Hop til indhold

Hvad er der galt med Bamse's øje?


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Jeg stod lige før og nussede Bamse og så kiggede han op på mig og så så hans ene øje meget mystisk ud.

 

 

 

IMG_1612.jpgIMG_1614.jpg

 

 

Det er ligesom om at det hvide er opsvulmet og er helt tykt :shock:

 

Kan det være betændelse eller allergi?

 

Vi må ihvertfald til dyrlægen, hvis det ikke er blevet bedre i morgen.

 

Er der nogle af jer der ved hvad det er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Tog lige et billede til.

 

Kan det være slimhunden der er irriteret?

 

IMG_1618.jpg

 

Det kan det muligvis ... pga. fremmedlegeme, en ridse, allergi mv. Jeg ville skulle det med borvand og så holde øje med det til i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan det muligvis ... pga. fremmedlegeme, en ridse, allergi mv. Jeg ville skulle det med borvand og så holde øje med det til i morgen.

 

Tak :5up:

 

Hvor får jeg fat i borvand på en søndag?

 

Ellers har jeg kun kontaktlinse-vand eller øjenbad-vand, fra min brors forbindingskasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bananna har engang haft det samme, jeg troede at hendes øje var ved at falde ud eller et eller andet. Vi ringede til vagt dyrlægen, og forklarede hende hvordan det så ud, og hunsagde at vi bare skulle tage det stille og roligt, så ville slimhinden falde til ro af sig selv. Og ganske rigtigt senere på aftenen/natten var det svundet betydeligt og dagen efter var det væk. Dyrlægen sagde at det evt. kunne skyldes at hun evt var blevet strejfet af en pind eller en gren i øjet.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :5up:

 

Hvor får jeg fat i borvand på en søndag?

 

Ellers har jeg kun kontaktlinse-vand eller øjenbad-vand, fra min brors forbindingskasse.

Jeg vil tro at øjenbadevand er lige så godt, jeg har også altid brugt en mild kamillete til at vaske let betændelse ud af øjnene med - måske det kan bruges ?. Jeg ved godt at nogen er for og nogen er i mod, men dyllen sagde jeg roligt kunne, min mor brugte det også til os da vi var små og som sagt har jeg brugt det til mine hunde.

 

Du skal bare være obs. at det skal være ren kamille te og at den kun må trække som der står på posen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stod lige før og nussede Bamse og så kiggede han op på mig og så så hans ene øje meget mystisk ud.

 

 

 

IMG_1612.jpgIMG_1614.jpg

 

 

Det er ligesom om at det hvide er opsvulmet og er helt tykt :shock:

 

Kan det være betændelse eller allergi?

 

Vi må ihvertfald til dyrlægen, hvis det ikke er blevet bedre i morgen.

 

Er der nogle af jer der ved hvad det er?

 

Det ligner et Cherry eye (kirsebær øje)

Min ældste beagle har sådan noget - men lang mellemrum - jeg "popper" selv blinkhinden på plads -

I svære tilfælde kan man operere for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kamille kan være en allergikilde. Hvis det skyldes allergi, og allergien kan fremkaldes af noget der er i kamlinnen bliver det først rigitg slemt.

 

Øjenbadevand er allergimæssigt mere neutralt.

 

Ja, det har jeg også hørt, så det tør jeg ikke bruge.

 

Jeg har skyllet det med kontaktlinse vandet

Link til indlæg
Del på andre sites

Tør man det :shock:

 

Hvordan gør du?

 

Hvorfor kaldes det et cherry eye - det er ikke særligt rødt?

 

Det behøver heller ikke være særligt rødt. Det kan blive det fordi blinhinden bliver irriteret - den sidder jo i klemme. Det er også ubehageligt for hunden fordi den ikke kan bruge øjet normalt.

 

Jeg er næsten sikker på det er det - fordi du beskriver at det er kommet pludseligt.

 

For at få det væk, bruger man sin tommeltot. før tommeltotten forsigtigt op af kinden på hunden mens du presser let, så øjet presset sammen. Når hunden lukker øjet op skulle blinkhinden gerne være væk - ellers må man gentage processen.

 

http://www.netdyrlæge.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=120&Itemid=210

Link til indlæg
Del på andre sites

Super at det er væk nu :-D

 

Jeg er da bare lige lidt nysgerrig.. troede ikke at cherry eye kunne sidde sådan??

 

Har altid troet at kirtlen kun poppede op i øjenkrogen og var nærmest rund og rød (derved navnet).. Eddie har lidt meget af cherry eyes, vi har selv skubbet dem tilbage men til sidst blev han blev opereret for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super at det er væk nu :-D

 

Jeg er da bare lige lidt nysgerrig.. troede ikke at cherry eye kunne sidde sådan??

 

Har altid troet at kirtlen kun poppede op i øjenkrogen og var nærmest rund og rød (derved navnet).. Eddie har lidt meget af cherry eyes, vi har selv skubbet dem tilbage men til sidst blev han blev opereret for dem.

 

 

Ja, jeg er også mega glad - det så sgu' væmmeligt ud.

 

Jeg tror ikke det var cherry eye, ihvertfald kun forstadiet til det ( hvis der er noget der hedder det?)

 

Det gik væk et par timer efter at jeg havde skyllet øjet i kontaktlinse vand, så gu' ved om ikke det var en allergisk reaktion eller ........?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...