august.

For Chilli er også totalt "lalleglad" når hun møder andre hunde :slem:

Hun vil sindsygt gerne hilse, lege, tumle og springe rundt med de andre - men det ER altså ikke lige altid at de små hunde (og især deres ejere!) synes det er en god idé! :shock:

Vi har været til "prøve-træning" i 3 dage og det gik egentligt nogenlunde....men det var så også gratis træning, og da brokker folk sig nok ikke over evt. brushoveder....:genert:

Men håber at hun får lov at lege med de andre hunde - ellers må vi jo til at lave en fast "legestue" for Skipper og Chilli.

Link til indlæg
Del på andre sites

I kunne evt prøve dch der er holdene vist opdelt i store og små racer. Det er nemlig også min eneste reservation ved denne træning, jeg vil rigtig gerne træne ham i at lege med små hunde og det går også rimeligt men han har bare et helt andet legemønster end mange af de små racer som helst vil løbelege.

Han har lidt kastet sin kærlighed på en lille sheltie på holdet og ejeren er noget nervøs ved det selvom både jeg og træneren naturligvis står klar til at gribe ind hvis han bliver for voldsom. Men det ville jo være nemmere hvis han gad lege med den kæmpe newfoundlænder vi også har på holdet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites