Hop til indhold

Slangebid


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Jeg håber altså ikke dette her bliver en tråd ala Umulias om Leroy, sådan op og ned.... Vi var til dyrlægen i morges for at få checket hans ben, og desværre så var dyrlægen altså absolut ikke tilfreds med, hvor meget benet stadig var hævet. Han mener nu, at Chase har fået en blodprop i benet. Han beholdt ham til noget ultralyd og flere blodprøver, som vi får svar på i morgen.

 

Den gode nyhed er, at blodpropper ikke nødvendigvis er så farlig for hunde, som de er for mennesker, og Chase fatter overhovedet ikke, at der er noget galt med ham. :lun:

 

Whoa! Der er godt nok også forskel :shock: Stakkels fyr - selv om han ikke ved at han er syg ;-)

Håber det begynder at gå den rigtige vej!

 

Lige et PS... Kan man købe antibiotika uden recept i staterne? Baytril, som er det Leroy får, er sindsygt dyrt, så jeg overvejer at spørge min kusine i Maryland om hun vil købe noget til mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Whoa! Der er godt nok også forskel :shock: Stakkels fyr - selv om han ikke ved at han er syg ;-)

Håber det begynder at gå den rigtige vej!

 

Lige et PS... Kan man købe antibiotika uden recept i staterne? Baytril, som er det Leroy får, er sindsygt dyrt, så jeg overvejer at spørge min kusine i Maryland om hun vil købe noget til mig :oops:

 

Tak, det håber jeg altså også!!

 

Man kan ikke (officielt) købe antibiotika uden recept her, men jeg han en veninde, som kan skaffe det til engros pris fra en dyrlægeven. Jeg vil spørge hende, hvilken pris hun kan få det til, og hvis det betyder en god besparelse for dig, vil jeg da hjertens gerne sende det til dig. Hvor mange mg er hans piller på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det håber jeg altså også!!

 

Man kan ikke (officielt) købe antibiotika uden recept her, men jeg han en veninde, som kan skaffe det til engros pris fra en dyrlægeven. Jeg vil spørge hende, hvilken pris hun kan få det til, og hvis det betyder en god besparelse for dig, vil jeg da hjertens gerne sende det til dig. Hvor mange mg er hans piller på?

 

Han får 4x 150 mg dagligt. 10 stk koster ca. 350 kr, så det kan nå at løbe op til en hel del :shock:

Jeg tror de hedder 136 mg i USA. Man kan vist få glas med 90 stk.

 

Jeg vil da meget gerne høre mere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får 4x 150 mg dagligt. 10 stk koster ca. 350 kr, så det kan nå at løbe op til en hel del :shock:

Jeg tror de hedder 136 mg i USA. Man kan vist få glas med 90 stk.

 

Jeg vil da meget gerne høre mere :mrgreen:

 

Ja, de hedder 136 mg her. Hun siger, hun kan få et glas med 50 stk. for 180 dollars. I morgen får jeg en pris på den generiske udgave (altså samme medicin men solgt under et andet navn), hvis du ellers har mod på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber altså ikke dette her bliver en tråd ala Umulias om Leroy, sådan op og ned.... Vi var til dyrlægen i morges for at få checket hans ben, og desværre så var dyrlægen altså absolut ikke tilfreds med, hvor meget benet stadig var hævet. Han mener nu, at Chase har fået en blodprop i benet. Han beholdt ham til noget ultralyd og flere blodprøver, som vi får svar på i morgen.

 

Den gode nyhed er, at blodpropper ikke nødvendigvis er så farlig for hunde, som de er for mennesker, og Chase fatter overhovedet ikke, at der er noget galt med ham. :lun:

 

Oh, manner. Halvt doberman halvt rottweiler....

 

Håber meget at der er bedring på vej. Fortsat god vind!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille vovse da.. Glæder mig til at høre opdateringen når i får svar på prøverne. Skal han sove hos dyrlægen?

 

Nej, jeg fik ham heldigvis hjem, og med besked på at lave varmekompres samt massere benet tre gange dagligt, og sørme ikke om benet nu er halvt så stort som før!! Man kan se hasen og huden er ikke længere strakt stramt ud over benet, så nu håber jeg virkelig der for alvor er bedring.

Jeg har ikke fået svar på prøverne endnu, men hunden ser jo meget bedre ud. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg besked om prøverne, og alt er normalt!! Hvor er det dog et dejligt ord, egentlig....

 

Og benet er svundet så meget ind, at det også ser næsten normalt ud, der kan lige anes lidt hævelse på indersiden af hasen. Han skal til sidste check i morgen, og så håber jeg denne begivenhed er fortid.

 

Tak igen for alle jeres gode ønsker, de har tilsyneladende hjulpet! :-D

 

Foto fra her til aften

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en forandring :5up:

Han ser jo helt normal ud igen.

 

Håbet at dyrlægen siger at alt er OK :-D

 

Det gjorde han!!!! :banan:

 

Han var faktisk helt paf over den kæmpe forskel.

 

Vi skal lige færdiggøre antibiotika kuren, men bortset fra det, er alt tilbage til normalt, ingen restriktioner på aktivitet eller noget. Og tænk, da det lige skete, troede jeg, det ville blive en flere måneder lang process med væv der dør og falder af. Slangen har åbenbart ikke fået sprøjtet så meget gift ind.

 

Farvel, slangebid, du må ha det!! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...