Hop til indhold

Frustration :( Langt

Gæst doktorlaila
 Share

Recommended Posts

Gæst doktorlaila

Vi skulle egentlig bare have tjekket op på en skade i hundens øje. Alt var heldigvis iorden. Desværre er vi kommet hjem med medicin mod hotspot, allergifoder og svampeshampoo:cry:. Vi behandler i 7-14 dage og tager derop igen og får lavet allergitest. Selvfølgelig dækker forsikringen (Alm Brand) ikke hudsygdomme - altså hotspot/allergi/svamp ved franske bulldogs.

Da vi fik ham, fik vi at vide af dyrlægen at når nu han var voksen (4 år) og endnu ikke havde fejlet noget, var chancerne meget små. øhm NOT?!

Jeg er så ked af det og har så mange spørgsmål. Allergien kan han jo leve med. Jeg har læst en del tråde herinde om hjemmelavet mad og Gudrun, så det klarer vi nok ;-)

Jeg kan bare ikke lade være med at have det virkelig virkelig dårligt. En ting er at være dum nok til at stole på at stamtavlen nok kommer, for senere at få at vide at den er blevet smidt ud. Ringer så til DKK og FCI - de har ingen hunde med hans ID. Jeg har tjekket op på hans journaler og der har ikke været noget i fortiden - men det er sgu da fordi hans tidligere ejere ikke har gidet at tage til dyrlæge med ham. For fanden hvor er det nemt at være bagklog :damn: og nøj hvor har jeg lyst til at melde sælger på en eller anden måde. Men det kan man vel ikke? Og nej stamtavlen betyder ingenting nu og jeg ville have givet flere millioner for min lille hund, men jeg føler mig satme snydt!

Jeg kan bare ikke forstå hvordan han kan få allergi, når han endelig er kommet et sted hen, hvor han ikke bliver fodret med supermarkedsmad (som i øvrig blev skiftet hele tiden) og ostehaps. Desuden vasker jeg kun gulvet i varmt vand og støver af og støvsuger netop fordi de også kan få en form for husstøvmide-allergi-halløj (husker ikke præcist hvad det var)

Jeg ved efterhånden ikke hvad jeg vil spørge om eller hvad jeg præcist vil sige. Jeg er bare så undret og ked af det :stupid::confused::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle egentlig bare have tjekket op på en skade i hundens øje. Alt var heldigvis iorden. Desværre er vi kommet hjem med medicin mod hotspot, allergifoder og svampeshampoo:cry:. Vi behandler i 7-14 dage og tager derop igen og får lavet allergitest. Selvfølgelig dækker forsikringen (Alm Brand) ikke hudsygdomme - altså hotspot/allergi/svamp ved franske bulldogs.

Da vi fik ham, fik vi at vide af dyrlægen at når nu han var voksen (4 år) og endnu ikke havde fejlet noget, var chancerne meget små. øhm NOT?!

Jeg er så ked af det og har så mange spørgsmål. Allergien kan han jo leve med. Jeg har læst en del tråde herinde om hjemmelavet mad og Gudrun, så det klarer vi nok ;-)

Øv...:cry: kan godt forstå at du er frustreret. Tænkte på mht. hans allergi og at den først kommer nu ? - måske kunne en konsultation hos Gudrun være en god ide for jer - fremfor den tradionelle dyrlæge ??

Vi er jo lige startet ved hende og jeg tror bestemt, at vi får Eddie "op og køre igen".

Det kan jo måske være der ligger noget helt andet til grund for at Kenzo får problemer nu..

Med hensyn til problemerne med stamtavlen og at du føler dig snydt af tidligere ejer.. Jeg ved godt nok ikke hvad man kan gøre, men har DKK ikke en jurist ansat, som kan rådgive dig??

Men føler med dig, det er da noget rod fra tidligere ejers side...:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

DKK's jurist kan jo ikke rigtigt gøre noget, når ikke opdrætter/sælger er medlem af DKK. DKKs sanktionsmuligheder er jo netop at pålægge erstatning, hvis ikke den betales- bliver opdrætter ekskluderet.

Din eneste vej frem for retfærdighed hos sælger er civilt søgsmål, men I skal gøre op med Jer selv om I vil bruge den tid, de kræfter og ikke mindst de penge som det koster. Der er jo ingen garanti for, at I vil få noget ud af det i sidste ende.

Er ked af at høre om Jeres hund, men er godt nok glad for at den flyttede til Jer, lyder ikke som om at den havde optimale levevilkår tidligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila

Hej Lisbeth :-D

Hvor er det dejligt at du "blander dig" :blink: Vi er jo måske lidt i samme båd. Vi kører kuren færdig fra dyrlægen og ser hvad der sker. Vi vasker poterne hver dag og giver piller to gange om dagen. Han får ingen godbidder og så får han dyrlægens allergifoder. Jeg er bare glad for at han er så ligeglad og tough, det virker bestemt ikke som om han lider under det - heldigvis. Hvis det ikke bliver bedre, kontakter vi Gudrun. Jeg ved ikke hvad der kan ligge til grund for hans problemer. Han får Bayavantic mod lopper og flåter, men sandsynligheden for at det er skadeligt er vist meget lille - på trods af at jeg syntes det er noget krads stads. Ved i hvorfor Eddie har fået allergi, og hvad han ikke kan tåle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
DKK's jurist kan jo ikke rigtigt gøre noget, når ikke opdrætter/sælger er medlem af DKK. DKKs sanktionsmuligheder er jo netop at pålægge erstatning, hvis ikke den betales- bliver opdrætter ekskluderet.

Din eneste vej frem for retfærdighed hos sælger er civilt søgsmål, men I skal gøre op med Jer selv om I vil bruge den tid, de kræfter og ikke mindst de penge som det koster. Der er jo ingen garanti for, at I vil få noget ud af det i sidste ende.

Er ked af at høre om Jeres hund, men er godt nok glad for at den flyttede til Jer, lyder ikke som om at den havde optimale levevilkår tidligere.

Jeg vil ikke gøre noget ved det - jeg vil bare koncentrere mig om at gøre livet så godt som muligt for min lille hund. Men man bliver bare så gal. Ikke mindst på sig selv. Jeg troede jeg havde taget alle forholdsregler i verden. Men dem glemte jeg nok, i samme øjeblik jeg stod med ham i armene, hvilket jo både er godt og skidt. Men det bedste ved det hele er jo at hunden ikke bebrejder mig og slår mig oven i hovedet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lisbeth :-D

Hvor er det dejligt at du "blander dig" :blink: Vi er jo måske lidt i samme båd. Vi kører kuren færdig fra dyrlægen og ser hvad der sker. Vi vasker poterne hver dag og giver piller to gange om dagen. Han får ingen godbidder og så får han dyrlægens allergifoder. Jeg er bare glad for at han er så ligeglad og tough, det virker bestemt ikke som om han lider under det - heldigvis. Hvis det ikke bliver bedre, kontakter vi Gudrun. Jeg ved ikke hvad der kan ligge til grund for hans problemer. Han får Bayavantic mod lopper og flåter, men sandsynligheden for at det er skadeligt er vist meget lille - på trods af at jeg syntes det er noget krads stads. Ved i hvorfor Eddie har fået allergi, og hvad han ikke kan tåle?

Hejsa.

Øv hvor er det frustrerende for jer..:cry: føler virkeligt med jer..

Nej vi ved ikke hvorfor Eddie har fået allergi, men han har jo været syg stort set hele hans lille korte liv. Jeg tror at det er et spørgsmål om at hans immunforsvar stort set er ikke-eksisterende efterhånden. Vi har ikke fået foretaget allergitest på ham. Vi blev færdige sidste mandag med en omfattende kur fra vores "gamle" dyrlæge. Planen var så at han evt. skulle have lavet en allergitest og derefter evt. vaccinationsprogram sagde dyrlægen.

Men jeg valgte jo at give ham kuren ud og så skifte til Gudrun for at få en anden vurdering. Behandlingen ved Gudrun er jo stadig meget ny for os, men jeg er sikker på hun kan hjælpe Eddie. Vi har ny tid i næste uge så det er jeg meget spændt på.

For Eddies vedkommende er hans symptomer desværre bare blusset yderligere op efter endt antibiotikakur..:cry::cry:

Men nu er vi på allergifoder/hjemmelavet mad, kun hjemmelavede godbidder og kinesiske urter. Så vi håber meget, at det hjælper. Tingene ændrer sig jo desværre heller ikke lynhurtigt, selvom man kunne ønske det..

Hvis jeg var jer, ville jeg få en tid ved Gudrun. Vi tog derop med Eddie selvom han stadig var i hans antibiotikakur. Så prøv da evt. og ring op til hende. (Hun har ferie i denne uge).

Kh. Lisbeth

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke gøre noget ved det - jeg vil bare koncentrere mig om at gøre livet så godt som muligt for min lille hund. Men man bliver bare så gal. Ikke mindst på sig selv. Jeg troede jeg havde taget alle forholdsregler i verden. Men dem glemte jeg nok, i samme øjeblik jeg stod med ham i armene, hvilket jo både er godt og skidt. Men det bedste ved det hele er jo at hunden ikke bebrejder mig og slår mig oven i hovedet :blink:

Du må altså ikke bebrejde dig selv, det bliver det jo slet ikke bedre af.

Kan sagtens følge dig, jeg har også inde i mit hovedet gennemgået igen og igen, om vi har gjort noget forkert, men det hjælper jo ikke noget.

Man gør jo altid det man mener er bedst i situationen for sin lille hund..

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...