Hop til indhold

Bichon Frisé frisure?!!

Gæst Alexvibrandt
 Share

Recommended Posts

Gæst Alexvibrandt

Efter et par andre indlæg her på forumet er jeg kommet frem til enten skal min næste hund være en Bichon frisé eller en pomeranian.

De er begge nogle !skønne hunde! men der er et stort minus ved pomeranian.

Og to små ved Bichon Frisé.

Bichon Frisé der er det simpelthen farven der går mig på + frisuren?

Skal den have sådan noget afro hår, og bliver den hurtigt langhåret ned over øjenene?

Nogle der har en løsning til mine 4-5 spørgsmål?

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan få klippet en bichon frisé, som I vil. Her er f.eks. nogle billeder af Tysons bedste hundeven Lumi, som normalt bliver klippet relativt kort.

Jeg synes, at det er lidt fjollet at vælge en hund fra pga. farven, hvis den ellers passer perfekt til en.

[ATTACH]29847[/ATTACH]

[ATTACH]29848[/ATTACH]

[ATTACH]29849[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alexvibrandt
I kan få klippet en bichon frisé, som I vil. Her er f.eks. nogle billeder af Tysons bedste hundeven Lumi, som normalt bliver klippet relativt kort.

Jeg synes, at det er lidt fjollet at vælge en hund fra pga. farven, hvis den ellers passer perfekt til en.

[ATTACH]29847[/ATTACH]

[ATTACH]29848[/ATTACH]

[ATTACH]29849[/ATTACH]

Ja det er rigtigt, men nu er det også mest min mor der ikke er så vild med en hvid hund, don't know why?

Men ja valget står lidt mellem de to racer du har på dit billede.

Og hvis vi ikke rigtigt er til nogle af dem så bliver det nok en Amerikansk Cocker Spaniel som vi har haft 2 gange før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ja det er rigtigt, men nu er det også mest min mor der ikke er så vild med en hvid hund, don't know why?

Men ja valget står lidt mellem de to racer du har på dit billede.

Og hvis vi ikke rigtigt er til nogle af dem så bliver det nok en Amerikansk Cocker Spaniel som vi har haft 2 gange før.

Det er nok idéen om at hvide hunde altid ser beskidte ud... sådan havde min far det med samojeden før vi fik Freya... han var skrækslagen da det jo er en mellemstørrelse hund og så hvid:lol:

HVIS du får omvendt din mor til hvide hunde, så er der også "coton de tulear" (staves?) som i kan tage med i jeres overvejelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alexvibrandt
Det er nok idéen om at hvide hunde altid ser beskidte ud... sådan havde min far det med samojeden før vi fik Freya... han var skrækslagen da det jo er en mellemstørrelse hund og så hvid:lol:

HVIS du får omvendt din mor til hvide hunde, så er der også "coton de tulear" (staves?) som i kan tage med i jeres overvejelse.

Det ser ud som om at de skal klippes hele tiden uden de bliver langhåret, da mange af billederne på google er langhåret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alexvibrandt
Hvis du ikke gider al den pels, så få dig en hund der er korthåret :mrsgreen:

Nej jeg har ikke noget imod det, men syntes det ser både grimt hund og det er også synd hvis en hund går og ikke kan se ud over øjenene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alexvibrandt

Nyt spørgsmål ang. bichon frisés pels.

Jeg vil gerne have det kun er ejere af bichon frises der svarer lige her.

Hvor lang tid går der før at denne hund:

Max_Bichon_Frise_01.jpg_w450.jpg

Kommer til at ligne denne:

HAVLosGabatosmaleWillyGrandson.JPG

Altså hvor hurtigt går der før at de bliver kort klippet til de skal klippes igen?

Jeg vil gerne have at min hund ikke kommer til at se ud som en Havanais eller lign.

Hvor hurtigt vokser pelsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyt spørgsmål ang. bichon frisés pels.

Jeg vil gerne have det kun er ejere af bichon frises der svarer lige her.

Hvor lang tid går der før at denne hund:

Max_Bichon_Frise_01.jpg_w450.jpg

Kommer til at ligne denne:

HAVLosGabatosmaleWillyGrandson.JPG

Altså hvor hurtigt går der før at de bliver kort klippet til de skal klippes igen?

Jeg vil gerne have at min hund ikke kommer til at se ud som en Havanais eller lign.

Hvor hurtigt vokser pelsen?

Hunden på det nederste billede er ikke en bichon frisé. En bichon frisé har krøller og får længere krøller, hvis den ikke bliver klippet, men ikke lang, glat pels som en bichon havanais. En voksen bichon frisé i udstillingsklipning ser sådan her ud:

[ATTACH]29882[/ATTACH]

Tysons hundeven Lumi bliver vist klippet hver 2.-3. måned, men hun når aldrig at blive så langhåret som bichon friséen på billedet. Hendes ejer er bruger herinde - hun hedder Aina B som brugernavn - men hun er på Grøn koncert lige nu og er først tilbage om en uges tid, så hun ser ikke tråden lige nu. Der er en anden bichon frisé-ejer herinde med brugernavnet Bichon Charlie, men det er noget tid siden, at hun har været aktiv. Men hvis du går ind under "Community" -> "Medlems liste" og finder deres profiler, kan du jo gå ind og kigge i deres fotoalbums. Bichon Charlies hund er holdt i den forholdsvis lange udstillingsklipning, mens Aina Bs Lumi er hvalpeklippet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alexvibrandt
Hunden på det nederste billede er ikke en bichon frisé. En bichon frisé har krøller og får længere krøller, hvis den ikke bliver klippet, men ikke lang, glat pels som en bichon havanais. En voksen bichon frisé i udstillingsklipning ser sådan her ud:

[ATTACH]29882[/ATTACH]

Tysons hundeven Lumi bliver vist klippet hver 2.-3. måned, men hun når aldrig at blive så langhåret som bichon friséen på billedet. Hendes ejer er bruger herinde - hun hedder Aina B som brugernavn - men hun er på Grøn koncert lige nu og er først tilbage om en uges tid, så hun ser ikke tråden lige nu. Der er en anden bichon frisé-ejer herinde med brugernavnet Bichon Charlie, men det er noget tid siden, at hun har været aktiv. Men hvis du går ind under "Community" -> "Medlems liste" og finder deres profiler, kan du jo gå ind og kigge i deres fotoalbums. Bichon Charlies hund er holdt i den forholdsvis lange udstillingsklipning, mens Aina Bs Lumi er hvalpeklippet.

Nej er godt klar over at det ikke var en Bichon frisé på billedet men spurgte om hvor lang tid der ville gå før de blev "lige så langhåret som en Bichon Havanais."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nej er godt klar over at det ikke var en Bichon frisé på billedet men spurgte om hvor lang tid der ville gå før de blev "lige så langhåret som en Bichon Havanais."

Det gør den aldrig.. den pelstruktur tillader det ikke...Dens pels bliver lang på en anden måde - mere boosted og krøllet end lang og glat.

Men jeg vil tro som de andre siger at hvis man gerne vil holde sin Frisée kort hele tiden så skal det vedligeholdes hver 2-3 måned. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 4 months later...

Jeg ved godt denne tråd er gammel, men jeg prøver alligevel at besvarer den.

En Bichon Frisé kommer aldrig til at ligne en Bichon Havaneise. Det er to forskellige pelstyper. En Bichon Frisé skal klippes ca. hver 2-3 md. hvis det skal være en normal hverdagsfrisure (man kan evt. lære det selv, for det er ikke så svært). En Bichon Frise i udstillingsklip klippes oftere for at holde pelsen pæn og skal altid klippes/studses til en udstilling.

Mvh. Gitte

Opdrætter og ejer af 2 stk. Bichon Frise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst heidibojesen

Jeg har mig en Bichon frisé.

det er simpelthen verdens sødseste hund.

ang. klipning, så klippede jeg min relativ kort i sommers, starten af Juli, og det er først nu, han trænger til at blive klippet lidt.

rundt om øjnene klipper jeg relativt tit, men der bruger jeg ikke mere end 5-10 minutter på. og det er kun for at fjerne det hår som sidder ind foran øjnene.

Link til indlæg
Del på andre sites