Hop til indhold

Hvor strenge er de med reglerne?

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Ja jeg havde jo bare regnet med at kunne fortsætte på unghundeholdet der hvor vi går til træning (DKK), men fik i går at vide at der tidligst er plads til foråret :???: det vil vi ikke vente på så vi skal have fundet et andet sted.

Jeg sad i går og googlede mig lidt frem til træningssteder, men de steder jeg kunne finde starter alle hold i august og skipper bliver først 6 måneder i midten af september... Tror i han kan komme på alligevel? Jeg har lige sendt en mail til en anden dkk plads i Odense for at spørge, men man er jo lidt utålmodig :oops:

Hvis de ikke vil tage ham så er dansk retriever klub måske en mulighed de starter et hold til oktober, men han skal jo ikke bruges til jagt eller noget så er det dumt at gå der? Jeg ved godt de selv skriver at det også er for familiehunde, men er det reelt det...?

Og så ved jeg godt der er et par private steder i Odense, men økonomien er lidt stram for øjeblikket så de er simpelthen for dyre i forhold til fx dkk og drk hvor vi allerede er medlem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Det er ikke min erfaring, at de er så strenge med reglerne.

At hunden er klar til den type træning man melder den til, tror jeg er vigtigere end alderen, og på et unghunde træningshold gives der normalt "lang snor"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Der hvor vi skal gå, skrev jeg og fortalte at Laki var helt umulig (du husker nok episoden) og om vi ikke måtte gå på hvalpehold i stedet? Og de var ikke afvisende, men syntes bare at han ville få mere ud af hunde på hans egen alder. Så det blev unghundehold, men det lød som om at de ikke var så strikse omkring det med alder, hvis man kunne forsvare det.

Forresten bør der være ledig plads dér hvor vi skal gå, for vi har da rykket hold fra det store unghundehold til det lille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg tror det er individuelt hvor strikse man er med reglerne.

Hvis du påtænker retrievertræning vil jeg anbefale at du på forhånd tager ud og ser om træningen er ok. Der er mange versioner af retrievertræning og nogle af dem tager ikke hensyn til dyrevelfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er individuelt hvor strikse man er med reglerne.

Hvis du påtænker retrievertræning vil jeg anbefale at du på forhånd tager ud og ser om træningen er ok. Der er mange versioner af retrievertræning og nogle af dem tager ikke hensyn til dyrevelfærd.

Retrievertræningen var lidt ment som en nødløsning hvis de andre steder sagde han var for lille, altså jeg har ikke hørt noget dårligt om afdelingen i Odense, men jeg ville egentlig helst træne et sted hvor han lærer at være sammen med og lege med andre racer end sin egen.

Men jeg håber da vi kan få en plads ved dkk eller evt dch :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor vi skal gå, skrev jeg og fortalte at Laki var helt umulig (du husker nok episoden) og om vi ikke måtte gå på hvalpehold i stedet? Og de var ikke afvisende, men syntes bare at han ville få mere ud af hunde på hans egen alder. Så det blev unghundehold, men det lød som om at de ikke var så strikse omkring det med alder, hvis man kunne forsvare det.

Forresten bør der være ledig plads dér hvor vi skal gå, for vi har da rykket hold fra det store unghundehold til det lille.

Det må næsten være der jeg har skrevet til (Højme?) så jeg håber da de vender tilbage med positivt svar :-D vi er lige inde i en god periode mht træning og indlæring så jeg vil nødig skulle holde flere måneders pause...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Ja, det kan jeg godt forstå. Det er Lone Pedersen, der står for træningen. Jeg ved ikke om det er hende, du har skrevet til? Men hun har et hold kl. 10 og kl. 11.30. Det kl. 11.30 er det store hold med 16 hunde, og det kl. 10 er med 8 hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan jeg godt forstå. Det er Lone Pedersen, der står for træningen. Jeg ved ikke om det er hende, du har skrevet til? Men hun har et hold kl. 10 og kl. 11.30. Det kl. 11.30 er det store hold med 16 hunde, og det kl. 10 er med 8 hunde.

Nej det var en anden en derude som min nuværende træner sagde skulle starte træning op til august... jeg havde håbet lidt på at det kunne blive en hverdagsaften, går næsten ud fra dit er lørdag formiddag? Men hvis bare vi kan få en plads så lærer jeg nok at leve med tidspunktet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring med træningspladser, er at man ofte vurderer på hunden..

Der hvor jeg gik før, satte vi f.eks en hund på 1½ år på hvalpeholdet, da den aldrig havde gået til træning før og intet kunne.

Samtidig havde vi en hund på under 1 år, som gik på et rent "voksenhold" fordi den var utrolig veltrænet, og var alt for langt fremme i forhold til de andre hunde og ejere på unghundeholdet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Min erfaring med træningspladser, er at man ofte vurderer på hunden..

Der hvor jeg gik før, satte vi f.eks en hund på 1½ år på hvalpeholdet, da den aldrig havde gået til træning før og intet kunne.

Samtidig havde vi en hund på under 1 år, som gik på et rent "voksenhold" fordi den var utrolig veltrænet, og var alt for langt fremme i forhold til de andre hunde og ejere på unghundeholdet..

Ej, nu bliver jeg helt i tvivl om vi virkelig burde gå på hvalpehold. Hvad lærer de på hvalpeholdet og forventes at kunne på unghundeholdet?? Bare så jeg ved, hvad Laki burde kunne.

Han har lært sit, dæk og giv pote. Og så forsøger jeg at lære ham at blive i sit og dæk, men det er helt nyt. Bør han kunne mere?? Indkald er so-so.

Link til indlæg
Del på andre sites

På hvalpeholdet hvor jeg går træner vi: sit, dæk, rigtig mange kontaktøvelser, indkald både almindeligt og hvor vi skjuler os, gå pænt i snor og på plads øvelser. Mangler stadig 3 gange så der kommer sikkert noget mere på :-D

Men du har jo forklaret situationen med Laki overfor træneren så det er jo dem der har vurderet at han skal på unghundeholdet...

Jeg starter forresten nok på store hunde holdet der træner lige efter jer :-D

Det svar jeg fik tilbage fra DKK var at de 6 måneder er en retningslinje, men at hvis en hvalp har startet tidligt på hvalpemotivationen og altså er færdig med det før de 6 måneder skal den selvfølgelig ikke "straffes" for det, så går man ud fra at den er klar til at gå videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ej, nu bliver jeg helt i tvivl om vi virkelig burde gå på hvalpehold. Hvad lærer de på hvalpeholdet og forventes at kunne på unghundeholdet?? Bare så jeg ved, hvad Laki burde kunne.

Han har lært sit, dæk og giv pote. Og så forsøger jeg at lære ham at blive i sit og dæk, men det er helt nyt. Bør han kunne mere?? Indkald er so-so.

Synes du skal prøve unghunde holdet, så længe træneren på forhånd ved, at i ikke har øvet så meget forskelligt, er der vel ikke noget problem i det. Hvalpeholdet er som regel henvendt til ja, hvalpe, og ældre hunde lærer i mine øjne både hurtigere og nemmere + det er nogle andre ting man fokuserer på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Ej, nu bliver jeg helt i tvivl! Jeg orker ikke træning, hvor vi kommer som dem, der intet kan og det bare vil være frustration efter frustration.

På plads: Nope.

Gå pænt: tja, hvis han er træt

Kontakt: ja, hvis der ikke er noget andet mere spændende at kigge på

Indkald: tja, i haven er det fint...andre steder hmmm

Jeg tror ikke helt, at træneren forstod det, jeg mente, da jeg spurgte til hvalpeholdet. Hun gjorde bare opmærksom på, at han ville være lige så ukoncentreret på et hvalpehold som et unghundehold, og at det var bedre at han var på et hold, hvor alderen matchede.

Nå, nu får det en chance en enkelt gang, men jeg må indrømme at jeg ikke er typen, der duer til at vi er dårligst på et hold, så ellers må vi lave hjemme-træning i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, nu bliver jeg helt i tvivl! Jeg orker ikke træning, hvor vi kommer som dem, der intet kan og det bare vil være frustration efter frustration.

Jeg tror ikke helt, at træneren forstod det, jeg mente, da jeg spurgte til hvalpeholdet. Hun gjorde bare opmærksom på, at han ville være lige så ukoncentreret på et hvalpehold som et unghundehold, og at det var bedre at han var på et hold, hvor alderen matchede.

Nå, nu får det en chance en enkelt gang, men jeg må indrømme at jeg ikke er typen, der duer til at vi er dårligst på et hold, så ellers må vi lave hjemme-træning i stedet.

At du kommer på et hold, hvor du ikke nødvendigvis er på samme niveau som de andre skal du ikke tage som et nederlag. Og du skal ikke droppe det til fordel for hjemme-træning hvis du spørger mig. Derimod skal du tage det som en udfordring! Hvis I arbejder målrettet og får trænet derhjemme også, så vil jeg godt garantere at du kommer til at se forbedringer fra gang til gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

At man øver noget på et hvalpehold behøver bestemt ikke at betyde at hvalpen bliver god til det :engel:sådan noget som indkald fungerer bestemt kun for os i træningssituationen eller hvis vi er alene et sted, når der er leg i farvandet så glemmer skipper alt om sit eget navn :stupid:

Jeg tror ikke du skal være så bekymret, vi kommer også til at starte på holdet før vi overhovedet er færdig med hvalpetræningen så vi bliver sikkert de dumme på store hunde holdet... I må gerne blive stående efter jeres egen træning og grine af os hvis det kan hjælpe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
At du kommer på et hold, hvor du ikke nødvendigvis er på samme niveau som de andre skal du ikke tage som et nederlag. Og du skal ikke droppe det til fordel for hjemme-træning hvis du spørger mig. Derimod skal du tage det som en udfordring! Hvis I arbejder målrettet og får trænet derhjemme også, så vil jeg godt garantere at du kommer til at se forbedringer fra gang til gang...

At man øver noget på et hvalpehold behøver bestemt ikke at betyde at hvalpen bliver god til det :engel:sådan noget som indkald fungerer bestemt kun for os i træningssituationen eller hvis vi er alene et sted, når der er leg i farvandet så glemmer skipper alt om sit eget navn :stupid:

Jeg tror ikke du skal være så bekymret, vi kommer også til at starte på holdet før vi overhovedet er færdig med hvalpetræningen så vi bliver sikkert de dumme på store hunde holdet... I må gerne blive stående efter jeres egen træning og grine af os hvis det kan hjælpe :mrgreen:

Tak til jer begge. Jeg trængte til at blive beroliget, for jeg havde et billede i mit hoved af resten af holdet, der står og kigger hånende på os og griner overlegent, fordi vi intet kan. Men der er jo noget med, at én skal være dårligst, ikke sandt? :blink:

Og jo, det skal være en udfordring! God måde at vende den på. Og nu skal vi til at arbejde målrettet herhjemme, så vi kan være lidt med. Jeg har lige fundet en tråd herinde om på plads-øvelsen, så den går vi i gang med også. Han er jo lærenem nok, det er nok bare mig, der nogle gange har svært ved at forstå, hvordan jeg skal indøve tingene.

Så, tak fordi jeg lige måtte hijacke og panikke i din tråd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer begge. Jeg trængte til at blive beroliget, for jeg havde et billede i mit hoved af resten af holdet, der står og kigger hånende på os og griner overlegent, fordi vi intet kan. Men der er jo noget med, at én skal være dårligst, ikke sandt? :blink:

Og jo, det skal være en udfordring! God måde at vende den på. Og nu skal vi til at arbejde målrettet herhjemme, så vi kan være lidt med. Jeg har lige fundet en tråd herinde om på plads-øvelsen, så den går vi i gang med også. Han er jo lærenem nok, det er nok bare mig, der nogle gange har svært ved at forstå, hvordan jeg skal indøve tingene.

Så, tak fordi jeg lige måtte hijacke og panikke i din tråd :mrgreen:

Det gør du bare igen en anden gang hvis det skulle være :mrgreen:

Og hvis nogen fra dit hold stiller sig op og griner hånende så kommer skipper og mig bare lidt før og yder mental støtte :mrgreen: altså skipper vil nok helst bare lege, men det er vel tanken der tæller :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hund vi smed på hvalpeholdet kunne ikke engang sitte, den sad bare og gøede og gøede og gøede af de andre, og foretog sig ikke andet..

At du måske ikke er lige så god som de andre skal du ikke være ked af. Og der er heller ingen grund til at tage sorgerne på forskud!.. Det er jo ikke sikkert at de andre kan alt i forvejen, og folk kommer jo for at lære..

Og altså, nogen skal jo være de dårligste :P hehe.. Det var mig og Basse da vi gik til træning! :P

Link til indlæg
Del på andre sites