Hop til indhold

Vandhunde


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Elvis er ikke en vandhund. I starten ville han slet ikke i vandet, men så kom han vist i vandet ved et uheld: han havde kun øje for en pind og ville hen til den - at den lå en meter ude i vandet, havde han åbenbart ikke opdaget :mrgreen: Og så er han ligeså langsomt blevet bedre til at "soppe". Tidligere på ugen på en meget varm dag, var vi ved stranden og jeg gik ud halvvejs til knæene, men Elvis ville ikke så langt ud, at han blev våd under maven - det føltes i hvert tilfælde som om, det er dér hans grænse er. Men han gik dog frivilligt langs vandkanten i kortere tid af gangen. Jeg tror, det var pga. varmen, at han trods alt soppede lidt mere end han plejer.

 

Men det korte af det lange er, at terrier er vel heller ikke pr. natur vandhunde - i hvert tilfælde ikke Cairn Terriere? Om der er andre terrierracer, der er, kan jeg ikke lige vurdere. Er jeres terrier vandhunde og/eller har I hørt om nogle, der er?

 

Det er absolut ikke et "must" for mig, at have en vandhund, for jeg bader som regel ikke selv, men det kunne da være sjovt at vide, om det er helt naturstridigt for ham at være i vandet, eller han evt. kan gå hen og blive bedre til det - og måske endda svømme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Bamse som primært er border collie, er vandhund på linie med en labrador.

Kaia som er primært cavalier, kunne absolut ikke afsky vand da vi fik hende.

 

Hun bliver nok heller aldrig lige så vild med vand som Bamse, men skal ellers love for hun er kommet efter det.

 

Vi startede bare med at smide lidt pinde i vandkanten og så efterhånden, så kom det helt af sig selv, at hun søgte længere ud.

Især når Bamse fløj flere meter ud i vandet efter en pind, så tog hun mod til sig og rendte efter.

 

I dag har hun brugt flere timer på at soppe rundt og svømme lidt.

 

Så det kan godt lade sig gøre - Især hvis du kan finde en meget vandglad hund til hjælp, der kan vise vejen.

Og så skal det bare kun være positive oplevelser :5up:

 

Men det er skide sjovt at have en vandhund - Kan godt forstå du gerne vil have oparbejdet lidt glæde for vand og selvfølgelig kan terrier lære det!

Det skal bare gøres sjovt nok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Hugo - cairn og lidt westie - skal heller ikke have noget af at svømme. På vores netop "overståede" campingferie :cool: vovede han sig i et uovervejet øjeblik ud til maven og SÅ ind igen.:shock:

 

Der var masser af hunde der havde det rigtig sjovt i vandet, men det påvirkede ikke Hugos badelyst. Vores børn plaskede også rundt i vandkanten, men det hjalp heller ikke. Og pinde gider han ikke løbe efter, så det hjalp ikke meget at smide sådan nogle. Tror bare ikke Hugo er en vandhund. Jeg ville da gerne han kunne lide at bade, men fred være med det.

 

Hugo mener vand er noget man har i vandskålen og så drikker man det. Slut-prut.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...