Hop til indhold

Slangebid


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Så skete det, som alle hunde- og dyreejere i øvrigt frygter her omkring. Stakkels Chase blev bidt af en slange i dag, højst sandsynligt en water moccasin. Han kom ind med et bagben der var hævet til mindst tre gange normal størrelse, og afsted røg vi til dyrlægen. For en hund i hans størrelse er giften fra slangen som regel ikke det største problem, men biddet kan give nogle rigtig slemme infektioner. Han blev behandlet med antibiotika og fik renset såret og bandage på benet, og så fik jeg ham hjem med besked om at checke hans åndedræt, gummer og øjne med jævne mellemrum, og så skal jeg sprøjte medicin ind i det IV kateder han fik indsat med faste intervaller igennem natten. I morgen tidlig skal jeg aflevere ham til dyrlægen igen så de kan skifte bandagen og i øvrigt holde øje med ham.

 

Ifølge dyrlægen vil vævet omkring bidsåret dø hen ad vejen, så det kan blive en lang helings-process, men pyt, så længe han har det godt og det ikke er livstruende. Lige nu snorker han glad ved min side, og jeg ser frem til en lang nat med medicinering og ikke mindst pylre-mor-bekymring.

 

Jeg drillede dem i øvrigt lidt med, at de gav en stor hanhund lyserøde bandager på, og straks hev en af assistenterne en pen frem og skrev på bandagerne "real men wear pink"

 

Beklager fotokvaliteten, taget med mobilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels fyr :ae:

På den anden side, hvis det virkelig er et bid fra en Water Moccasin (den der også kaldes Cottonmouth?), så er det vist nådigt sluppet.

 

Ja, helt sikkert, vi har været utroligt heldige. Og så føler jeg mig også heldig i forhold til at jeg har noget helt konkret at forholde mig til, i modsætning til dig og Leroy. Det gør mig så ondt og hvor må det være frustrerende for dig ikke at kunne finde en diagnose for ham, så du ved hvad du har med gøre, andet end at dyrlægeregningerne løber op og op, og hunden ikke får det mærkbart bedre. Hellere vide at man har et seriøst, men konkret problem, end at ikke vide noget overhovedet. Føler med jer og tak for at du overhovedet har overskud til at tænke på andre!

 

(Eller også er du måske bare søvnløs ligesom mig:5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Uf slangebid :shock: Godt i rykkede hurtigt, for søren da. Og virkelig godt han er frisk nok til at snorke :-D

 

Det er sejt at rigtige mænd går med pink :mrgreen: God bedring til den flotte hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Ja fy føj da!

Godt den eneste slange vi kender i haven er den grønne haveslange jeg bruger til at vande blomsterbedet med! :genert:

 

Suverænt at I fik Chase til dyrlægen så hurtigt og at han ikke er hårdere ramt end han er, for det kunne da være gået grueligt galt!:megaked:

 

De lyserøde bandager ødelægger nok hans "alter ego" lidt, men er jo kun bagateller i forhold til, hvad der KUNNE være gået galt!

 

God bedring til ham ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja fy føj da!

Godt den eneste slange vi kender i haven er den grønne haveslange jeg bruger til at vande blomsterbedet med! :genert:

 

Ja, det ville jeg squ også ønske var tilfældet her. Jeg ser dem af og til, og det har indtil nu ikke generet mig synderligt, men når de angriber min hund, så bliver jeg altså lidt arrig.

 

Jeg tilbragte sidste nat med ham på gulvet, fik måske sovet en time eller to, og så afleverede jeg ham hos dyrlægen igen her til morgen. Dyrlægen er vildt tilfreds med hvordan det hele ser ud, men hans ben ligner altså stadig noget der hører mere til hos en flodhest end en hund. Nu er han hjemme igen, uden bandage eller IV, men han halter meget og holder det oppe lidt. Han er på Cipro og Flagyl og så skal jeg sætte hans pote (bidstedet) i blød tre gange om dagen med noget betadine opløsning (jodlignende tror jeg?)

 

Min største bekymring lige nu er at jeg synes hans urin her til aften så lidt mørk ud. Slangegiften kan påvirke nyrefunktionen, så jeg vil i morgen tidlig forsøge at tage en urinprøve så jeg kan få den frygt elimineret - eller ikke.... Faren er ikke ovre, men jeg vælger at se optimistisk på det. Hans humør og appetit fejler intet, han var endda helt opsat på at gå tur da Keith fandt Greta's snor frem, men det må lige vente lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det ville jeg squ også ønske var tilfældet her. Jeg ser dem af og til, og det har indtil nu ikke generet mig synderligt, men når de angriber min hund, så bliver jeg altså lidt arrig.

 

Jeg tilbragte sidste nat med ham på gulvet, fik måske sovet en time eller to, og så afleverede jeg ham hos dyrlægen igen her til morgen. Dyrlægen er vildt tilfreds med hvordan det hele ser ud, men hans ben ligner altså stadig noget der hører mere til hos en flodhest end en hund. Nu er han hjemme igen, uden bandage eller IV, men han halter meget og holder det oppe lidt. Han er på Cipro og Flagyl og så skal jeg sætte hans pote (bidstedet) i blød tre gange om dagen med noget betadine opløsning (jodlignende tror jeg?)

 

Min største bekymring lige nu er at jeg synes hans urin her til aften så lidt mørk ud. Slangegiften kan påvirke nyrefunktionen, så jeg vil i morgen tidlig forsøge at tage en urinprøve så jeg kan få den frygt elimineret - eller ikke.... Faren er ikke ovre, men jeg vælger at se optimistisk på det. Hans humør og appetit fejler intet, han var endda helt opsat på at gå tur da Keith fandt Greta's snor frem, men det må lige vente lidt.

 

Hvor er det godt at høre at han har det bedre :5up:

 

Og jeg krydser fingre for at det med urinen bare er hjernespind i en bekymret hundeejers hjerne, og at der ingenting viser sig at være :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh sikke en omgang.. Jeg håber at der ikke er noget med nyrerne og at hævelsen snart forsvinder..

 

Det med nyrerne er min største skræk. Har ikke oplevet noget som dette før og aner bare ikke hvad jeg skal forvente. Det er sengetid her og jeg vil lægge mig ned på gulvet med min kære Chase og håbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Urinen kan også blive mørkere når hunden er inaktiv og ikke drikker så meget som normalt.

Jeg har også haft samme bekymring med Leroy, men heldigvis viste blodprøverne at nyrerne fungerer som de skal. Håber det samme er tilfældet for Chase!

 

Jeg tror, du har helt ret, for her til morgen var urinen meget klar og normal, og han trak endda lidt i snoren da vi skulle ud og besørge. Han har det helt sikkert bedre, selvom hævelsen stadig er vildt stor.

 

Tusind tak til jer alle for de gode ønsker! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering - det er HELT VILDT så meget bedre Chase har det, han opfører sig faktisk som om intet var hændt. Benet er stadig kæmestort, men han halter ikke så meget mere. Hver gang en af os nærmer os havedøren er han klar til at komme ud og lege eller gå tur, men han må desværre ikke andet end at lunte lidt rundt og gå ud for at besørge, i snor.

 

Bliver checket af dyrlægen igen mandag morgen, og så håber jeg han kan få lov til lidt mere aktivitet.

 

Jeg er bare SÅ glad og lettet. :banan::banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering - det er HELT VILDT så meget bedre Chase har det, han opfører sig faktisk som om intet var hændt. Benet er stadig kæmestort, men han halter ikke så meget mere. Hver gang en af os nærmer os havedøren er han klar til at komme ud og lege eller gå tur, men han må desværre ikke andet end at lunte lidt rundt og gå ud for at besørge, i snor.

 

Bliver checket af dyrlægen igen mandag morgen, og så håber jeg han kan få lov til lidt mere aktivitet.

 

Jeg er bare SÅ glad og lettet. :banan::banan::banan::banan:

 

Dejligt at det går så godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering - det er HELT VILDT så meget bedre Chase har det, han opfører sig faktisk som om intet var hændt. Benet er stadig kæmestort, men han halter ikke så meget mere. Hver gang en af os nærmer os havedøren er han klar til at komme ud og lege eller gå tur, men han må desværre ikke andet end at lunte lidt rundt og gå ud for at besørge, i snor.

 

Bliver checket af dyrlægen igen mandag morgen, og så håber jeg han kan få lov til lidt mere aktivitet.

 

Jeg er bare SÅ glad og lettet. :banan::banan::banan::banan:

 

Hvor er det godt at høre at alt går så fint fremad :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber altså ikke dette her bliver en tråd ala Umulias om Leroy, sådan op og ned.... Vi var til dyrlægen i morges for at få checket hans ben, og desværre så var dyrlægen altså absolut ikke tilfreds med, hvor meget benet stadig var hævet. Han mener nu, at Chase har fået en blodprop i benet. Han beholdt ham til noget ultralyd og flere blodprøver, som vi får svar på i morgen.

 

Den gode nyhed er, at blodpropper ikke nødvendigvis er så farlig for hunde, som de er for mennesker, og Chase fatter overhovedet ikke, at der er noget galt med ham. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...