Hop til indhold

At rejse væk for første gang

skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Ja kæresten har fået lokket mig med til Norge i næste uge, bare fra tirsdag-fredag og jeg glæder mig da, men bare tanken om at efterlade skipper i andres varetægt for første gang er godt nok ikke rar :cry:

Jeg ved jo godt, rent logisk, at hunden kommer til at have det godt :oops: han skal passes af min gode veninde og hendes hund den første dag og så flytter kærestens bror og hans kæreste hjem til os de sidste 3 dage. Så skipper vil være i vante omgivelser med mennesker han kender. Bare der er nogen der gider fodre ham, gå tur og lege lidt med ham så er han lykkelig :-D

Men hvor kan man dog nå at bekymre sig meget på forhånd :oops: hvad nu hvis han bryder ud af haven og løber væk (er aldrig sket før), hvad nu hvis de lader ham være alene for længe (kunne de ikke finde på), hvad nu hvis de glemmer at fodre ham (det skal han nok selv minde dem om) osv, osv :stupid:

Kæresten har sat en grænse på antallet af sms'er jeg må chikanere hundepasserne med :mrgreen: men jeg kan da ikke være den eneste der bekymrer mig første gang man skal være væk fra hunden?? Så kom med jeres solstrålehistorier om hvor godt det alligevel gik ellers aflyser jeg nok ferien eller rejser hjem i utide :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste:stupid:,der har det sådan. Jeg skal selv på ferie snart og have min "lille" hund passet hos min veninde og ja han skal nok få det godt, men hvad nu hvis han savner mig:oops:;-).

Skal lige siges at jeg passer hendes to hunde p.t. og de har ikke en gang virket kede af det:-D.

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Ork hvor jeg kender følelsen... Jeg TUDEDE på vej hjem i bilen da jeg var inde og aflevere Nura til en uges ferie hos en veninde.

Hunden RÅ-hyggede sig og har, kan jeg garantere dig, ikke savnet mig en eneste gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror altid det er sværere den første gang, at hunden skal passes... Men når man først har fået opbygget det tillidsforhold det kræver at overlade sin hund til andre, det være sig hos en pension, familie, venner, etc. Så er det MEGET lettere derefter.

Jeg har slet ingen skrupler mere ved at lade bestemte personer passe mine hunde, men det er bestemt heller alle og enhver der får lov.

Min lillebror foreslog bl.a. selv at han og kæresten da bare kunne passe Gizmo næste år når vi skal på ferie... Men NEJ, ham overlader jeg ikke hundene til, og han ved det også godt ;-) Gizmo skal i den bedste pension, og jeg ved allerede nu, at han får det fantastisk - og jeg kan nyde min ferie uden at skulle være bekymret.

Ling bliver altid passet hos svigerforældrene, og han har det som blommen i et æg :5up: :blink:

Så kan godt forstå at det er svært den første/de første par gange, men bare afsted til Norge - har selv boet i Nordsverige og været meget i Norge, så misunder dig helt at du skal afsted, elsker naturen deroppe. Hvor i Norge skal i til??? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til Tromsø :-D kæresten havde nogle sas bonuspoint der skulle bruges meget snart så vi er lidt gået efter hvor langt vi kunne komme :blink: men glæder mig helt vildt det ser så flot ud! Synes dog stadig bare godt at man sagtens kunne have en 17 ugers hundehvalp med på fjeldvandring :engel: hvis han bliver træt kan vi da bare bære ham, han vejer jo "kun" 17 kg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor er jeg dog glad for at høre jeg ikke er den eneste! Og det er jo irrationelt, for hvis hunden reelt var i fare for ikke at blive behandlet godt af hundepasserne så var de jo aldrig blevet udvalgt :rolleyes: min svogers kæreste er opvokset med indtil flere labradorhunde som de har haft køkkenopdræt på så skipper overlever nok 3 dage under hendes opsyn :mrgreen:

Vi skal heldigvis aflevere ham hos veninden sent mandag aften da vi skal med toget til Kastrup 5.15 :shock: så jeg kan få grædt af i løbet af natten og ikke ombord på toget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Syntes osse det var lidt forfærdeligt at gå den første gang :genert: Men jeg fik en virkelig glad og helt træt hund igen (og endda så træt at han gerne ville med mig hjem, det var jeg ellers ikke sikker på en spidshund gad :mrgreen:).

Buju er den eneste der har passet Motor, og hende stoler jeg da fuldt ud på. Hvis det ikke var en der kendte Motor ligeså godt - altså det synes jeg også har rigtig meget at skulle have sagt, om de kender ens hund, nå men så var han sikkert blevet afleveret med en laaaaang seddel :lol:

Men ja, første gang er mærkelig lige når man går, anden gang var slet ikke det samme. Og egentlig er det jo bare skønt at man har mulighed for pasning, og synes faktisk at det er en god ting at vænne hvalpen/hunden til.

Håber du får en super dejlig ferie!

Link til indlæg
Del på andre sites

på. Hvis det ikke var en der kendte Motor ligeså godt - altså det synes jeg også har rigtig meget at skulle have sagt, om de kender ens hund, nå men så var han sikkert blevet afleveret med en laaaaang seddel :lol:

Sedlen er lavet selvom jeg ved jeg kommer til at høre for det de næste mange år :oops: i kærestens familie skulle nogle bedsteforældre engang passe deres barnebarn for første gang der fulgte en håndskreven manual om babypleje med, det griner de stadig af her 20 år senere :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh, jeg kender det godt!..

Her for en måneds tid siden skulle Basse passes med TO overnatninger hos en veninde!! :shock::shock::shock:

Vi er hos den veninde nærmest flere gange om ugen, Basse kender hende og elsker hendes kæreste og hendes hunde og hendes have.. men men, det var første gang jeg skulle undvære min to-årige hund en hel nat! Og så endda to!!

Det var satme hårdt, men nok rigtig sundt for mig som mennesker og ejer..

Basse hyggede sig fantastisk, legede hele tiden og rendte i haven konstant. Og har et helt nyt og vidunderligt kærlighedeforhold til den veninde, som tydeligvis er en ekstra madmor :lun:

Og jeg blev så modig at en anden rigtig god veninde fik lov at passe Basse fra fredag til lørdag, fordi jeg skulle arbejde laaaaang vagt lørdag.. og hunden blev endda afleveret helt uden instruktioner, fordi jeg ved at hun bare ved det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Kan sagtens følge dig!

Jeg gruer også lidt for at skulle aflevere Chilli i hundepension om 14 dage! :megaked:

Også selvom vi HAR været nede og "godkende" den, og jeg er helt sikker på hun får 2 fantastiske uger - den ene uge er hun endda alene i pensionen og bliver helt sikkert snotforkælet! :slem:

Men tror det er ligesom med børn - første gang de skal afleveres i vuggestue, dagpleje eller børnehave gør det også mere ondt på mor og far, end på barnet :lol:

Har også fået strenge ordrer på, at jeg IKKE må ringe i tide og utide for at høre hvordan Chilli har det....så må bare prøve at få det bedste ud af min ferie.

Iøvrigt tror jeg det er dødvigtigt, at man selv prøver at bevare roen og vække tillid når man afleverer sin hund første gang hos venner, familie eller en pension!

Hunden opfatter jo lynhurtigt ens egen reaktion og sindsstemning.

Så jeg vil prøve at bevare fatningen - så må tårene komme i bilen hjem.

God tur til Tromsø - elsker bare Norge, så er lidt misundelig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det også helt fint med at aflevere ham til hende der skal have ham den første dag hun har passet ham før, dog kun et par timer, og han elsker at være der :-D

Det er mere at de andre ikke har prøvet at passe ham før, men de synes skipper er helt fantastisk så det skal nok gå :-D

Og jo tak vi glæder os også trods alt :mrgreen: også selvom vi skal med toget 5.15 i morgen tidlig :shock:

Chili skal også nok få en fantastisk ferie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh den første nat var hård, kunne slet ikke sove fordi jeg manglede hans snorken :lun:

Fik heldigvis et par søde opdateringer fra veninden i løbet af dagen og Skipper havde sovet fint igennem på trods af det var første nat uden mennesker, men dog med en anden hund :-D og jeg ved bare at han har råhygget sig hos hende :-D

Nu er han så hjemme sammen med min svoger og hans kæreste og må indrømme jeg ikke er helt glad ved det :???: jeg troede jeg stolede nogenlunde lige så meget på at de kunne tage sig af ham som jeg ved min veninde gør, men jeg har bare en dum fornemmelse af at han bliver totalt overstimuleret på trods af alle mine formaninger... Han har leget med min venindes hund hele dagen og da de så henter ham her til eftermiddag slæber de ham med ind til byen. Fik en sms om at han var træt ja det er sgu da klart!

Nå der er jo ikke noget at gøre ved det og han er heldigvis ikke så nem at slå ud, men for pokker hvor jeg dog glæder mig til at komme hjem til ham!

Nå bortset fra det er Tromsø skøn! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites