Hop til indhold

Hyrdehunde og hygge søges


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Hvor jeg bare ærger mig sindssygt meget over at vi aldrig nåede ud til Malene sidste år, da vi var på ferie i DK. Ville så gerne have set Indy på får. Nu kan hun kun gå i cirkler (og kun til højre.. er sikker på at fårene nok skulle få den luret af :hmm: :lol: ) , så i det mindste er jeg for langt væk til at føle at jeg går glip af denne mulighed.

Jeg vil dog glæde mig til billeder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 259
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Tja, hvis jeg selv kunne komme der op med Caia, var vi også troppet op.

Hun har hyrdet et par gange, og synes vældig godt om det :-)

 

Glæd jer, det er simpelthen fantastisk at se ens hund arbejde på denne måde:banan:

 

Jeg var såååå høj efter vi havde været afsted første gang.. wow wow tænkte jeg bare!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvis jeg selv kunne komme der op med Caia, var vi også troppet op.

Hun har hyrdet et par gange, og synes vældig godt om det :-)

 

Glæd jer, det er simpelthen fantastisk at se ens hund arbejde på denne måde:banan:

 

Jeg var såååå høj efter vi havde været afsted første gang.. wow wow tænkte jeg bare!

 

Det kan jo være, at du kan køre med nogen, f.eks. Bernerazuro? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo være, at du kan køre med nogen, f.eks. Bernerazuro? :vedikke:

 

Det er en mulighed! :-D

___

 

Hmm, Aussies for ever? Ved du, hvordan med bernere? :hmm: Altså, jeg har aldrig hørt, at de skulle være hyrdehunde (som i border collie-hyrdende), men de skøre amerikanere, der er en del af dem, som alligevel instinkttester deres hunde :vedikke: Møffes farfars mor er i hvert fald instinkttestet, så kunne da være sjovt, hvis Møffe har noget "hyrde" i sig? :hmm:

 

Det er Swiss Star The Tempest, som Møffe er i familie med :mrgreen:

Herding

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hmm, Aussies for ever? Ved du, hvordan med bernere? :hmm: Altså, jeg har aldrig hørt, at de skulle være hyrdehunde (som i border collie-hyrdende), men de skøre amerikanere, der er en del af dem, som alligevel instinkttester deres hunde :vedikke: Møffes farfars mor er i hvert fald instinkttestet, så kunne da være sjovt, hvis Møffe har noget "hyrde" i sig? :hmm:

 

Det er Swiss Star The Tempest, som Møffe er i familie med :mrgreen:

Herding

 

Wauwww ... hvor spændende :shock: :klap:

 

Jeg spørger hende ad, men hun har testet Nuuk hunde så hvorfor ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor er det ærgerligt at Nana ikke har hyrden i sig :cry:

 

Jeg vil dog MEGET gerne med som tilskurer - og så er det I MIN BY :klap:

(Og så ser det ud til at man ENDNU ENGANG kan få lov at gramse på Vilya :mrgreen:)

 

:engel: når det nu er i din by - skal vi så ikke holde H-F fest hjemme hos dig bagefter :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

:engel: når det nu er i din by - skal vi så ikke holde H-F fest hjemme hos dig bagefter :banan:

 

 

Det kunne være at jeg snart skulle lære at holde min store mund lukket :mrgreen:

 

Nej, det kan vi da godt, men vi bliver jo mange og jeg har mere udendørs plads end indendørs plads, så det må blive picnic i det grønne ( eller rettere det gyldne, for så er det jo efterår :megaked:). Men det er helt OK :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen datoen var kun et forslag, vi kan sagtens holde det en anden dag - og holde picnic i den smukke slotpark hvis du synes :-)

 

Jeg går ud fra at instinkttesten skal holdes på kennel Egemose i Over Dråby?

 

Der er 3,5 km til slotsparken og ca. 15 km hjem til mig.

 

Må vi overhoved bruge slotsparken - vi kan jo snildt blive 10-15 stykker?

Og hvad med hundene - skal de med til picnic'en eller skal de blive i bilerne?

Kan vi låne et område af Egemose? Eller er det at drive rovdrift på dem?

 

Hundene kan jo være løse i min have - den er stor og indhegnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg går ud fra at instinkttesten skal holdes på kennel Egemose i Over Dråby?

 

Der er 3,5 km til slotsparken og ca. 15 km hjem til mig.

 

Må vi overhoved bruge slotsparken - vi kan jo snildt blive 10-15 stykker?

Og hvad med hundene - skal de med til picnic'en eller skal de blive i bilerne?

Kan vi låne et område af Egemose? Eller er det at drive rovdrift på dem?

 

Hundene kan jo være løse i min have - den er stor og indhegnet.

 

Ja det er hos Team Egemosen (ej kennel :blink:).

 

Slotsparken er jo offentlig, så jeg går da udfra man må det så længe man opfører sig ordentligt.

Jeg har holdt hvalpetræf der engang og også et familieskovtur med musik og rundbold.

 

Jeg synes ikke rigtig at der er nogle egnede udendørs arealer hos Team egemosen til picnic. Hun har en stor overdækket terrase hvor vi plejer at spise til hyrdekurser. Jeg kan hører om vi må låne denne.

 

Hun har godtnok også et stort indhegnet område hvor jeg har fået lov at slippe mine hunde, men ved ikke om det er til "almen" afbenyttelse.

Jeg kan hører hende den dag vi kommer der ud om vi må slippe hundene - det er en fårerfold, så det afhænger af om der går får, men som sagt hvis vi skal spise uden dørs så tror vi skal finde et andet sted at spise.

 

- - -

 

Forøvrigt, så skal tilmeldning til instinkttesten være bindene

 

Så dem som siger "vi kommer med hund" i tråden skal altså være seriøse omkring dette; det er trods alt en helt udefrastående som sætter tid af til os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi er i hvert fald helt seriøse og vi kan sådan set alle dage, især når det er så langt ude i fremtiden.

 

Sonja, hvis Buju ikke kan/vil med, så skal vi nok finde nogen der kan køre :-D

Og Lonny, det ville da være vildt fedt hvis nogen gad filme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er hos Team Egemosen (ej kennel :blink:).

 

Slotsparken er jo offentlig, så jeg går da udfra man må det så længe man opfører sig ordentligt.

Jeg har holdt hvalpetræf der engang og også et familieskovtur med musik og rundbold.

 

Jeg synes ikke rigtig at der er nogle egnede udendørs arealer hos Team egemosen til picnic. Hun har en stor overdækket terrase hvor vi plejer at spise til hyrdekurser. Jeg kan hører om vi må låne denne.

 

Hun har godtnok også et stort indhegnet område hvor jeg har fået lov at slippe mine hunde, men ved ikke om det er til "almen" afbenyttelse.

Jeg kan hører hende den dag vi kommer der ud om vi må slippe hundene - det er en fårerfold, så det afhænger af om der går får, men som sagt hvis vi skal spise uden dørs så tror vi skal finde et andet sted at spise.

 

- - -

 

Forøvrigt, så skal tilmeldning til instinkttesten være bindene

 

Så dem som siger "vi kommer med hund" i tråden skal altså være seriøse omkring dette; det er trods alt en helt udefrastående som sætter tid af til os :blink:

 

 

Ja, selvfølgelig TEAM Egemose :stupid:

 

Mit tilbud, om at vi kan være hos mig, står ihvertfald åben :-D

 

Men jeg er jo kun tilskurer, så i må bestemme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...