Gæst Sigurd Skrevet Juli 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2010 I disse "agurketider" har en af dagens nyheder været denne: Badestrande er fyldt med hundelort - Danmark - BT.dk Jo, hundelort på strandene, og alle andre steder, er noget svineri Nu er jeg sikker på, at ingen på HF nogensinde lader en l... ligge, men skal vi ikke samlet gå i "krig" mod de hundeejere, som ikke samler op :banan: Det er ikke fair mod alle os, som aldrig kunne drømme om, at lade hundens efterladenskab ligge, at vi skal blive upopulære, fordi andre ikke kan finde ud af, at samle op. Så næste gang, du ser en ejer, der ikke samler op, så sig noget til vedkommende. Sødt eller surt, alt efter, hvad humør du er i. Ser du en efterladt lort ligge på et befærdet sted, så sammel den op, det koster så lidt. Jeg kan ikke lade være, at drage sammenligningen til den, snart evigt, kørende kamphunde debat. Se bare hvad der kom ud af, at de fornuftige ejere af kamphunde, sagde: Det er ikke os, det er "de andre" De blev sammen med "de andre" alle ramt af reglerne i den nye hundelov. Hvis vi ikke får sat en stopper for alle "de svin" som ikke samler op, bliver vi måske alle ramt, af begrænsninger i en lov. Personligt starter jeg på morgenturen i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Det hænder ofte at jeg ikke samler op og jeg kunne aldrig finde på at gå rundt og lege politimand - generes betydeligt mere over glasskår, cigaretskod og andet knap så organisk materiale. God kamp :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Det hænder ofte at jeg ikke samler op og jeg kunne aldrig finde på at gå rundt og lege politimand - generes betydeligt mere over glasskår, cigaretskod og andet knap så organisk materiale. God kamp :5up: må erklære mig enig! på vores daglige ture kommer vi om ved at fra glasskår, poser, øldåser og andet affald, så da heller en lille bæ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 Det hænder ofte at jeg ikke samler op og jeg kunne aldrig finde på at gå rundt og lege politimand - generes betydeligt mere over glasskår, cigaretskod og andet knap så organisk materiale. God kamp :5up: :megaked::megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2010 hehe...bare vent til Lars Barrøv hører at der findes mennesker der ikke samler op......så bliver alle hunde forbudt, eller også skal de gå med røvkurv.... Jeg samler altid op...undtagen i min have... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ponys Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg samler altid op, men måske har det noget at gøre med områder man er vant til - i naturen bliver det jo væk, og én lille lort gør selvfølgelig ingenting, meen ; Jeg har 3 hunde, og har løseligt regnet på hvor meget de skider ( for jeg har ikke vejet det..endnu ) på års basis er det ca. 300 kg - jeg har boet her i flere år, så ca. 1 tons lort har jeg da "hældt" ud i nabolaget, ja + -. Heromkring er der rigtig mange hunde, og lorteproblemet er stort, man står til at kunne få opsagt sin lejekontrakt på efterladenskaber, og lige lidt nytter det. Vi er nogle der samler op, imellem de andres - for nej, vi skal ikke tage det hele nu vi er igang - ja det er holdningen, og ville da også være ganske belejligt for alle dem der ikke gider. Nej, jeg vil ikke samle 5 op hver gang min hund laver 1 - det er princip. Men jeg undres dagligt over folks ligegyldighed, jeg overlever fint en lort i naturen, men her er alle fortove og græsarealer minereret, så ikke engang hundene vil gå på noget af græsset, de gider heller ikke have lort på poterne. Ja, jeg er allerede igang med kampen heromkring - og det gælder især de plasticindpakkede lorte der ligger - folk tror de er øko med noget nedbrydeligt - men der ligger jo bunker af disse på fortovene Her har det resulteret i vold mod børn - og ja, man må ikke kaste med lort, men så lad dog være med at lade det ligge og "friste"; 12-årig sparket ned af voksen efter lortekast - Krimi - BT.dk Det er sådan et dejligt uudtømmeligt emne, hvor man kan få lov at få luft Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 hehe...bare vent til Lars Barrøv hører at der findes mennesker der ikke samler op......så bliver alle hunde forbudt, eller også skal de gå med røvkurv.... Jeg samler altid op...undtagen i min have... Vorherre til hest! - ja hvad med dem? Jeg har sg* aldrig set en rytter samle op efter sin krikke. Og en hest producerer nu engang mere "volumen" end selv den største hund. Inden Lars Barrøv forbyder eller påbyder noget vil jeg lige vise hvordan det ser ud efter at et rytteroptog er passeret forbi. der er nu gået to hverdage siden, og de har haft alle muligheder for at