Hop til indhold

En (ikke så god) fluefanger


Lonny
 Share

Recommended Posts

Er der andre end mig der lige for tiden er nødt til at passe på alle løse lemmer :blink:

 

Jeg sidder lige så stille i min sofa og surfer på HF, hvorefter Luna pludselig farer op og snapper ud efter den flue der sidder på mit ben. Hun er en mester i at undgå at ramme mig, men derfor bliver jeg sgu da alligevel lidt forskrækket når hun sådan snapper ud efter mig :lol:

 

Hun har endnu ikke fanget nogen af fluerne (gid hun ville), men hun er godt og grundig træt af dem og gør sit ypperste på at forsøge at udrydde dem :blink:

 

Hvad med jeres hunde, er de gode fluefangere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie er suveræn mester fluefanger! :shock: Hendes teknik er uovertruffen - hun ligger fladt ned på siden og alligevel kan hun nå at snuppe dem. Engang imellem hører vi bare et "SMASK" og så "gumle gumle gumle" - hun får mange små vitaminpiller om dagen på den måde :lol:

 

Leroy mosler rundt, men fanger ikke ret mange :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie er suveræn mester fluefanger! :shock: Hendes teknik er uovertruffen - hun ligger fladt ned på siden og alligevel kan hun nå at snuppe dem. Engang imellem hører vi bare et "SMASK" og så "gumle gumle gumle" - hun får mange små vitaminpiller om dagen på den måde :lol:

 

Leroy mosler rundt, men fanger ikke ret mange :vedikke:

 

Kan Vinnie ikke lære Luna hvordan man gør, jeg syntes det kunne være så fedt hvis hun kunne udrydde nogle af de irriterende fluer :5up:

 

he he jeg vil ikke just sige at de er gode fluefangere, men de prøver da :blink: Det lykkedes dem dog en gang i mellem at fange en enkelt eller 2

 

Det lyder som Luna, bortset fra at hun vist endnu ikke har fanget nogen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis....Bonnie prøver også ihærdigt at udrydde fluebestanden.....eller måske skulle jeg sige prøvede, fordi for 2 dage siden snappede hun ud efter en flue der sad på hendes bagben, og kom ved et uheld til at bide sig selv..:klap:

Hun hvinede og kiggede derefter meget fornærmet på mig :vedikke: Som om det var min skyld..:mrgreen: Eller også var hun bare fornærmet over at jeg var faldet ned af sofaen af bare grin...;-)

 

Behøver jeg at sige at fluesnapperiet ligesom er gået lidt i sig selv igen..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna

Her hjemme er jagtsæsonen også skudt i gang... Bamse jagter fluer rundt i hele huset, han springer rundt for at fange dem... Det lykkes af og til :) Lunas jagt-metode er ikke helt færdig uviklet endnu, han afprøver bamses teknik af og til, men hun afprøver også at sidde stille og stirre på fluen til den dør (virker ikke) :lun: og så prøver hun at snuppe dem mens de kommer flyvede forbi hende :-)

Redigeret af MissLuna
forkert smilie
Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis....Bonnie prøver også ihærdigt at udrydde fluebestanden.....eller måske skulle jeg sige prøvede, fordi for 2 dage siden snappede hun ud efter en flue der sad på hendes bagben, og kom ved et uheld til at bide sig selv..:klap:

Hun hvinede og kiggede derefter meget fornærmet på mig :vedikke: Som om det var min skyld..:mrgreen: Eller også var hun bare fornærmet over at jeg var faldet ned af sofaen af bare grin...;-)

 

Behøver jeg at sige at fluesnapperiet ligesom er gået lidt i sig selv igen..:mrgreen:

 

:klap:

 

Her hjemme er jagtsæsonen også skudt i gang... Bamse jagter fluer rundt i hele huset, han springer rundt for at fange dem... Det lykkes af og til :) Lunas jagt-metode er ikke helt færdig uviklet endnu, han afprøver bamses teknik af og til, men hun afprøver også at sidde stille og stirre på fluen til den død (virker ikke) :lun: og så prøver hun at snuppe dem mens de kommer flyvede forbi hende :-)

 

Hvor sødt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Røntved

Zulo snapper fluer, hvepse og lign. Han fjerner læberne og smakker dem med tænderne. Han er blevet stukket en gang, da han prøvede at spise en hveps, så nu er det med blottede tænder. og det virker godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih, kunne jeg ikke få Misja på flue-fanger kursus hos en af jer ?

 

Hun mener de er helt vildt farlige (eller også er det mine bevægelser med fluesmækkeren der er farlige :pift: ), så hun flygter bare hun høre en.

 

Især de stor spyfluer får hende helt op på poterne, halen mellem benene og vildt stirrende øjne, tossede hund altså! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih, kunne jeg ikke få Misja på flue-fanger kursus hos en af jer ?

 

Hun mener de er helt vildt farlige (eller også er det mine bevægelser med fluesmækkeren der er farlige :pift: ), så hun flygter bare hun høre en.

 

Især de stor spyfluer får hende helt op på poterne, halen mellem benene og vildt stirrende øjne, tossede hund altså! :stupid:

 

Det får vi kureret når hun kommer herned, der er så mange af dem (dog ikke spyfluer, heldigvis) at hun til sidst bliver nødt til at resignere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow-jow, mitte kan :vuf: - har jeg ligesom aldrig fortalt dig at hun er en krukke af rang ??? :banan:

 

:lol:

 

Hvad siger hun så til sommerfulge?

 

herhjemme gør jeg som intet for at forhindre Luna i at jagte fluer, men jeg bliver sgu lidt ked af det når hun jagter sommerfugle, ja jeg er dobbeltmoralsk, jeg ved det godt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:

 

Hvad siger hun så til sommerfulge?

 

herhjemme gør jeg som intet for at forhindre Luna i at jagte fluer, men jeg bliver sgu lidt ked af det når hun jagter sommerfugle, ja jeg er dobbeltmoralsk, jeg ved det godt :oops:

Sommerfugle og andre flyvene tingester er hende fuldkommen ligegyldige, dog holdt hun en fest i 2-3 dage sidste år. Det sværmerede rundt med parrings glade oldenborre i luften og hun rendte rundt med åben mund og slugte så mange hun kunne råt :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Er der andre end mig der lige for tiden er nødt til at passe på alle løse lemmer :blink:

 

Jeg sidder lige så stille i min sofa og surfer på HF, hvorefter Luna pludselig farer op og snapper ud efter den flue der sidder på mit ben. Hun er en mester i at undgå at ramme mig, men derfor bliver jeg sgu da alligevel lidt forskrækket når hun sådan snapper ud efter mig :lol:

 

Hun har endnu ikke fanget nogen af fluerne (gid hun ville), men hun er godt og grundig træt af dem og gør sit ypperste på at forsøge at udrydde dem :blink:

 

Hvad med jeres hunde, er de gode fluefangere?

 

He, he Mimi gør det samme, og nogen gange også om nattet, så hopper hun rundt oven på mig :vuf: Ind i mellem så fanger hun en, og så kan man se på hende at hun er ved at revne af stolthed og føler sig som en farlig jagthund Grrrrrrrr

 

Dog er det et problem at hun også jagter bier, og selv om hun efterhånden er blevet stukket et par gange (den ene gang i munden :shock:) så lære hun ikke af den erfaring, så jeg ser ikke frem til den kommende hvepsesæson.

Link til indlæg
Del på andre sites

He, he Mimi gør det samme, og nogen gange også om nattet, så hopper hun rundt oven på mig :vuf: Ind i mellem så fanger hun en, og så kan man se på hende at hun er ved at revne af stolthed og føler sig som en farlig jagthund Grrrrrrrr

 

Dog er det et problem at hun også jagter bier, og selv om hun efterhånden er blevet stukket et par gange (den ene gang i munden :shock:) så lære hun ikke af den erfaring, så jeg ser ikke frem til den kommende hvepsesæson.

 

Nej, det er lidt mere skummelt når det er hvepse der jages, der kan hun jo komme gevaldigt tilskade, men det er søreme svært at forhindre, medmindre man vil overvåge dem 24/7...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...