Hop til indhold

Hvad er i orden ?


Gæst Michelle88
 Share

Recommended Posts

Gæst Michelle88

Jeg kunne godt tænke mig at hører jeres mening.

Hvor er det iorden at man lader sin hund tisse og "andet"?

Må den fx lette ben op af naboens hæk? Og hvis der er haver uden hæk eller hegn, må den så lette ben op af planter, eller (hvis en tæve) sætte sig på græsset i haven? Hvis den går løs, må den så gå ind i haven?

- Jeg synes personligt man så vidt muligt skal undgå at hunden tisser på andres ejendom og grund, jeg er ikke nogen helgen, har sommetider haft smuttere med mine egne hunde, som i også kan læse i en anden tråd :oops: men normalvis ville jeg ikke lade hundene tisse eller andet i andres haver.

 

Men hvad så hvis vi snakker om gåtur i parken?

Der er en park tæt hvor vi bor, og der har jeg tit mine hunde med henne. Der er ikke noget skilt med at de skal være i snor, så der får de altid lov til at løbe frit.

Når de løber frit i parken tager jeg mig ikke ligefrem af hvor de går og letter ben henne (holder øje med om de sk*der, for det skal samles op), men burde jeg det?

For engang kom jeg hen i parken. Jeg slap Kaiser og Domino fri og glade for at slippe for snoren spurtede de afsted. De var vist begge ret trængende. for de løb straks ned til et blomsterbed, hvor de lettede blæren. - I det samme kommer der så en ældre dame forbi, og hun stiller sig op og brokker sig over hvad det er for noget svineri og hvorfor jeg dog ikke ser efter hvor de foretter deres nødtørft.

Jeg bliver lettere chokeret for jeg havde slet ikke tænkt over nogen kunne tage det så slemt, og det eneste jeg fik sagt til hende var at det da bare var en lille tissetår, og at det da var tilladt at lade dem løbe løs. Så rystede hun bare på hovedet og gik sin vej.:roll:

Men hvad mener i ? Skal man ligefrem holde øje med hvor hunden vælger at lette sig, når det bare er en tissetår det drejer sig om?

 

Og lige en lille ting mere.

Mine hunde har det med at når de skal "lave stort" så skal det gøres i en busk eller lignende. Går de på gaden, så træder de helt op i de små lave buske, og sætter sig i dem. Når de gør det så samler jeg altså ikke op, for det er næsten ikke til, og der er jo heller ikke nogen der kan komme til at træde i det der. Men ville i samle op når hunden gjorde det der ?

 

Venligst Maria ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Jeg er egentlig enig med dig:5up:

 

Ved private haver/hække/blomsterbede, bør hunden slet ikke lette sig på nogen måder. Jeg ved af erfaring fra da jeg havde hanhunde(de kan jo nå højder så det vil noget), at sådan noget tis er ret ødelæggende for ens blomster. Der findes mennesker, som bruger meget tid og masser af penge på deres blomster. Så er det sgu strengt, hvis andre kommer og ødelægger det.

 

I parker osv. ville jeg personligt også holde mest øje med "nr2", så det kunne blive samlet op. Men er der anlagt et pænt blomsterbed får mine hunde ikke lov til at rende derind.

 

Lige som dine hunde, er mine også mest til at "lave" i buske og render de ind i en busk i en park og lavet noget, så løber jeg altså ikke efter med posen:engel: Jeg har oplevet engang, at en af mine hunde sked ind i en hæk på en torveplads. Først forsøgte jeg at samle op, men som du også siger så er det faktisk håbløst. Så den slags lader jeg også gå naturens gang:mrgreen:

 

Nu skal man jo også huske, at det er rent naturmateriale og jo forsvinder hurtigt igen:mrgreen: Så min gyldne regel er såvidt muligt, at hvis mennesker kan træde i det eller det kan ødelægge noget for andre, så samler man op/undgår hunden laver noget der:-)

 

Men der er da smuttere. Min første hanhund havde jeg engang med på et loppemarked. Da jeg står og snakker med en anden, så letter han pludselig ben op ad en ung gut, med hvide bukser på!:oops:

En af mine andre hanhunde har engang tisset op ad min storebrors bil:mrgreen: og ja, de skulle altid holdes i kort snor forbi blomsterforretninger med planter på fortorvet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Ros til jer for jeres hensyn. Her hvor vi bor render der nogle gange en hund ind og skider i et blomsterbed. Og jeg bruger nemlig meget tid i min have. Og så er det rimelig træls.

Jeg vil bare sige det er flot så meget hensyn at tage. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

I "byen" får Pelle ikke lov at lette ben opad mure, trapper o.lign. Jeg ville selv blive pænt ærgerlig over at få min trappesten pisset til...

 

Noget andet er, at hanhundeurin i koncentrerede mængder på sigt kommer til at stinke fælt. Sådan en dag hvor det lige har regnet og solen begynder at bage, lugter det afskyeligt.

 

Derfor synes jeg heller ikke at hundene skal have lov at gøre sig rene eller markere hvor somhelst.

 

For en del år siden så jeg en hanhund lette ben op ad en kurv med garn, som var placeret udenfor butikken.

 

Gadvide hvor meget udstillet tøj og andre varer hunde dagligt tisser op ad?

 

Hunde skal efter min mening heller ikke sætte sig/lette ben i andres haver eller indkørsler eller tisse opad andres beplantning.

 

Hvor hunde må være løse i parker og andre områder må man gå ud fra at tisseri er tilladt, men mine får ikke lov at lette ben op ad bænke og legeredskaber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er i orden hvis en hund letter ben op af trappestene, biler,cykler, butiksruder, i andre folks haver eller på gravstene.

 

Groa får ikke lov til at gå ind på andre folks grunde for at tisse eller hvad hun nu skal. Lufter hende også af inden vi går ind på kirkegården.

 

Jeg synes man har pligt til at samle op efter sin hund, også ved buske i parker. Tænk på dem der skal holde orden der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vi så "heldige" at tacco tøsetisser, altså stadig sidder ned, så han render ikke og tisser op af alting. men han får ikke lov at tisse ind på grundejerforeningens græsplæner og heller ikke i deres blomstebed.

Ang hans hundelorte, så samler jeg op hvor det kan genere andre, han gør det også helst inde i skoven eller i meget højt græs og der samler vi heller ike op, men på slåede græsplæner der gør vi.

jeg syntes ikke det er et stort hensyn at tage men almindelig høflighed, min hund skal ikke være til gene for andre mennesker og de skal hans lorte heller ikke :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et tisse-snusested lige ved vores postkasse. Der står en vinca, og den kan såmænd godt tåle det. Er der en enkelt vissen gren, klipper jeg den da bare af.

På den anden side af indkørslen er en hæk. Den kan sagtens tåle det også, og hundene er velkomne, og det ved de vist:mrgreen:.

Toffi elsker at komme ud på sine hjørner og dufte hvem der har været der :-).

Så har vi en thuja ca. midt for, men den er bevidst plantet 1½ meter inde på grunden, fordi jeg ved den ikke kan tåle hundetis.

Jeg vil IKKE se andres hunde INDENFOR fortovsgrænsen. Hverken dem eller deres efterladenskaber. Toffi skal vide at hendes forhave er sikker.

 

Jeg samler altid lorte op, også i rabatter, for jeg går der tit selv. I en offentlig busk tror jeg måske også jeg ville fjerne den, hvis altså jeg kunne finde den ;-).

 

Ja, det med varer ude på gaden er ikke så fedt, der må hundene ikke tisse. Når Toffi er i lette-ben-tider, er det primært gadehjørner og piller hun går efter. Men når vi sejler med færge er det tydeligt at der har været mange hunde med gennem tiden, som mente at hjørnerne på båden var gadehjørner, i hvert fald dufter de dejligt, synes Toffi. Så da er det med at være vågen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Jeg lader ikke min hund gå ind i andres haver eller lignende, men så længe vi er på offentlig grund, så har jeg ikke noget problem med, at hun tisser. Herregud, hvad skulle vi så gøre ved alle kattene? Lortene samler jeg op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får lov at tisse der hvor de nu engang skal tisse ... og de går også i andre folks haver ... her hvor jeg bor er der rigtig mange mennesker der har 1-2 meter græs mellem vejen og deres hæk ... og det er jo sådan set også deres have ... og vi har ingen fortorve ... og tisser de på det stykke må man jo sige, at de tisser i andre folks haver ... skulle de finde på at skide dér - og det kan de godt finde på ... tjahhh - så samler jeg da op ... hvilket jeg altid gør ... alt andet ville falde mig for besynderligt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine får lov at tisse der hvor de nu engang skal tisse ... og de går også i andre folks haver ... her hvor jeg bor er der rigtig mange mennesker der har 1-2 meter græs mellem vejen og deres hæk ... og det er jo sådan set også deres have ... og vi har ingen fortorve ... og tisser de på det stykke må man jo sige, at de tisser i andre folks haver ... skulle de finde på at skide dér - og det kan de godt finde på ... tjahhh - så samler jeg da op ... hvilket jeg altid gør ... alt andet ville falde mig for besynderligt ...

 

Det er vel også bag hækken, at det er folks haver?.

 

Sådan ser jeg på det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Det er vel også bag hækken, at det er folks haver?.

 

Sådan ser jeg på det. :blink:

 

Det kommer da helt an på hvor hækken er placeret.

 

Hvis den er placeret lige i skellet ved fortorv og grund, så er det nok svært at undgå, at nogle hunde tiseer op af den, men hvis man f.eks. har lavet en rosenhæk og placeret den f.eks. 20 cm inde på ens grund, så er det jo en grund/have og så er det bestemt ikke i orden, hvis alle hunde går og pisser op af den.

Men selvfølgelig der kan ske uheld.

 

Pølser skal samles op lige meget hvor, hvordan og hvorfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...