sende nogen for at samle op. BTW så er rytterne i allerhøjeste grad en del af en statsinstituion! - men samle op gjorde de ikke. Jeg bor lige bag hækken til venstre i billedet, og kan følge med i om de skulle dukke op hen ad vejen. På billedet fra cykelstien har jeg cirklet de fjerneste efterladenskaber ind for at vise hvad der er hestepærer og ikke. Dem tættere på giver sig selv. Forøvrigt var der mindst en hest i det optog der godt kunne have brugt en ormekur. Her på egnen er strandene fyldt med glasskår efter nætternes drukgilder, gamle bål bliver lige dækket lmed lidt sand, og kan dermed holde sig varme i flere døgn... - men det er der ingen der klager over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg giver dem fuldstændig ret, som siger, at det kan ikke være vores opgave, at samle andres efterladenskaber op :hmm: Men jeg ser sådan på det, at jeg gør det for min egen skyld. Ingen ved hvad politikere kan finde på ar lovgive om, hvis problemmet forbliver med at være så stort så mange steder. Jo, der er meget andet svineri i vore omgivelser, men hvis vi alle bare gjorde en lille indsats, kunne det måske hjælpe. De fleste ved, at rod avler rod, så jeg tror på den forebyggende indsats. Jeg har en ekstra indkøbspose i lommen, når jeg går tur, i den kommer primært dåser, plasticflasker eller andre ting, som ikke forgår i naturen. Posen med indhold bruger jeg sommetider til leg med hunden, apportering eller bare det at lade hunden bære posen. Jeg skriver ikke dette for at pudse glorie , men for at fortælle andre, at man faktisk har det rigtig godt, når man har gjort en lille insats. PS. Det gælder sikkert også personer under 20 år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg kaster lorten videre: Hvis vi fodrer med naturligt foder forsvinder lorten meget hurtigt, bliver nedbrudt af i naturen, men kemikalie og langtidsholdbare lorte holder lææænge. Naturligvis skal man rydde op (efter sig selv) og efter sin hund og her kan jeg ikke lade være med at tænke på de gummibelagte områder omkring bus stoppesteder S- stationer og andre ventesteder. TYGGEGUMMI belagte. Cigaretstumper og ølkapsler en masse omkring bænke visse steder... og glasskår Jeg samler op efter Pelle når han tømmer tarmen offentligt befærdede steder og kan jeg ikke lige finde lorten tager jeg en anden, for der er nok at tage af. Jeg vil ikke råbe efter folk, men kan finde på at tilbyde en pose, hvis en hundeejer har "glemt" sin :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Vorherre til hest! Helt enig. Jeg har selv mange gange forbandet de hestepærer langt væk Specielt fordi fodringen af heste åbenbart bevirker, at de kan være måneder om at forgå, og mine hunde synes altså, at de bare er "så lækre":madtid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ponys Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Ufatteligt disse "statsryttere" ikke har en aftale med noget kommunal oprydning. Men fordi nogen sviner, med affald eller lort, så skal alle vel ikke bare ? Jeg ser dagligt en dame her, der når hunden gør klar til aflevering og bukker ryggen, så gør hun det samme iført pose. Så går hund og dame i samme stilling, alt imens hun griber enhver klat, inden den rammer jorden !! - det er et dagligt, skønt syn :klap:som jeg dog ikke vil gøre efter. Jeg tilbyder også poser til poseløse - og samler glasskår og flasker op allevegne af hensyn til hundepoter. Men for pokker man får travlt, hvis man skal tage alt - vil også godt nyde min tur med hunden. Lovgiverne er jo ikke så bekymret for i denne sammenhæng. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg kaster lorten videre: Jamen du har da fuldstændig ret, der findes utallige andre ting, som bare smides i naturen, hvilket både er forkert, forkasteligt og utilgiveligt. Men hundelortene bliver nu gang på gang udråbt som et specielt problem. Derfor bør vi nok prøve at gøre en indsats, ellers sker der bare det samme som med kamphundene. Der bliver lavet en lov, som vil genere de mange, fordi de få ikke kan rydde op efter sig. Hvis vi bare læner os tilbage, og siger: "Det er ikke mit problem, det er de andres" så kan mediehysteri resultere i en generel chikane af hundeejere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Ufatteligt disse "statsryttere" ikke har en aftale med noget kommunal oprydning. Men fordi nogen sviner, med affald eller lort, så skal alle vel ikke bare ? Jeg vil heller ikke retfærdiggøre at nogen gør det og andre ikke. Det er bare tankevækkende at hundelorte blæses op til et stort problem, mens hestepærer, glasskår og gamle tildækkede bål på stranden nærmest bare accepteres som uundgåelige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ponys Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg vil heller ikke retfærdiggøre at nogen gør det og andre ikke. Det er bare tankevækkende at hundelorte blæses op til et stort problem, mens hestepærer, glasskår og gamle tildækkede bål på stranden nærmest bare accepteres som uundgåelige. -var heller ikke direkte til dig, men generelt. Derfor tror jeg heller ikke på nogle tiltag fra politisk side - men man ved jo aldrig i det her land. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Vi samler altid op, for en sikkerhedsskyld - Jo mindre lort, jo mindre smittefare og jo mindre svineri! Og så ved jeg godt argumenterne om katte og andre dyr også smitter snart kommer - Men fordi at andre dyr smitter, hvorfor skal man selv bidrage med det??? Er det en reel undskyldning, for at være ligeglad? Selvfølgelig smutter der nogle, hvor hundene har gemt sig for at få lidt privatliv i en busk et sted. Der render jeg altså ikke ind og laver en større eftersøgning efter lorten Men jeg synes det er tankevækkende, at folk synes at når der er bare lidt højt græs, så er det ok ikke at samle op efter sin hund Det er jo der ungerne render og spiller fodbold - Og ikke på stien! Jeg kan ikke rigtig se argumenterne for ikke at samle op efter sin egen hund? Hvad skulle det være? De andre sviner? - Jamen det retfærdiggøre vel ikke, at man selv gør det? Der er ingen skraldespande i nærheden? - Jamen så bind posen på snoren, indtil man kommer hjem? Hvor svært kan det være? Svært åbenbart, for har jævnligt tilbudt poser til folk der lige er kommet afsted uden. Men folk er da heldigvis gode til at tage imod dem, når man nu så pænt tilbyder dem at de må få en - Helt gratis :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg vil heller ikke retfærdiggøre at nogen gør det og andre ikke. Det er bare tankevækkende at hundelorte blæses op til et stort problem, mens hestepærer, glasskår og gamle tildækkede bål på stranden nærmest bare accepteres som uundgåelige. Ja, det er tankevækkende :hmm: Men i stedet for, at blive fornærmede over denne åbenlyse uretfærdighed, så lad os gøre noget ved problemet Se bare hvad der skete for kamphunde ejerne ( undskyld jeg gentager mig selv) de syntes og synes også det er frygteligt uretfærdigt, hvad fik de lige ud af det ???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rikke Bruun Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Normalt har offentlige heste folk ansat til at komme og rydde op efter sig. Så har der været eskorte, så kører en bil ruten bagefter og samler op - men det kan selvfølgelig smutte. Men se det ellers som noget positivt, at man kan hente gødning til roserne og at det er sundt med fiber til hundes mave :slem: hellere at hunden æder lidt heste end katte lort. Uanset hvad tror jeg bare man skal feje for egen dør og ved man at man samler op efter sin egen hund, så kan man altså ikke redde hele verden. Man ser jo også mange af de hundeejere som har en pose på snoren, der tydeligt har hængt der MEGET MEGET længe - de symboliserer at man da samler op og enten har en anden pose i lomme, har en hund som aldrig "taber" noget eller bare vender ryggen til at ikke samler op.... ja der er mange måder at pudse glorien på Jeg samler op hvis det er på asfalt/fliser eller steder hvor der kommer andre og kan træde i det. Men er det i rabatten på vejen eller inden mellem træer/krat eller lignende - så får de altså lov til at ligge. Mvh Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jamen du har da fuldstændig ret, der findes utallige andre ting, som bare smides i naturen, hvilket både er forkert, forkasteligt og utilgiveligt. Men hundelortene bliver nu gang på gang udråbt som et specielt problem. Derfor bør vi nok prøve at gøre en indsats, ellers sker der bare det samme som med kamphundene. Der bliver lavet en lov, som vil genere de mange, fordi de få ikke kan rydde op efter sig. Hvis vi bare læner os tilbage, og siger: "Det er ikke mit problem, det er de andres" så kan mediehysteri resultere i en generel chikane af hundeejere. Jeg kan sagtens følge din tankegang... Det er en del af mit problem at der ligger lort overalt, ligesom det er en del af mit problem som hunde/katteejer at andres dyr ikke opfører sig godt. Bliver det så det næste vi skal gøre en synlig og aktiv indsats for at rette på andre hundeejere, som kan give os selv et dårligt ry gennem den måde de selv eller deres dyr opfører sig på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Det handler også om at gøre det atraktivt at samle det op. Jeg bor i en by hvor man skal lede længe efter en skraldespand - så folk samler op, men smider posen et eller andet sted på veje og marker. Jeg har aldrig kunnet forstå, før nu, hvorfor der ligger så mange poser rundt omkring. Nu er jeg blevet hundeejer og kan godt se problemet nu. Kommunerne bliver nødt til at opstille flere skraldespande, ikke bare til os hundeejere, men til alle så man heller ikke skal vade rundt i affald. Har set andre steder i landet hvor der er skraldespande med hundeposer opstillet. Mener ikke at det kan være rigtigt at man ikke kan komme af med affaldet/hundeposen. Tror at jeg vil tage kontakt til min kommune og høre dem ad. I andre kan gøre ligeså så vi vinder kampen!!!:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 I disse "agurketider" har en af dagens nyheder været denne: Badestrande er fyldt med hundelort - Danmark - BT.dk Jo, hundelort på strandene, og alle andre steder, er noget svineri Nu er jeg sikker på, at ingen på HF nogensinde lader en l... ligge, men skal vi ikke samlet gå i "krig" mod de hundeejere, som ikke samler op :banan: Det er ikke fair mod alle os, som aldrig kunne drømme om, at lade hundens efterladenskab ligge, at vi skal blive upopulære, fordi andre ikke kan finde ud af, at samle op. Så næste gang, du ser en ejer, der ikke samler op, så sig noget til vedkommende. Sødt eller surt, alt efter, hvad humør du er i. Ser du en efterladt lort ligge på et befærdet sted, så sammel den op, det koster så lidt. Jeg kan ikke lade være, at drage sammenligningen til den, snart evigt, kørende kamphunde debat. Se bare hvad der kom ud af, at de fornuftige ejere af kamphunde, sagde: Det er ikke os, det er "de andre" De blev sammen med "de andre" alle ramt af reglerne i den nye hundelov. Hvis vi ikke får sat en stopper for alle "de svin" som ikke samler op, bliver vi måske alle ramt, af begrænsninger i en lov. Personligt starter jeg på morgenturen i morgen. Åhh - jeg tør ski ikke sige noget til nogen herude hvor vi bor - det har jeg gjort en gang og gud for et møgfald jeg fik :hmm:. Jeg hører selv til dem der samler op - jeg køber sågar de der bio bag poser hjem til vores eget brug fordi der aldrig er nogen i hundeautomaten. Hvad folk gør ved poserne ved jeg ikke - men samle op gør de i hvert fald ikke. Vi bor et sted med mange hunde i nabolaget - de fleste hunde og deres mennesker bor til leje og her har boligselskabet været efter dem med at samle op. Jeg har fået henvendelser fra boligselskabet om at man har set jeg ikke samler op - hvilket jeg altid gør - men deres lejere de må gerne lade deres hunde skide på min grund. Har lige sendt klageskrivelse af sted - da jeg er træt af det nu Jeg siger ikke noget til nogen - men forsætter med at samle op og så sende klager af sted hvis folk lader deres hunde skide på min grund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 HEH, det er nu lidt morsomt.... vi har jo fionia cup, og der er altså vildt mange hunde............ og der er bare ingen tvivl om at de få lorte der ligger og flyder......er fra nogen der bor i området. Jeg er vildt imponeret over hvor fint de holder det. Alle samler op efter sig. det ikke ligeosm sidste år da der var noget ipo, der var lorte OVER DET hele, det var så ulækkert Så vi gider ikke have schæfere træf til Ringe igen, de samler nemlig ikke op efter sig Nu må vi se hvordan beaglerne klare sig i næste uge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst topsytop Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 HEH, det er nu lidt morsomt.... vi har jo fionia cup, og der er altså vildt mange hunde............ og der er bare ingen tvivl om at de få lorte der ligger og flyder......er fra nogen der bor i området. Jeg er vildt imponeret over hvor fint de holder det. Alle samler op efter sig. det ikke ligeosm sidste år da der var noget ipo, der var lorte OVER DET hele, det var så ulækkert Så vi gider ikke have schæfere træf til Ringe igen, de samler nemlig ikke op efter sig Nu må vi se hvordan beaglerne klare sig i næste uge :5up:Agilityfolket kan godt finde ud af det, vi er nemlig ordentlig opdraget :5up::5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Dette er også en mulighed... www.hundelort.com :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst rcmolsen Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Dette er også en mulighed... www.hundelort.com :slem: :klap::5up: genial idé!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Dette er også en mulighed... www.hundelort.com :slem: Nu har jeg jo ikke gået på sådan en fin designskole. Derfor synes jeg at deres signatur minder om dem der kan findes på vejskilte, som viser vejen til en færge. Jeg kan ikke se hvad færger har med hundelorte at gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts